ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היום שאחרי: תסריט הבלהות שיריץ אתכם לקלפי

בלי תירוצים, בלי חכמות ובלי להתחמק - אין שום הסבר שיצדיק הימנעות מהצבעה בעד אחת משלוש המפלגות החרדיות

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר


יום רביעי, 18 במרץ 2015, 8:00 בבוקר.

בשכונת כבאביר השוכנת בכרמל מפר צלצול הטלפון את שלוות הבוקר. אב המשפחה, איימן עודה, משיב בקול מנומנם לשיחה.

"שו הדא?"
"בוז'י".
"בוג'י? הרצוג? סלאם עלייכום יאח".
"תקשיב עודה, לחרטט יהיה לנו זמן אחר כך. אני חייב שתמליץ עלי לנשיא, עשיתי חשבון פשוט: בלעדיכם אין לי רוב וגם לא לנתניהו, אם אני לוקח אותכם אני מסודר, בלי חרדים ובלי אחדות".

אחרי דקה ארוכה של שתיקה, שובר עודה את הדממה.
"וואלק, מה נקבל?"
"מה שתרצה, רוטציה בראשות הממשלה כבר נתתי לציפי. אבל כל השאר - עד חצי המלכות. ביטחון, ביטחון פנים, פנים בלי ביטחון, דתות, רק תבקש"...

תרחיש בלהות? ושמא תעדיפו את האופציה של לפיד? של כחלון? של ממשלת אחדות בלי חרדים?

צריך להבין, כשאומרים שהמערכה הזו על קיומנו, שכל קול קובע, כל פתק מכריע, הכוונה בדיוק לזה. בכיה לדורות או בנפשנו הדבר אינם רק סלוגנים לקישוט, הם מדויקים לחלוטין.

משלוש יוצאת אחת, והעיקר שתצא
במצב הנוכחי, יש 3 מפלגות חרדיות, ואיני נכנס כרגע לניואנסים של צבע הכיפה ורוחב הכובע. בשורה התחתונה שלושת המפלגות הללו יילחמו עבור כל מה שחשוב לאדם חרדי במדינת ישראל - חוקי הגיור והגיוס, פניה היהודיות של מדינת ישראל, עולם התורה, וגם עבור מה שמשתלם לנו - קיצבאות ילדים, הבטחת הכנסה לאברכים, העלאת שכר המינימום ועוד.

בכנסת היוצאת, כיהנו 18 ח"כים חרדים בשתי מפלגות. בכנסת הנכנסת, בתיאוריה האיומה ביותר - יכהנו כשני שליש מהמספר הזה. אם כשהיו לנו ח"י נציגים ספגנו את השנתיים הגרועות בתולדות החקיקה והרדיפה האנטי דתית בישראל - מה יעלה בגורלנו ב-4 שנים נוספות לאחר שנאבד שליש מהכוח הזה?

כדי שזה לא יקרה, חייבים! פשוט חייבים! ללכת ולהצביע. שום שיקול של נוחות או עצלות, שום הסבר מפולפל על חשבונות שמים וארץ ואפליות בסמינרים לא רלוונטי.

אם אתה מגדיר עצמך כחרדי - אין שום דרך לחמוק ביום פקודה מלהתייצב בקלפי. שם תשלשל אחד משלושת פתקי ההצבעה של המפלגות החרדיות. ובאמת באמת, לא כל כך משנה איזה מהם. העיקר שיהיה פתק כשר למהדרין.

לפיד עודה ביטחון הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד