ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"הגר"ע זצ"ל לא אהב את השמאל - אהב אותי"

מועמד תנועת 'יחד' ברוך מרזל מורחד כפפות: על הקירבה לגדולי ישראל, פעילותו ותוכניותיו לכנסת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


12 שעות לפני פתיחת הקלפיות ברוך מרזל מדבר ל'בחדרי חרדים'.

אני נפגש איתו בין חוג בית לפגישת מטה, הישורת האחרונה, המתח בשיאו ולמרות שעות העבודה הרבות והחוסר הרציני בשעות שינה, מרזל נינוח מחייך, בניגוד גמור לתדמית "המרזלית" שדבקה בו.

מחייך אבל אני מקשה עליו: "לוחות המודעות מוצפות פשקווילים נגדך, זה מפריע לך?"

תשובה: "מדובר בהשמצות. ומצער אותי שיש מי שפועל מתוך לחץ ומאבד את כל אמות המוסר. אסור להוציא שם רע, אסור לגדף לחרף, לרמות, להכפיש רבנים, רק כדי להרוויח כמה קולות.

יש לי ביקורת, אולם, התבקשתי על ידי הרב מזוז שליט"א ועל ידי הרב אלי ישי, לדבר באופן חיובי ואני משתדל לעמוד בזה, אנחנו נמצאים יום לפני בחירות גורליות ואסור לנו לתקוף איש את רעהו, אלא רק לחזק את המחנה ולעמוד מול אלה שרוצים לעקור תורה מישראל".

אגב, זה לא בהכרח קשור לציבור החרדי. יש גופי שמאל מובהקים הפועלים נגדי. חוקר פרטי שלנו עבד בשבועות האחרונים וגילה כי מאחורי העתירה נגדי עמד המרכז הרפורמי ומי שממן מיליונים של שקלים בשביל הקמפיין נגדי הם אנשי עמותת v 15 שהדבר האחרון שמעניין אותם הוא הציבור החרדי, הריצה שלי מלחיצה את הרפורמים, את אנשי השמאל".

שאלה: ובכל זאת מה יש לך לומר לגופה של הביקורת. אתה קיצוני?

תשובה (צוחק): "נדמה לי שהיום לכולם ברור שמה שאמרתי לפני עשרים שנה ושלושים שנה מתגשם היום ביתר שאת. זה לא קיצוני לרצות לחיות בארץ שלך בלי שאויבים יהיו בכנסת, זה לא קיצוני לדרוש לא למסור שטחי ארץ ישראל וכבר ראינו מה קורה כאשר מגרשים יהודים מהבית, זה לא קיצוני גם לשאוף שמי שמתגורר כאן בארץ יהיה נאמן ויבין שזו מדינה יהודית - אחרת שיקח כרטיס לכיוון אחד.

"צריך להבין שלא משנה כמה נחניף לאוייבים שלנו הם לעולם ירצו את הארץ הזאת להם, ולכן מבחינתם אין הבדל בין יהודי חברון ליהודי הר נוף, בין העולים להר הבית למתנגדים להם, מבחינתם את כולנו צריך להרוג.

"בנושא הגיוס הייתי שותף במערכות נגד חוק הגיוס, השתתפתי בהפגנות נגד מעצר בחורי ישיבות, כל מהותו של חוק הגיוס הוא שקר ושטנה נגד הציבור החרדי. צריך להעביר את החוק הזה מהעולם שכן הוא נועד רק לפגוע בציבור לומדי התורה".

שאלה: מה היה יחס מרן הרב עובדיה זצוק"ל אליך?.

תשובה: "הייתה לי הזכות במשך שנים רבות, לזכות בקרבתם של גדולי ישראל מהדור הקודם וגם גדולי ישראל של הדור הזה. הייתי מקרוב לגרש"ז אויערבך זצ"ל ולרב אלישיב זצ"ל. ממרן הרב עובדיה זצ"ל תמיד הייתי זוכה לחיבה ותמיד אמר לי ודיברת בם = זה ראשי תיבות ברוך מרזל, תמיד בחיבה, תמיד באהבה.

"אני יכול לגלות סקופ לכל אלה שמנסים להפוך את הרב עובדיה לאיש מרצ ולחלק מקואליציית השמאל - מרן הרב עובדיה לא היה חובב שמאל. שמעתי אותו מתבטא בחריפות נגד האויבים ונגד אנשי השמאל המבקשים לעקור את תורת ישראל ולפגוע בארץ ישראל.

שאלה: ומה תעשה בכנסת לאחר שתיבחר.

תשובה: "כמו שלאורך כל השנים אני משתדל להיות הכי הכי חזק בנושא ארץ ישראל ונגד האויב אני יהיה הכי חזק בעניינים של חוק הגיוס, שמירת שבת, פגיעה בצביון היהודי של המדינה לא פחות מאף חבר כנסת חרדי. בשנתיים האחרונות ניהלנו מיכאל בן ארי ואני קמפיין שלם נגד החיבור של בנט ולפיד, וטענו לאורך כל הדרך שהשותפים הטבעיים הם החרדים ואסור
לגרום לקיטוב ושסע. לצערי בנט לא שמע, אורי אריאל לא שמע והם העדיפו להתחבר לרשע. אני מאמין שכניסה שלי לכנסת תגרור את כל המפלגות לכיוון יותר תורני, יותר למען ארץ ישראל ותורת ישראל".

רקורד של עשיה
שאלה: אתה מדבר על חוזק, האם החוזק הזה מסתכם בעיקר בצעקות?

תשובה: "לא אוהב לדבר על עצמי אך למעלה מארבעים שנות פעילות ציבורית שעשיתי, אני יכול להציג רקורד של עשייה גם במאבקים הדתיים וגם במאבקים על ארץ ישראל וגם בכל העניינים הקשורים ליהדות של המדינה כל מערכה הייתי שותף אליה. כך לדוגמא בהפגנת הענק נגד הבג"צ הייתי בין המארגנים של ההפגנה יחד עם מנחם פרוש אני מאמין שיחד אפשר לסייע לתורת ישראל, לישיבות לכוללים לתלמודי תורה, נשמור על צביונה היהודי של המדינה נתקן את הפרצות ונעמול לבטל את כל החוקים האנטי דתיים שנחקקו בשנתיים האחרונות".

שאלה: ואם כבר מדברים על חקיקה בג"צ האם העיתוי להגיש נגדך כתב אישום לאחר שתיק שכבר שנתיים בפרקליטות הוא מקרי.

תשובה: "במקרה הזה אפילו היועץ המשפטי הודה שיש כאן בעיתיות מאוד גדולה בעיתוי שהוגש כתב האישום, והוא הורה לבדוק האם מאן דהוא בפרקליטות לא עירב שיקול זר ופוליטי, בכל מקרה זה מראה שהם מפחדים, קודם כל ניסו לפסול אותי, אחר כך להגיש כתב אישום, המטרה היא להשתיק אותי ולמנוע ממני להיות שליח ציבור".

שאלה: ממה הם כל כך מפחדים?

תשובה: "הם מפחדים כי הם יודעים שאותי אי אפשר לקנות בכסף, אני בין הבודדים שעומד מול מערכת רשע הנלחמת במדינה יהודית ואומר בפנים את מה שכל העם חושב, הם יודעים שהמלחמה שלי בכנסת תהיה ללא פשרות, לא בענייני תורת ישראל ולא בענייני ארץ ישראל כאשר ידוע שגם הארץ גם התורה וגם העם".

שאלה: ומדוע דווקא לאלי ישי ולמפלגת יחד?

תשובה: "החיבור עם אלי ישי הוא חיבור נדיר ואפשרות היסטורית של שיתוף פעולה בין ספרדים לאשכנזים, חרדים ודתיים לאומים כאשר המאחד את כולנו זו תורת ישראל.

"הריצה של אלי ישי מגדילה את הכוח החרדי ומגדילה את הכוח שלי להילחם על ארץ ישראל, בפתק אחד נקבל לפחות חמישה, שישה מנדטים לוחמים על ארץ ישראל ופועלים לפי תורת ישראל כאשר הערכה היא שנהיה הפתעת הבחירות".

שאלה: יש הטוענים שלא תעברו את אחוז החסימה?

תשובה: "ליבי ליבי לאותם עסקנים שלא מבינים שהם פוגעים בכל המחנה, לפי כל הסקרים מפלגת יחד לא רק שעוברת את אחוז החסימה אלא תהיה הפתעת הבחירות, בכל הסקרים האחרונים היינו בין חמש לשש וזה עוד לפני ההתפתחויות של היום שאני מעריך שיביאו עוד מנדט למפלגה.

"גם אם היינו באמת על הגבול, דווקא עובדה זו מלמדת על ההצדקה להצביע יחד שהרי לשיטת אותם מכפישים ומחרפים, אם אנחנו על הגבול יכול להיות שהיהדות החרדית וארץ ישראל יפסידו ארבעה מנדטים ואז מי ייתן את הדין על כך? אני קורא מכאן לכל המפלגות לגלות אחריות ולזכור בסופו של יום שאחים אנחנו ויום למחרת בבוקר נצטרך לשלב ידיים וליצור חיבור, כדי לדאוג שהקולות שלנו יהיה גוש חוסם לשמאל.

"יש כאלה שרוצים ללכת עם בוזי, אך אני מניח שמפלגת יחד תגרור את כולם ימינה, והם יבינו שאסור להמליך את השמאל בשלטון, צריך פשוט להציג אלטרנטיבה לממשל ביבי לפיד".
מרזל יחד אחים כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד