י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האסטרטג מדבר: תובנות מקמפיין ש"ס • מיוחד

ספי שקד, מי שחתום על קמפיין ש"ס, בטור מבריק ומלא תובנות על המחלוקת הספרדית והקיפוח • והאם הוא יחזור בתשובה?

האסטרטג מדבר: תובנות מקמפיין ש"ס • מיוחד


1.אמנם יצאנו חבולים עם 7 מנדטים ...אבל היריב שלנו, שבתחילת הקמפיין עמד כמונו על 4-5 מנדטים, הובס באופן מובהק ולא עבר את אחוז החסימה. לא ניצחנו כמו בששת הימים, אבל בהחלט ניצחנו כמו ביום כיפור: ניצחון כואב אחרי קרב קשה ועקוב מדם. ניצחון גדול.

2.אנשי צוות הקמפיין של אלי ישי עשו עבודה מצויינת במיצוב אלי ישי כשה תמים שאינו נגרר למלחמות מלוכלכות ...ועבודה הרבה יותר טובה בניצוח על המלחמה הכי מלוכלכת שאי פעם נתקלתי בה בקמפיין בחירות. כשהם הכריזו במתיקות על השם החמוד ״יחד, העם איתנו״, הם גם דאגו להוציא לחדשות 2 את קלטת מר״ן המפורסמת. כשהם התבכיינו על התקשורת השמאלנית שמקפחת אותם, הם דאגו שתחנת הרדיו וגופי המדיה שעובדים בשירותם ישחירו את שס ואת אריה דרעי בכל יום. כשהם דיברו על אחדות ועל דרך מר״ן, הם חברו לברוך מרזל. אפילו אתמול, כשאלי ישי הוציא את מכתב ״בוא נשמור על זה נקי״, הוא גם הוציא סרטון יוטיוב נגטיבי מלא שקרים באורך 14 דקות נגד אריה דרעי. הם טענו שלא הם הוציאו את הקלטת הראשונה ובאותה נשימה איימו שיוציאו עוד קלטת חמורה יותר. הם שיקרו ותמרנו והסיתו ושילמו והספינו ולכלכו – וזה בדיוק מה שהם היו צריכים לעשות ועל כך אני מסיר את הכובע – ככה עושים קמפיין נגטיב מצויין: הופכים את החיים של הצד השני לגיהנום - וזה לגמרי לגיטימי. (יכלו לוותר על האייטם שדחפו עליי לגבי זה שאשתי לא עברה גיור אורתודוכסי – כי קמפיינר לא נכנס בקמפיינר, אבל נו שויין....)

3.מזל שאנשי צוות הקמפיין שלנו בשס היו מקצוענים אפילו יותר מהם: אריאל משעל שניהל 24/7 בצורה הכי מיומנת ומדוייקת, קיבל את ההחלטות הכי נכונות לאורך הקמפיין, נתן את כל העצות האסטרטגיות הכי חכמות ברגעים הכי קשים ולא נרתע גם מלסדר שלטים שעפו ברוח באיזה רחוב בקריות. יעקב בצלאל הדובר המבריק שנלחם בכח ובשכל ותרם בקבלת ההחלטות החשובות לא פחות מאשר בשדה הקרב מול התקשורת החרדית שרובה היתה מגוייסת עבור ישי ובשדה הקרב מול התקשורת החילונית שתמיד תהיה נגד החרדים. איציק סודרי, דובר הקמפיין שהבריק ברשתות החברתיות ובאירועי המדיה תוך כדי שהוא תורם גם אסטרטגית וגם קריאטיבית. יוסף חיים ודודו עמר שייקח לי שעות להסביר כאן מה הם עושים, אבל אלו היו הדברים הכי חשובים בקמפיין: טנדורי צ׳יפס לידכם... סגן מנהל הקמפיין והמפיק הראשי רועי פלד שדאג בחוכמה ובחריצות שכל מה שנרצה ייקרה, חברת ההפקה של עמית דקל (הקטן), חברת דיי סיי שניהלה את הסושיאל ואת הדיגיטל, דניאל דפני העורכת האיכותית והמהירה, חברת בוננזה שעזרה בדיגיטל, אברמי קרוייזר מהקמפיין החרדי שתרם גם בקמפיין הכללי, חיים ביטון מנכל שס החרוץ והמדוייק (הוא נשוי בנות), אשר מכלוף מדינה שהבריק בכל התחומים מאסטרטגיה עד לתסריטים פלוס דוברות ואפילו שימש ככרוז בכנסים הסוערים, ארי גלהר עם התובנות החזקות, יהודה אבידן באופרציה, משפחת דרעי, בני אלבז הגדול, החבר׳ה מהתקשוב וכל מי ששכחתי. היה כבוד גדול לראות אתכם בפעולה.

4.״לאיש הזה מעולם לא היו עקרונות״, ״מכר את נשמתו עבור כסף״, ״איך זה מסתדר לך מוסרית לעבוד לפני שנתיים עם הבית היהודי והיום עם שס כשאתה בעצם תל אביבי חילוני?״, ״חייב לשמור על סגנון החיים שלו ולכן ימכור את חבריו ומשפחתו״, ״בגללו שס לא תעבור את אחוז החסימה״... אלו היו רק מעט מהתגובות שנכתבו עליי לאורך הקמפיין. אז קודם כל: לכו חפשו – ניהול קמפיינים זה המקצוע שלי ואם הייתי מייצג רק מפלגות שאני לגמרי מזדהה איתן כנראה שהייתי צריך לחתום בלשכה. סורי, אני אמשיך לעשות ככל שביכולתי כדי לפרנס את עצמי ואת משפחתי. תתבעו אותי.... הרי אם הייתי עורך דין שמייצג את אולמרט, הייתם מחמיאים לי ומעריכים אותי. אני לא רואה מה ההבדל. הקו האדום המוסרי שלי עובר ימינה מחנין זועבי ושמאלה מברוך מרזל. בשני אלה לא הייתי מטפל. בכל השאר כן. בחרתי בש״ס למרות שהיו לי הצעות אחרות, גם ביותר כסף, בגלל העניין של להכיר קהל שונה, בגלל האתגר ובגלל שקיבלתי כאן אם. בי. איי. בניהול משברים, תחום שמאוד מעניין אותי בשנים האחרונות.

5.לראשונה בחיי, הבנתי שהשד העדתי באמת קיים: כל עוד לא יהיה ייצוג מזרחי שווה בבתי המשפט, בתכניות הלימוד, על שטרות הכסף ואפילו בבתי הכלא, אי אפשר לסתור טענה זו – ואני אומר את זה כאשכנזי מכל הכיוונים. רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להודות גם לאופיר טובול, אלונה רק אלונה, רון חכלילי ולשאר הפעילים למען השוויון העדתי בישראל. התרומה שלכם לקמפיין היתה גדולה מאד – והתרומה שלכם לשוויון עדתי גדולה עוד יותר. כולי תקווה שבעתיד יהיה פה גם ראש ממשלה מזרחי.

6.אריה דרעי הוא מנהיג אמיתי – לא הרבה זוכרים, אבל בתקופת כהונתו הקודמת, בשנות התשעים, הוא דאג לשיכונם של מליון עולים רוסים, הוא מנע תקיפה מיותרת בעיראק במלחמת המפרץ הראשונה, הוא הנהיג רפורמות רבות שכולנו נהנים מהן עד היום במשרד הפנים ועוד ועוד ועוד. אני בטוח שתחת הנהגתו תחזור ש״ס להיות התנועה החברתית שפעם היתה. עכשיו, האתגר שלו הוא להיות שר הפנים הכי טוב שהיה לישראל. אני בטוח שהוא יצטיין בזה. במהלך החודשיים וחצי האחרונים למדתי להכיר אותו לעומק – ראיתי איך הוא מקבל החלטות קשות בקור רוח. ראיתי כמה הציבור חשוב לו. ראיתי את הכאב האמיתי שלו כשזה מגיע לקיפוח ולשכבות החלשות. ראיתי איך הוא ויתר על ״לעשות לביתו״ למען המפלגה ולמען הציבור – בדיוק כמו לפיד. אני בטוח שהוא יחזיר עטרה ליושנה ויחזיר את ש״ס לכיוון החברתי שעבורו הקים אותה מר״ן. מאחורי רוב הפוליטיקאים שאנחנו מכירים, עומדים טייקונים. מאחורי אריה עומד ציוויו של מר״ן לדאוג לעולם התורה ולשכבות החלשות. זה יותר אמין בעיני. היה כבוד גדול לעבוד בשבילו. עכשיו בטח תגידו עבריין מורשע – ואני אגיד שיש ציבור ענק שמאמין שהוא שילם את חובו לחברה ושבחר בו למרות כל ההכפשות. אני אגיד שגם משה דיין סיפח קרקעות ועתיקות לביתו בצהלה – ועל שמו יש רחובות ראשיים בכל הארץ.

7. למדתי שאנשים הם אנשים – גם אם הם חרדים, שאנחנו כחילוניים חונכנו לא לחבב. בכל מגזר יש אנשים טובים ואנשים רעים, והיחס ביניהם שווה – חילונים, דתיים, חרדים, יהודים, ערבים, עשירים או עניים. יש הרבה חרדים שעובדים ועושים צבא ואני יודע שאריה דרעי יעשה הכל כדי שיהיו יותר ויותר כאלה.

8.אל תדאגו, אני לא חוזר בתשובה.

9.החיקוי של מריאנו בארץ נהדרת היה פצצה!
שקד קמפיין תשובה טור שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד