כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הגר"י פינטו עבר ניתוח בראשו אתמול; עדיין מורדם

ביום ה' צפוי דיון; השופט לא הסכים לדחות משום שלא הוגשו מסמכים רפואיים כנדרש • כבר חצי שנה מתעכב כתב האישום נגד הרב

הרב פניטו, פלאש90
הרב פניטו, פלאש90


הרב יאשיהו פינטו מנהיגה הרוחני של קהילת שובה ישראל, עבר אתמול (ג') ניתוח להסרת גידול ממאיר בראש בבית החולים קורנל בניו-יורק.

לאחר הניתוח הועבר הרב כשהוא מורדם להמשך הטיפול הרפואי. מאות חסידים שהו לאורך כל הניתוח במתחם בית החולים וחיכו לבשורות טובות. עוד יומיים יוכלו לדעת יותר ברור האם הניתוח הצליח ועלה יפה.

מדובר בניתוח שני שעבר הרב בחודש האחרון. בקהילת שובה ישראל ממשיכים בקריאה להרבות בתפילות לרפואתו והחלמתו המלאה והמהירה של הרב פינטו מהניתוח.

מחר (חמישי), אמור להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה צפוי הרב להודות במסגרת הסדר הטיעון, במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

בשל מצבו הרפואי, בשבוע שעבר ביקשו שוב פרקליטיו לדחות את הקראת כתב האישום בעניינו בכחודש, בפרקליטות ביקשו מסממכים רפואיים המעידים על מצבו, והם אכן הוגשו. אך המסמכים לא סיפקו אותם.

בהסכמת הצדדים הוגשה בקשה בפני בית המשפט, שדחה את הבקשה ונימק את החלטתו בכך שהרב לא הציג מסמכים רפואיים רשמיים למצבו הרפואי הקשה. בנוסף, העיר בית המשפט כי הבקשה הוגשה מאוחר מידי - והדיון מחר יתקיים כמתוכנן, ככל הנראה בדלתיים סגורות אך ללא נוכחות הרב.

בעקבות כך, פרקליטיו של הרב פנו בבקשה דחופה, לקיים דיון לדחיית הדיון המשפטי ולמינוי גורם רפואי מוסמך ומקובל על בית המשפט לבחינת המסמכים הרפואיים שהוגשו בשם הרב והועברו לפרקליטות על מנת שיתן חוות דעת רפואית שתהא מוסכמת על הצדדים.

חצי שנה מתעכב הקראת כתב האישום נגד הרב. כאשר בתחילה היה זה בעקבות שתי עתירות שהוגשו נגד הסדר הטיעון שחתמה עליו הפרקליטות עם הרב. עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד ההסדר עצמו, והשנייה, שהגישה תנועת אומ"ץ, ביקשה לחקור את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תת-ניצב אפי ברכה. לאחר מכן, לבקשת פרקליטי הרב ובהסכמת הפרקליטות נדחה הדיון מספר פעמים.
הרב משה פינטו הרב יאשיהו מסובך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד