י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ארה"ב: איראן וחיזבאללה הוסרו מרשימת איומי הטרור

במפתיע, רשימת איומי הטרור של המודיעין הלאומי האמריקני לשנת 2015 אינה כוללת את איראן וארגון חיזבאללה

הכור באיראן. צלם:ויקיפדיה
הכור באיראן. צלם:ויקיפדיה


בהערכת איומי הטרור של המודיעין הלאומי של ארה"ב לשנת 2015 נפקד מקומן של איראן וחיזבאללה, שהוצגו בעבר בפרסומי הממשל האמריקאי כמחולל מרכזי של טרור, אזורי ובינלאומי.

לפני כשבועיים וחצי, ראש המודיעין הלאומי האמריקאי ג'ימס קלאפר, הציג לפני חברי ועדת המודיעין של הקונגרס את הערכת האיומים הגלובאלית השנתית לשנת 2015 של קהילת המודיעין האמריקאית.

בדו"ח הוצגו בעיקר ארגוני הטרור הסוני-ג'האדיסטי, דאעש ואל-קאעדה. אשר ארה"ב עומדת בראש קואליציה בינלאומית המובילה התקפת נגד דאעש בסוריה ובעיראק.

אולם במפתיע, מקומן של איראן ושל חיזבאללה, שבעבר הוצגו כמחוללים המרכזיים של הטרור האזורי והבינלאומי - נעדר מהרשימה, כך מפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור בגלילות.

קהילת המודיעין ומחלקת המדינה פירסמו בשנת 2014 כי איראן וחזבאללה ממשיכים לאיים באופן ישיר על האינטרסים של בנות בריתה של ארה"ב וכי ארגון חזבאללה הגביר את פעילות הטרור העולמית שלו לדרגה שלא נראתה כמוה מאז שנות התשעים.

במקביל, שרי החוץ של ארצות הברית ושל איראן נועדו היום (שני) במשך ארבע שעות בלוזאן שבשווייץ, ודנו בסוגיית הגרעין. דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה כי הימים הבאים לפני סוף השבוע יהיו מכריעים. לדבריה, עד סוף החודש נדע אם אפשר להשיג הסכם.
איראן חיזבאללה טרור רשימה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד