י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ציפי לבני: "אוותר על הרוטציה להרצוג"

ח"כ ציפי לבני, השותפה של יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק בוז'י הרצוג, הודיעה כי היא מוותרת על הסכם הרוטציה עמו

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


פחות מ-12 שעות לפתיחת הקלפיות, ח"כ ציפי לבני השותפה של יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג הודיעה כי היא מוותרת על הסכם הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

כזכור עם פתיחת מערכת הבחירות לדרך הכריזו הרצוג ולבני על רשימה המשותפת למפלגת העבודה והתנועה בשם 'המחנה הציוני'.

הסיכום המרכזי בין השניים היא שבמידה והרצוג יקים את הממשלה הבאה, ציפי לבני תכהן ברוטציה בשנתיים האחרונות לכהונה.

ביממה האחרונה אומרת ציפי ‏לבני בשיחות סגורות כי הרוטציה לא תהווה מכשול בהרכבת הממשלה, ואם היא תצטרך אז גם תוותר על תפקיד ראש הממשלה.

גורמים במחנה הציוני מסרו כי ההודעה על הרוטציה אמורה לחזק את מועמדותו של הרצוג, לייצר מומנטום שיסייע להגדיל את הפער מהליכוד.

מהליכוד נמסר: "הזיגזג של ציפי ובוזי הוא מהלך ציני שנועד להגדיל את הפער בין המחנה הציוני לבין הליכוד ע״מ להבטיח הקמת ממשלת שמאל קיצונית בשיתוף הרשימה הערבית ומפלגות השמאל. כפי שנכנעו כאן לסקרים כך ייכנעו ללחץ הבינלאומי לוותר ולסגת".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר: "הערב הוקמה ממשלת אחדות ביבי-בוזי, אמרנו את זה עבר כמה שבועות ולא האמינו לנו. ציפי לבני הסירה את הדרישה לרוטציה כדי להביא לממשלת אחדות עם השמאל. רק אתמול בערב תקף נתניהו את בוזי הרצוג שמוכן לחלוקת ירושלים, והערב מסתבר שהוא מקים איתו ממשלה״.

מ'יחד' נמסר: "הצעד הזה מצביע על דרכי הרמייה וההטעייה של השמאל הישראלי ועל כך שהם לא בוחלים בשום תרגיל או תעלול בנסיון להגיע לשלטון.

"אנשי המחנה הלאומי וארץ ישראל מבינים עכשיו שזו שעת חירום לאומית ושבוז׳י הרצוג לא יעמוד בהבטחותיו הכוזבות לשמור על ארץ ישראל וירושלים. אין ספק שעכשיו תנועת יחד היא לשון המאזניים והיא תקבע אם בנימין נתניהו ישאר בשלטון, לכן חייבים תנועת יחד גדולה וחזקה. זהו צו השעה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד הגיב: "הוויתור על הרוטציה זו הוכחה שבו'זי ולבני תופרים ממשלה עם החרדים. אני רואה ביומיים האחרונים איך מכינים כולם את הכניעה לחרדים, הם כבר הודיעו שהם יוותרו על השוויון בנטל ויחזירו את כל התקציבים של הישיבות והכל על חשבונכם, זה כסף שלכם. רק 'יש עתיד' גדולה תדאג לזה שהכסף הזה, שהוא כסף ציבורי, יגיע לכל מה שחשוב באמת, לא להסכמים קואליציוניים, לא לתרגילים פוליטיים ולא לסחטנות".
לבני הרצוג הבית היהודי רוטציה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד