ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דרוש שר אוצר חברתי - רצוי לרוב אחיו • טור

שר אוצר חברתי, חייב להגיע מנוף ילדות חברתי. אדם שחווה בעצמו עוני ומחסור, לא יוכל לעולם להטיל גזירות על רעבים

מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח.
מרדכי פלדשטיין, מנכ"ל קרן ק.מ.ח.


שר אוצר חברתי, חייב להגיע מנוף ילדות חברתי. אדם שחווה בעצמו עוני ומחסור, לא יוכל לעולם להטיל גזירות על שכבות חלשות ולעטוף אותן בדאגה לסוציאליזם.

ראשית עליו להחזיר את תקציבי הישיבות כי זה החוסן האמיתי של היהדות.

חוסנה של ישראל מושפע באופן ישיר ממארג האוכלוסיות שבה, ומהיכולת של המעמד הבינוני והגבוה, לתת חיים של חמלה וחסד, למי שלא שפר עליו גורלו ואינו מצליח לגמור את החודש. בין אם המדובר בקשה יום מרחובות, בחסר כל מרהט, או בפושט רגל מרעננה. שר אוצר שלא יידע להציב את האיזונים הנכונים בין כלכלה מודרנית וקפיטליסטית, לבין חמלה וחסד למוכי הגורל, וכל דאגתו תהיה לבני המעמד שבו הוא נמצא; הוא בעיני עוד כוכב לרגע, שאינו מבין דבר וחצי דבר בבניית חברה יהודית ובהגשמת החלום הישראלי.

קרן קמח, מיישמת את הפרקטיקה הזו הלכה למעשה, כאשר היא נותנת בידי בני הציבור החרדי, החפצים בכך, כלים מעשיים בדמות הכשרה ללימודים אקדמיים או לימודי מקצוע המאפשרים להם חיים של פרנסה בכבוד. איננו מטיפים לאדם חרדי על דרך החיים בה בחר, כמו שאיננו מתנשאים עליו בגלל השקפתו ואורח חייו. במקום זאת, אנו עוסקים במתן הזדמנות, בעשיה חברתית מתקנת, בבניית המשותף והמאחד, שייתן לכולנו חיים טובים יותר בארץ הזו.

הצ'אנס להיות שר אוצר יעיל ומוצלח בסייעתא דשמיא, הוא למי שיש לו ידע מוקדם בתחום שעליו הוא מופקד, ולא מי שיזלזל בידע שעליו לרכוש מאנשי מקצוע ומפקידי משרדו. יחד עם זאת, גם על מרדכי היהודי, לאחר שהסב לעמו את אחד הניצחונות המפוארים נאמר: "ורצוי לרוב אחיו" תוהה התלמוד בבלי, איך ייתכן שלאחר מסכת כה מפוארת לא היה רצוי "לכל אחיו" ? מסבירה הגמרא, שהמחלוקת נבעה סביב העובדה שמרדכי שהיה מבכירי הסנהדרין הפך להיות משנה למלך והחל לעסוק בפעילות ציבורית, היו שלא ראו בעין יפה את השילוב הזה, אך מרדכי הבין שכדי להבין את צרכי העם – עליו לעסוק גם בפעילות ציבורית ו'לרדת אל העם'.

מנהיגות מגלומנית של 'אני ואפסי עוד'. היא מנהיגות הרסנית, דורסנית ותבוסתנית.

למי שלא יהיה שר האוצר הבא של מדינת ישראל, אני רוצה לומר: פעל בתבונה ולא באמוציות. ברגישות ולא באטימות. בענווה ולא ביהירות. שתף, התייעץ, למד והוסף ללמוד, כי אינך יודע כל.
אם כך תנהג, כי אז תמצא בנו שותפים נאמנים לעשיה מכוננת ובונה, שתאפשר לכל סוגי המגזרים במדינת ישראל, חיים טובים יותר זה לצד זה.
טור שר אוצר פוליטי ברור מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד