כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סקירת שוק: מדוע התאושש היורו-דולר?

'בחדרי חרדים' ו-Trade24 עם הסקירה היומית משווקי המט"ח, המדדים ומחירי הסחורות • ויש גם גרפים

צלם:shutterstock
צלם:shutterstock


סקירת שוק

נתוני המכירות הקמעונאיות הנמוכים מהצפוי בארה"ב ביום חמישי הצרו מעט את צעדי הדולר. בכך, הם סייעו ליורו \ דולר להתאושש. ביום חמישי הצמד עלה עד 1.0680, וביום שישי הצמד עוד נסחר מעל רמת 1.0600. זאת, לפני שהמשיך לרדת בשישי אחה"צ. הסוחרים נוטים לראות את עליית הצמד כזמנית, שכן נושא ה-QE (תכנית הרחבה כמותית) באירופה והצפי להעלאת הריבית בארה"ב בתוך כמה חודשים צפויים להמשיך ולחזק את הדולר השנה. אמנם קיימת אפשרות לתיקון יותר משמעותי, אך הוא אמור להיות קצר מועד, על פי האסטרטגים. מה גם שרמת 1.0000 נמצאת מעבר לאופק.

בכל אופן, אם יתקיים תיקון בצמד, הוא עשוי לקחת את הזוג קרוב ל-1.0800, לפני חידוש הירידות.

השבוע הפדרל רזרב יקבל את החלטת הריבית והמדיניות המוניטרית. הריבית לא הולכת להשתנות, אבל הסמנטיקה בהודעה של הפדרל רזרב צפויה להשתנות מעט. הסוחרים יבחנו כל מילה בהודעה על מנת לחזות מתי העלאת הריבית תחל. רוב הבנקים צופים את תחילת מסע ההעלאות בארה"ב בחודש יוני.

הפעם, גולת הכותרת של ההודעה תהיה מילה ספציפית: "סבלנות". במילה זו הפדרל רזרב משתמש על מנת לומר לשווקים, שהוא לא ממהר להעלות את הריבית. כעת, הסוחרים מצפים שמילה זו תימחק מלשון ההודעה. אם הפדרל רזרב אכן לא ישתמש במילה זו בהודעתו, הדולר צפוי להמריא מפאת ציפיות להעלאה בקרוב. אחרת, ה-USD יצנח בעקבות מימוש רווחים.

EUR / USD
מגמת הירידה נעצרה לזמן מה. כל עוד הצמד נסחר מעל 1.0495, ישנו סיכוי לתיקון. אם הצמד יצליח להחזיק מעל רמת 1.0495, יש לו סיכוי להגיע קרוב ל-1.0800 השבוע. אחרת, רמת 1.0245 יכולה להיות התמיכה הבאה שהצמד יבחן. כפי שניתן לראות, הצמד מתקשה מאוד למצוא תמיכות, כי הקונים פשוט מדירים רגליהם.

רמת 1.0450 עשויה להפוך לתמיכה בטווח הקצר, אם רמת 1.0495 תשבר. רמת 1.0450 היא המקום שבו נמצא קו ההתנגדות שעשוי להפוך לקו תמיכה (הקו השחור באמצע).


GBP / USD
השיא הנמוך של 2013 ליד 1.4820 נשבר ביום שישי. לאחר השבירה, האסטרטגים מצביעים על רמת 1.45 כיעד עבור הצמד השבוע.

על פי תיאורית גלי אליוט, בטווח הארוך יותר, אנחנו הולכים הרבה מתחת ל-1.40, כשהיעד קרוב ל-1.35 (השפל של 2009). רמת 1.35 היא בערך המקום בו הסתיים הגל השלישי של הצמד בטווח הארוך. כעת, לאחר שהשפל של 2013 נשבר, הצמד נתן איתות, כי הגל האחרון של הטווח הארוך (גל 5) החל ברמת 1.55 לפני כמה שבועות.

ניתוח אינדיקטור ה-RSI עדיין מצביע על סטייה. זהו סימן לכך שעשוי לצאת לדרך תיקון, אך הוא יהיה תיקון קצר טווח. זאת, לפני חידוש מגמת הירידה.


USD / JPY
הירידה לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות הנמוכים מהצפוי בארה"ב ביום חמישי נעצרה על קו התמיכה העובר דרך רמות השפל של הצמד. זהו סימן המאשר שהקונים מוכנים לשלם מחירים הולכים ועולים עבור הדולר. בעוד המוכרים מתקבצים בקו השחור הגבוה יותר.

ניתוח אינדיקטור ה-RSI מצביע על כך שדווקא הקונים הם אלה שעשויים לוותר ראשונים. זאת, בשל הירידה של המדד. אם הקונים יוותרו ראשונים, רמת 120.50 היא התמיכה. אחרת, 122.00 היא ההתנגדות.

אירועי שוק
ייצור תעשייתי (USD)
@ 15:15 16/03/2015

מדד של תפוקה במפעלים בארה"ב. ככל שהוא עולה, כך המטבע מתחזק יותר וההיפך.
________________________________________
נגיד הבנק המרכזי האירופי דרגי נואם (EUR)
@ 20:45 16/03/2015
כנשיא הבנק המרכזי של אירופה, כל נאום של דרגי יכול לגרום לסערה בשווקים כך שאנליסטים מנסים לקבוע כיצד הוא רואה את המצב הנוכחי והעתידי של הכלכלה של האיחוד האירופי.
שוק אירועים סקירה בורסה ;השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד