כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרארי עם כנפיים: המכונית המעופפת

פרארי עם כנפיים: המכונית המעופפת

  • כ"ז אדר התשע"ה
פרארי עם כנפיים: המכונית המעופפת
AeroMobil


דמיינו עולם שבו אתם מזמינים מטוס דרך הסמארטפון; בדיוק כמו שאתם מזמינים מונית באמצעות אפליקציות כדוגמאת UBER או גט טקסי. וזה לא הכל. המטוס שהזמנתם טס ללא טייס ונשלט לחלוטין על ידי מכונות אוטומטיות. זה החלום של Juraj Vaculik, המנכ"ל של חברת AeroMobil, שחשפה את האבטיפוס של המכונית המעופפת שלה בשנה שעברה.

AeroMobil מקווה להשיק את המכונית המעופפת אותה היא מכנה כ"פרארי עם כנפיים" בשנת 2017, וכבר עכשיו היא הכריזה על הדור הבא של כלי הרכב האלה - מכוניות מעופפות ללא טייס.

כלי התחבורה הזה יהיה אוטונומי לחלוטין והודות למנוע היברידי יהיה לו טווח טיסה של 1,500 ק"מ או 3 שעות טיסה. במכונית המעופפת יהיו ארבעה מושבים ואולי הכי חשוב זו העובדה שהיא תצויד במערכת צניחה למקרה שהטייס האוטומטי יכשל.



אחת הבעיות הבולטות בכל הקשור למכוניות מעופפות הוא הצורך לנסוע לשדה תעופה על מנת להמריא. חברת AeroMobil מקווה לפתור את הבעיה באמצעות רצועות נחיתה והמראה ארוכות מדשא, שייבנו לצד כבישים ויאפשרו למכוניות המעופפות להמריא ולנחות כמעט בכל מקום ולהשתלב בקלות עם תנועת המכוניות הרגילות.

תוסיפו למשוואה הזו מכונית מעופפת אוטונומית והנה האפשרות ל"מונית אוויר" שפועלת בשיטה של Uber וגט טקסי הופכת לממשית. ועדיין, לא מעט אנשים יתקשו לבטוח במכוניות אוטונומיות, אז איך ישכנעו אותם לעלות על מכונית מעופפת שטסה לגמרי לבדה?
AeroMobil מכונית מעופפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד