י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי: "נתניהו שתה לנו מנדטים בגלל ישי"

יו"ר ש"ס הודיע על כוונתו לנהל מו"מ מהיר מול נתניהו כדי להצטרף לממשלה, הבטיח לייצג את השכבות החלשות וגם הצהיר "הגרעין הקשה של ש"ס החרדית, בני התורה, מעולם לא היה מגובש כמו הבחירות הללו" • לדבריו, "אלי ישי במה שעשה זיהם את ש"ס במחלוקת וברכילות" • צפו בוידאו ובתמונות

דרעי: "נתניהו שתה לנו מנדטים בגלל ישי"
q


יו"ר מפלגת ש"ס, אריה דרעי, כינס הערב (ד) את סיעת ש"ס במשרדי המפלגה בהר חוצבים בירושלים.

דרעי נשא דברים ואמר: "המסימה הראשונה במערכה הזאת הייתה להפיל את הממשלה שפגעה בנו והצלחנו. תקום ממשלה אחרת שבה אנחנו נהיה שותפים, ממשלה יותר חברתית ודתית שתשמור יותר על מסורת, וזה ההישג הגדול, וכל אלו שרדפו אותנו וניסו להעלים אותנו הם עושים עכשיו ספירת מלאי כמה הם הפסידו. ליאיר לפיד היה 19 מנדטים והוא ירד ל-11 מנדטים. אני מציע לכולם להוציא מחשבון ולבדוק בכמה אחוזים הוא ירד".

"אנחנו ניכנס לממשלה הבאה. מבחינתנו הודענו שנמליץ על נתניהו עוד לפני שידענו שהוא ינצח בגדול. גם כשידענו שלנתניהו חסר כמה מנדטים - למרות זאת הודענו שאנחנו תומכים בו. ואני שמח להגיד גם עכשיו שאנחנו נמליץ על נתניהו. אנחנו לא נעשה בלוקים, דרכנו פתוחה לממשלה. מקווה שנגמור את המו"מ מהר, כי היעד שלנו שתהיה ממשלה מהירה".



"עברנו משבר פנימי עמוק מאוד מאז שמרו נפטר. לצערי הרב היה כאן מאבק קשה מאוד. זה לא היה מאבק אישי, זה היה מאבק על הצביון, על הדרך ועל ההנהגה. היה כאן ניסיון לשנות את פניה של תנועת ש"ס מקצה לקצה, על ידי לצערי הרב אמצעים לא ראויים של תקשורת וניצול כלי תקשורת ושל כוחניות ושל הכתבה ופגיעה חמורה ביותר ברבנים שלנו ובמועצת החכמים שמרן מינה והוריש לנו. אני שמח שעמדנו במאבק הזה. זה מאבק לא קל, אבל אני חייב לומר שהציבור שלנו, הגרעין הקשה של ש"ס החרדית, בני התורה, מעולם לא היה מגובש כמו הבחירות הללו. והראיה יש לנו חמישה מקומות בארץ שהם ריכוזים חרדים לגמרי - שאין שם שום ציבור אחר - ושם ש"ס לא ירדה מכוחה.

"כן ירדנו מכוחנו בערים אחרות בארץ, ואת זה בעיקר אני חייב לומר בכישרון גדול נתניהו לקח לנו את הקולות כמו שלקח לאחרים. הפעם הוא לא היה מנומס ולא שתה בקשית אלא בבליעה אחת את המנדטים מכולנו. אני חייב להגיד לו שאפו על המהלך שעשה מבלי ששמנו לב. אני עוד ביום הבחירות האמנתי באמונה שלמה שאנחנו נקבל 10 מנדטים, כיוון שראיתי את התשתית ואת ההתלהבות שהיתה. ומתחת לאף שלנו נתניהו לקח שלוש ארבע מנדטים כמו שלקח מבנט ומליברמן. אבל את זה אני אומר בחיוך, הכל נשאר בתוך הקואליציה, המנדטים הללו.

"נתניהו לקח לנו את המנדטים בגלל המחלוקת אצלנו. לצערי הרב ש"ס הייתה מוצר נקי ממחלוקת, ואלי ישי במה שעשה זיהם את הדבר הזה במחלוקת וברכילות ולכן אנשים טובים אמרו בשביל מה אנחנו צריכים את המחלוקת הזו, בוא נלך לעזור לנתניהו. אבל לא נורא, התחלנו את ש"ס עם 4 מנדטים והקמנו את כל המפעלים. אנחנו עכשיו 7 מנדטים מאוד מלוכדים עם תשתית חזקה ביותר של הנציגים ברשויות המקומיות. יש לנו את כל הרבנים והוספנו את הציבורים החברתיים ואת מועצת הנשים. ש"ס לקחה על עצמה נטל כבד מאוד של השכבות החלשות, אין לי שום כוונה לסגת מזה. לא ניכנס לממשלה בלי התנאים האלו שהצבנו. עבדנו מאוד קשה בבחירות הללו אבל זה הכנה לבחירות שיהיו בעוד לא פחות מ-4 שנים והכנו את התשתית. ש"ס הולכת להיות מפלגת העם, חוזרים לשטח ולייצג את הציבור".























דרעי ישי בחירות חרדים שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד