י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מעקב אור ירוק: מתי רמזור בצומת עדנים הקטלני?

לאחרונה הודיע משרד התחבורה כי יוקם בו רמזור. עמותת אור ירוק: "השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים"

מעקב אור ירוק: מתי רמזור בצומת עדנים הקטלני?




צומת עדנים, הנמצא בכביש 40 שבשרון קרוב לחיבור שלו עם כביש 402, הוא אחד הצמתים המסוכנים באזור זה. בצומת עדנים המסוכן, מתרחשות תאונות דרכים רבות, בסוף 2014 רוכב אופנוע נהרג בצומת זה. בחודשים האחרונים, נאבקו תושבי עדנים בכדי להתקין רמזור בצומת זה וכעת נראה שהמאבק נושא פרי.

לאחרונה, הודיע משרד התחבורה כי צומת עדנים אושר כמוקד סיכון ויוקם בו רמזור, כאשר במשרד התחבורה טוענים כי הם פועלים בדחיפות בכדי לקדם את הנושא מול האוצר. נכון לסוף חודש פברואר, חברת נתיבי ישראל החלה במינוי מתכננים וקידום תכנון הפרויקט, שיוכל להציל את חייהם של רבים.

כביש 40, עליו נמצא צומת עדנים, הוא כביש מהיר שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש. לאורך הכביש ישנם ישובים שהכניסה והיציאה אליהם מסכנת את התושבים שצריכים להשתלב בכביש עם נפח תנועה גדול, עורק מרכזי, עם מכוניות שנוסעות מהר. התקנת הרמזור בצומת עדנים, תסייע לתושבי עדנים לצאת ולהיכנס ליישוב בבטחה ומבלי לסכן את חייהם.

על פי מחקר שערכה עמותת אור ירוק, במדינת ישראל ישנם 85 צמתים אדומים ומסוכנים שטיפול בהם יכול להציל שבעה בני אדם ממוות בכל שנה. בנוסף, אם יטפלו ב-326 קילומטר של מוקדי סיכום בכבישים מסוכנים אפשר יהיה להציל עוד 48 בני אדם – כלומר טיפול בצמתים המסוכנים ובמוקדי הסיכון יכול להציל את חייהם של 55 בני אדם

עמותת אור ירוק: "על המדינה והרשויות המקומיות להסדיר צמתים רבים ברחבי הארץ על ידי כיכרות, רמזורים, פסי האטה וקווי עצירה. השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים".


לפרטים נוספים: יסמין לאוי, ע.דובר עמותת אור ירוק, 09-7776161, 050-4488349
אור ירוק רמזור כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד