מתחילת המלחמה: למעלה מ-3,000 שיחות למוקדי הסיוע הנפשיים
משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ומרכזי החוסן לעבות את שירותי התמיכה הנפשית, וזאת כדי לאפשר לנפגעות ולנפגעי חרדה לקבל מענה טלפוני, מבלי להגיע לבתי החולים שלא לצורך
- יענקי פרבר
- כ' סיון התשפ"ה

על מנת לתת מענה נפשי נגיש גם למי שאינו יכול או שאינו מעוניין לצאת מהבית, משרד הבריאות הרחיב את שעות המענה של מרכז החוסן הארצי והוא פתוח 24/7. בנוסף, ניתן לפנות למרכזי החוסן האזוריים, לער"ן ולקווי הסיוע של קופות החולים, הזמינים גם הם בימים אלו .24/7 המשרד קורא לציבור לא להסס ולפנות לעזרה במידת הצורך.
מדובר על למעלה מ-3,300 פניות עד היום מאז תחילת המבצע במוקדי ער״ן הטלפוניים והמקוונים. לא מוקדי משרד הבריאות
מאז תחילת מבצע "עם כלביא", ניכר כי הציבור הישראלי מוכיח חוסן נפשי. בעמותת ער״ן (עזרה ראשונה נפשית) מדווחים כי מתחילת המבצע, נרשמו עד כה למעלה מ-3,300 שיחות למוקדי הסיוע הנפשיים בטלפון ובשירותים המקוונים.
בער״ן מציינים כי מרבית הפניות קשורות להסלמה במצב הביטחוני אשר משפיע על תחומים רגשיים נוספים. למעלה משליש מהפניות היו בנושאי חרדה, טראומה ואובדן.
אם אתם או מישהו קרוב חווים מצוקה - עמותת ער״ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית נצילת חיים 24/7 לכל אדם, בכל גיל ובכל סוג של מצוקה. הסיוע מוענק באנונימיות ובאופן מיידי. לקבל סיוע נפשי חייגו 1201 או בוואטסאפ שמספרו 052-8451201.
בנוסף, הגיעו כ-2,550 פניות לקו החם של ער"ן וכ-290 פניות לקווי החוסן של קופות החולים. טלפון מרכז החוסן הארצי הטיפולי 5486*.
בנוסף, במידת הצורך וכחלק מהטיפול שניתן במרכזי החוסן, מופעל 'נוהל חרדה' - מענה נפשי מהיר, קצר מועד וללא עלות, עבור מי שנכח באירוע ביטחוני. כל אלה נועדו לצמצם את הפגיעה הנפשית ולמנוע התפתחות של פוסט טראומה בקרב האוכלוסייה. משרד הבריאות הנחה את קופות החולים ומרכזי החוסן לעבות את שירותי התמיכה הנפשית, וזאת כדי לאפשר לנפגעות ולנפגעי חרדה לקבל מענה טלפוני, מבלי להגיע לבתי החולים שלא לצורך.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות