י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך תשפרו את דף הפייסבוק העסקי שלכם

כך תשפרו את דף הפייסבוק העסקי שלכם

  • כ"ז אדר התשע"ה
כך תשפרו את דף הפייסבוק העסקי שלכם


הימים בהם היה צריך לשכנע בעלי עסקים לפתוח דף פייסבוק עסקי חלפו מן העולם; כולם כבר יודעים היום כי עסק אשר מעוניין לבנות קהל לקוחות נאמן, ליצור פרסום חברתי (חבר מספר לחבר) ולהיות בעל נוכחות דיגיטלית משמעותית, חייב דף פייסבוק עסקי בדיוק כשם שהוא חייב אתר אינטרנט.

השאלה אם כן, היא לא "האם לפתוח דף פייסבוק עסקי?", אלא "כיצד לעשות זאת באופן האפקטיבי ביותר?".

הנה כמה כללי אצבע שיסייעו לכם במשימה:

- About - פרטו ככל שניתן: אחת הטעויות הבסיסיות שבעל עסק עלול לעשות היא להניח שאנשים יודעים מה עושה העסק שלו ומה השירות שהוא מציע. שדה ה"אודות" (About) מאפשר לכם להסביר לאנשים שלא מכירים אתכם או מכירים באופן חלקי, מה השירות שאתם מציעים ומדוע כדאי לבחור בכם.

זה לא הזמן להיות ביישנים. ישנם מספר שדות שניתן למלא, כשהחשובים שבהם הם ה-"אודות" (About) ו"התיאור" (Description). הקפידו לתאר את מהות העסק שלכם באופן ברור, קצר וקולע תוך הימנעות מהסברים טכניים. אם תרצו להרחיב תוכלו לעשות זאת בעמוד הפנימי.

- תמונה שווה הרבה יותר מאלף מילים: תנו לקהל שלכם סיבות להיות בעמוד שלכם. פייסבוק מאפשרת לייצר מספר דפי תוכן משניים אשר נקראים Tabs או Apps. כברירת מחדל מוצגים רק חמישה דפים ועליכם לוודא שדפים אלו מלאים בתוכן אטרקטיבי. הקפידו למלא את ה-Tabs בתמונות, סרטי וידיאו, תחרויות וכו'. זכרו שהמטרה היא לגרום לקהל שלכם להיות באינטראקציה עמכם או לפחות לעשות לייק.

מתוך כל העוקבים או ה-Fans של העמוד, פחות מ- 7% ייחשפו לעדכונים היומיים שתעלו. האלגוריתם של פייסבוק בוחר עבורנו מה נראה וזה לא תמיד יהיה דף עסקי. אז כיצד מגדילים את האחוזים? תמונות. תמונות. תמונות. פעם תמונה הייתה שווה אלף מילים, היום תמונה שווה הרבה יותר. מעבר למחקרים שמוכיחים שאנחנו נמשכים לתמונות יותר מאשר למלל, כל אחד מאתנו מחזיק צמוד מצלמה איכותית ורובנו מצלמים בתדירות גבוהה. אם יש לכם משהו להגיד, עשו זאת בעזרת פוסט ותמונה.

- ללמוד מהטובים ביותר: אתם לא צריכים להמציא את הגלגל או להיות מקוריים. מצאו חמש דמויות מפתח בתעשייה שלכם, עקבו אחריהן ותלמדו מהן. לא צריך להיות "סטוקרים", אבל רצוי שתיצרו איתם קשר. אם תעשו זאת בצורה נכונה, זה יכול להביא להכרה בכם ובעסק שלכם.

בחרו דמויות שהוכיחו את עצמן בתעשייה ולמדו מה הם עושים. אם זה עובד להם, זה יעבוד גם בשבילכם. מהר מאוד תגלו שרעיונות של אנשים אחרים מובילים אתכם לרעיונות עצמאיים; אז כבר תהיו מספיק מתורגלים בכדי למנף זאת עבור העסק שלכם.

פייסבוק זה Nice to have אבל לא מספיק. צריך גם אתר: מכירים את העסקים שיש להם דף פייסבוק, אך אין להם אתר אינטרנט? אתם לא רוצים להיות עסק כזה. עסק רציני חייב להחזיק אתר אינטרנט. כולנו, כולל הלקוחות שלכם, מחפשים עסקים בגוגל לפני שאנחנו מחפשים אותם בפייסבוק. חשוב מאוד שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש כי גולשים נכנסים קודם לאתר ורק אחר כך לדף הפייסבוק.

אתר אינטרנט הוא סוג של "תעודת רצינות". עסק שמחזיק אתר אינטרנט נחשב לעסק מכובד יותר, מה גם שברוב האתרים העסקיים ניתן לקבל שירות או מידע הכרחי. האתר עובד גם כשאתם לא. עדכון שוטף של אתר האינטרנט חשוב לא פחות מעדכון דף הפייסבוק, אך רבים נמנעים מלעשות זאת היות ועדכון אתר אינטרנט הינה פעולה מסורבלת. חברת Otonomic הישראלית מאפשרת פתרון יצירתי, מהיר ופשוט, אשר מעדכן באופן אוטומוטי את התוכן שבדף הפייסבוק העסקי ישירות לאתר אינטרנט (מובייל ודסקטופ). הטכנולוגיה החדשה מאפשרת בנייה של אתר, אשר מבוסס על התוכן שיש בעמוד הפייסבוק תוך פחות מדקה. לאחר מכן, כל פעם שאתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק,

הכותב יואב צוקר הוא מנכ"ל "אוטונומיק", פלטפורמה ליצירת אתר אינטרנט בלחיצת כפתור מדף הפייסבוק העסקי
פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד