י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בלית ברירה? מנהיגי העולם מברכים את נתניהו

הממשל האמריקאי בירך את ראש הממשלה לרגל נצחונו, כך גם מנהיגים נוספים בעולם שהזכירו את תהליך השלום המקרטע

בלית ברירה? מנהיגי העולם מברכים את נתניהו
פלאש 90


שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התקשר הערב (ד) לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות - כך נמסר מהבית הלבן, שהוסיף כי הנשיא ברק אובמה גם יעשה כן בימים הקרובים. מוקדם יותר היום, בשולי שיחות הגרעין עם איראן שנערכות בלוזאן שבשוויץ, סירב קרי לבקשת עיתונאים להתייחס לבחירות בישראל.

עוד נמסר, כי בוושינגטון יבחנו מחדש את עמדתם לגבי תהליך השלום עקב דבריו של נתניהו כי אם ייבחר "לא תקום מדינה פלסטינית". בבית הלבן אמרו כי אובמה עדיין מאמין שפיתרון שתי המדינות הוא הדבר הטוב ביותר עבור האזור.

דייויד סימאס, יועץ בבית הלבן, נמנע בראיון היום לרשת CNN לברך את ביבי על ניצחונו. "אנו רוצים לברך את העם בישראל על התהליך הדמוקרטי. כעת התהליך הקשה של בניית קואליציה מתחיל. זה עשוי לקחת כמה שבועות, ואנו לא רוצים להתערב אלא רק להגיד שלארצות הברית ולישראל מערכת יחסים היסטורית וקרובה שתמשיך קדימה".

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר היום כי הוא מודאג מהשימוש ב"רטוריקה הפלגנית" במערכת הבחירות נגד ערבים-ישראלים. דבריו נאמרו על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הערבים מגיעים בכמויות אדירות אל הקלפי".

האו"ם התייחס אף הוא לתוצאות הבחירות, ואמר שהוא מצפה כי ישראל תמשיך בתהליך השלום שבסופו תוקם מדינה פלסטינית. "אנו מצפים שהממשלה שתקום בעקבות הבחירות תמשיך בתהליך השלום שהחלו הממשלות הקודמות על בסיס חזון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, זו לצד זו, שאזרחיהן יחיו בשלום ובביטחון".

מצרים אומרת כי היא מצפה מכל ממשלה שתוקם בישראל לפעול במהירות לחידוש המו"מ עם הפלסטינים ע"פ ההחלטות הבין-לאומיות ויוזמת השלום הערבית. דובר משרד החוץ בקהיר הדגיש כי כל משא ומתן בין ישראל לפלסטינים חייב להוביל לסיום הכיבוש והסכסוך על בסיס עקרון שתי המדינות.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בירך בדרך מקורית משלו, ושיגר לנתניהו ברכה על נצחונו בעברית. "מזל טוב ידידי", כתב בעברית מודי בחשבון הטוויטר שלו. "אני זוכר את פגישתנו הנעימה בניו יורק בספטמבר האחרון".

בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, כתב: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על תוצאות הבחירות. אנו מצפים לעבוד עם הממשלה החדשה שתקום. לישראל אין ידידה גדולה יותר מקנדה".

ראש ממשלה בריטניה דייויד קמרון בירך את נתניהו על ניצחונו, "ברכות לנתניהו על תוצאות הבחירות", כתב קמרון בטוויטר, "כאחת מהידידות הקרובות של ישראל, בריטניה מצפה לעבוד עם הממשלה החדשה".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פרדריקה מוגריני, בירכה את נתניהו על זכייתו המסתמנת, ואמרה כי "האיחוד האירופי מחויב לעבוד עם הממשלה הישראלית הנכנסת במערכת יחסים בעלת תועלת הדדית כדי לכונן מחדש את תהליך השלום".

דוברת משרד החוץ האיראני אמרה כי מבחינת טהראן אין הבדל בין המפלגות השונות במשטר בישראל - כולן תוקפניות.
איראן ארהב ישראל ברכות נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד