כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סערת הסמינר באלעד: זלזניק לא תפוטר

העתירה נגד סמינר זלזניק באלעד - נמחקה על ידי בית המשפט. השופט דוד מינץ: "העתירה מיצתה את עצמה"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי


בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, מחק אתמול (ראשון) את העתירה של עו"ד יואב ללום, לפטר את לאה זלזניק, מנהלת 'הסמינר האשכנזי' באלעד.

השופט דוד מינץ אמר כי לא ניתן להורות על פיטוריה שעה שאינה מנהלת בפועל את הכיתה המדוברת.

הנהלת סמינר זלזניק באלעד גיבשה קבוצה של תלמידות אשכנזיות והודיעה להן על קבלתן ללימודים, במקביל דחו את כל התלמידות הספרדיות.

בחודש סיון תשע"ד, משרד החינוך הודיע בהחלטה תקדימית על ביטול ההרשמה בסמינר באלעד בשל חשד לאפלייה, והורה לקיימו מחדש בפיקוח מוגבר. אולם ברישום מחדש, נרשמו לסמינר תלמידות ספרדיות בלבד, כאשר הבנות האשכנזיות הקימו סמינר פרטי בשם 'זלזניק האשכנזי', אך גם לשם נרשמו 45 % ספרדיות.

חצי שנה מאוחר יותר, בכסלו תשע"ה, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, הכריע כי 'סמינר זלזניק האשכנזי' - הסמינר הפיראטי שפעל מאז תחילת שנת הלימודים - ייסגר, לאחר סירוב מתמשך מצד הנהלת הסמינר לדרישות משרד החינוך להסדרת מעמדו החוקי.

למרות ההוראה - הסמינר ממשיך לפעול תחת צו סגירה, כאשר אף גוף לא אוכף את הסגירה.

לטענת עו"ד עופר שפיר, מטעם עיריית אלעד, העתירה מיצתה את עצמה, "נחשפה בעיה והבעיה הזו תוקנה לפי מיטב ידיעתנו, לפי יכולתה של העירייה, אין לנו סמכות לדעת, ועשינו בהיבט הזה את המיטב. בנוגע לסוגית הרישיונות שזה עניין של משרד החינוך אנחנו נשתף פעולה עם משרד החינוך".

עוה"ד קרן רז מורג, פרקליטת הסמינר ולאה זלזניק, אמרה כי העתירה כולה הייתה צריכה להימחק כשניתן צו סגירה,

"לקחו את צו הסגירה שאותו ביקשו שהמהות שלו הייתה פירוק כיתה מאחר והיא כיתה מפלה, ובעיקרי הטיעון הפכו את היוצרות, והטענה היא למרות הדמגוגיה שהכיתה תסגר, הסגירה של הכיתה צריכה להיות אחרת לגמרי, אם קודם אמרו שאין זכות לכיתה הזו היום הם טוענים שיש זכות לכיתה הזו וצריך להכשיר את השרץ ולהכניס לסמינר דעת חכמה, זה שומט את הקרקע לגבי ההפליה שמתקיימת באותה כיתה".

ישראל פרוש ראש עיריית אלעד, שהגיע לבית המשפט, אמר "משרד החינוך יודע כמה השקעתי, אני אומר תנו לעסק להתנהל, בואו מעכשיו ששני הבית יעקב יכנסו לתיכונים האלה ולא תנהלו אתם את המשבר, אני אומר את זה אמיתי תנו לי לנהל את המשבר, אם לא סידרתי אל תתנו לי לעשות את זה, אבל העיר עלתה על דרך המלך וכולם מרוצים".

גורם במשרד החינוך אומר ל'בחדרי חרדים': צר לנו שבמקום לעסוק במאבק האמיתי באפלייה, ישנם אנשים המבזבזים את זמנם ואת מרצם, על עתירות סרק שנועדו מלכתחילה אך ורק למטרות תקשורתיות, ונופלות זו אחר זו בשעת מבחן בבית המשפט.

עו״ד יואב ללום מעמותת נוער כהלכה מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חבל מאוד שמשרד החינוך פעם אחר פעם עושה צחוק מהעבודה ולמעשה מעודד את אפליית הבנות הספרדיות. ברוך ה׳ הצלחנו להביא לצו סגירה ומהחשש מהעתירה שהגשנו שובצו כל הבנות הספרדיות לכיתות הקיימות. אנחנו נמשיך לשמור על כבודן של הבנות הספרדיות וניאבק למענן ללא פשרות".

"אנו נעקוב שמשרד החינוך יממש את התחייבויותיו בבית המשפט ולא נאפשר לישראל פרוש להמשיך לעשות צחוק מהבנות הספרדיות".

על פי מה שאמור לקרות בימים אלה, בית הספר החדש ייסגר, ויסופח לבית הספר הוותיק.
אלעד סמינר זלזניק משרד החינוך בית משפט יואב ללום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד