הרשת האהובה על המגזר החרדי נקנסה בעשרות מיליונים
בתחקיר שעשתה רשות ההגנה על הצרכן הצרפתית, ביותר ממחצית מהמבצעים של שיין שבדקה לא היו הנחות בפועל • ב-11% מה"מבצעים" המחירים בפועל היו גבוהים מהמחיר המקורי
- אייל טירן
- ז' תמוז התשפ"ה

ענקית האופנה המהירה שיין (Shein) נקנסה ב-40 מיליון אירו (כ-47.2 מיליון דולר). זאת בעקבות חקירה של הרשות הצרפתית לתחרות, צרכנות ומניעת הונאה. בהודעה לעיתונות מסרה הרשות כי חקירתה חשפה בין היתר את יישומן של "פרקטיקות מסחריות מטעות".
כזכור, ארגון הצרכנים האירופי BEUC הגיש לפני כחודש תלונה נגד שיין לנציבות האירופית, בטענה כי היא משתמשת בטכניקות הטעיה ובשיטות שונות שיגרמו לצרכנים לקנות יותר באפליקציה ובאתר שלה. בדו"ח שפרסם אז פורטו הטקטיקות של שיין, אשר מוגדרות כ"שיטות מכירה אגרסיביות" - חלונות קופצים שמזהירים את המשתמש מפני אובדן מבצעים והטבות או קוראים לו להישאר באפליקציה, וכן טיימרים שסופרים לאחור ויוצרים לחץ של זמן להשלמת הרכישה באתר.
הקנס שקיבלה שיין מהווה סכום שיא לעבירה מסוג זה והוצע בעקבות הסדר שנעשה עם הרשת הסינית על דעת התביעה הציבורית בפריז. במקרה זה מואשמת שיין בהעלאת מחירים על מוצרים מסוימים לפני מתן הנחה או באי-התחשבות במבצעים קודמים בעת ציון המחירים. "הפרקטיקות הללו של ציון מספר רב של מחירים 'מחוקים' ומבצעים לכאורה נותנות לצרכנים את הרושם שהם עושים עסקה טובה מאוד", הסבירה הרשות הצרפתית.
על פי החקירה, שבמסגרתה נבדקו באתר מחירי מכירה, מחירים "מחוקים" ושיעור ההנחה של אלפי מוצרים בין אוקטובר 2022 לאוגוסט 2023, כ-57% מהפרסומות שנבדקו לא גילמו כל הנחה כלל, ב-19% מהן הוצעה הפחתה בסכום נמוך מזה שהוצהר, ואילו ב-11% מהמקרים מדובר היה בפועל בהעלאת מחירים.
בהצהרה לסוכנות הידיעות AFP טענה הרשת הסינית כי לאחר שקיבלה את פירוט התלונות של ה-DGCCRF (רשות ההגנה על הצרכן הצרפתית) במרץ 2024, היא פעלה לתקן את הדברם הדרושים תיקון ועשתה זאת, לטענתה, בתוך חודשיים בלבד.
עוד טוענת החברה כי ההתאמות שביצעה לא השפיעו כלל על המחירים הסופיים שהוצעו לצרכנים.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות