י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בחירות בפתח: במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים

במשטרה מתכוננים לניסיונות זיוף, הפרות סדר ציבורי ובמקביל לאלפים שינצלו את יום השבתון ליציאה מהבית

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90 צילום: פלאש 90


לקראת מועד הבחירות ביום שלישי השבוע, קבע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, את עקרונות ההיערכות ואת מדיניות הטיפול במגוון התרחישים, לרבות העלאת רמת הכוננות של מ"י לרמת פעילות מבצעית ד', במסגרתה אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפעלו בפריסה מוגברת, תוך שימת דגש לשמירה על הביטחון השוטף, הסדר הציבורי והתנועה ותפעל לקיומו של הליך בחירות תקין, כך שכל אזרח יממש את זכותו הדמוקרטית להצביע לנבחריו.

בתוך כך, היערכות המשטרה בציר האבטחתי תוגברה באופן ייחודי ביום זה, בשל היותו יום שבתון, במהלכו צפויים המוני בית ישראל לפקוד את הפארקים, מרכזי הבילוי והקניות ולפיכך- תורגל ותוגבר המענה מבצעי לכל תרחיש למען בטחון הציבור, ובכלל זה מענה לנסיונות לביצוע פיגועים, ירי תלול מסלול, עימותים על רקע הבחירות ואפשרויות הפרות סדר על רקע חברתי-כלכלי ועוד.

יצויין, כי היערכותה של משטרת ישראל לקראת יום הבחירות, המוגדר כמבצע לאומי "מועד 2015" החל כבר בדצמבר 2014, כאשר שיא ההיערכות תהיה ביום הבחירות בתאריך 17.3.15, פעילות שתימשך עד הגעת אחרון הקלפיות לוועדת הבחירות, איתם אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא, ספירה ופרסום הקולות וכן השלב האחרון ביום שאחרי 18.3 ועד הקמתה של ממשלה חדשה.

כאמור, ביום הבחירות יפתחו למעלה מ–10,000 קלפית ב-1282 ישובים ברחבי הארץ, כאשר שוטרים יוצבו באותן נקודות, בדגש על מרכזים בעלי פוטנציאל חיכוך, לצד תגבור הסיורים באותם מרכזים ועיבוי מוקדי ה–100, על מנת לתת מענה מהיר ואפקטיבי לציבור.

לצד ההיערכות המבצעית לאירועי סדר ציבורי על רקע הבחירות, הנחה המפכ"ל לטפל בנחישות וברגישות בכל תלונה בגין עבירות על רקע הבחירות, שיטופלו ע"י צוות ארצי באגף החקירות והמודיעין.

במשטרה מבקשים מהציבור לנהוג באחריות ולגלות ערנות באותם מרכזים הומי קהל, ולהתקשר אל מוקדי ה100 בעת חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, כך שנעבור יום חג זה בביטחון.

מפכ"ל המשטרה, ציין: "למ"י תפקיד מרכזי בשמירה על הצביון הדמוקרטי במדינת ישראל ותפקידה להבטיח את מהלכן התקין של הבחירות תוך שמירה על הסדר הציבורי, על שלום הציבור ועל טוהר הבחירות".
משטרה בחירות קלפי זיוף תעודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד