י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מרן הסתכל מלמעלה • הקרב בזירה הספרדית

ניצלנו מחורבן. אין דרך אחרת לראות את זה. ספינת היהדות הספרדית עמדה לפני התנגשות בקרחון איום שהיה מפרק אותה

מרן הסתכל מלמעלה • הקרב בזירה הספרדית


הצלה.
ניצלנו מחורבן. אין דרך אחרת לראות את זה. ספינת היהדות הספרדית המפוארת עמדה לפני התנגשות בקרחון איום שהיה מפרק אותה לרסיסים. כשצעקנו שלא מדובר בפוליטיקה, התכוונו לזה. 30 שנה שיהודי ספרדי לא הכיר משהו אחר מלבד את מרן והנהגתו הברורה. והנה פתאום, הוא נדרש להכריע בין גדולים, להישאב לתוך קלחת עכורה של תככים והשמצות, ועל הדרך לאבד את אמונתם החכמים התמימה שהתהדרנו בה. אילו דרכם של המתפלגים צלחה, היינו רואים את הגל העכור הזה ממשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות, נכנס לתוך חדר הסיעות בכנסת, משתרבב לכל עיתון ומהדורת חדשות ומככב בכל שולחן שבת ספרדי. הרבה לא היה נשאר מאתנו.

אבל אבא הסתכל מלמעלה, ריחם על בניו, עמד בשמים והעתיר בתפילה למען מפעל חייו. וכשעמדנו היום בציונו הק' באמירת 'נשמת', הייתה זו הודאה מקירות הלב. הספינה ניצלה, רוחו של רב החובל עדיין מנשבת בין מפרשיה.

הצלחה.
זהו מושג יחסי. אין ספק שציפינו לתוצאה טובה יותר מ-7 מנדטים. עבדנו ללא ליאות והפעלנו את כל האמצעים הקיימים. ההתגייסות הייתה חסרת תקדים בהיקפה וברוחה. היינו יכולים להשיג יותר לולא קמפיין ה'גיוועלד' של נתניהו שפעל כרדאר שקט ברגע האחרון ושתה בצימאון רב מכל הבא ליד. אבל חייבים גם לראות את הפרספקטיבה.

ש"ס חצתה את נהר הסמבטיון בבחירות הללו, כשהאבנים והסלעים הניתכים עליה לא פסקו לרגע אחד. הלגיטימציה שלה הוטלה בספק. קואליציה תקשורתית רבת עוצמה, מורכבת מגורמים ממורמרים מתוך המחנה ומעיתונאים 'אוהבי ש"ס', פעלה ללא הפסקה להבאיש את ריחנו במדיות החזקות במדינה. פילוג קשה ומתעתע פקד אותנו והכניס את המערכת לסחרור, ומעל הכל, חסרונו של האב הרוחני, מרן זיע"א זעק כפי שלא זעק מעולם.

בשקלול הנתונים הללו, ש"ס עלולה הייתה להתרסק ואולי אפילו להיעלם, חלילה. מפלגות רבות וחזקות התאיידו כשעברו רק מעט מכל מזה. בפועל, נותרנו על רגלנו. ש"ס איבדה קולות בעיקר במעגלים היותר רחבים שלה. בגרעין החרדי הפנימי נוצרה התלכדות אדירה שכמוה לא הייתה. וזו אולי הבשורה הטובה מכולם.

ויש עוד עניין פעוט אחד. מחוללי הפילוג לא צלחו. לא, אין כאן שמחה לאיד. יש כאן מסר חד ומהדהד. הציבור מאס בפלגנות.

שאגה
אז איך אריה דרעי נראה מקרוב? הוא באמת קוסם? צר לי לאכזב. מדובר בעיקר בפועל שחור שעובד ומתרוצץ עד כלות הגוף והנפש. לא מותיר דבר אחד לחסדי ׳אבק הכוכבים׳ המרחף מעליו. בסביבתו יודעים כי מילון המושגים המוכר לו מכיל מילים כמו: פעילות, עשייה, תוצאות, הישגים ואמינות. כל השאר בונוס.

ובכל זאת, השאגה עדיין כאן והיא נשמעה ברמה. כשבוחנים אותה, היא מורכבת בעיקר מדי-אן-איי נדיר של מנהיגות חזקה שיודעת לעמוד באתגרים קשים במיוחד. אריה דרעי עבר בחודשים האחרונים את עשרת המכות, כולל אלו שניתנו על הים לפי השיטות המחמירות בהגדה. קלטות קשות, הכפשות אישיות עליו ועל משפחתו, רצח אופי שיטתי, וקנטרנות צינית ומבזה של לבלרים היכולים להיות נכדיו.

כל אדם אחר, היה מזמן נוטש את המערכה לטובת חיים שקטים ורגועים. אבל הוא יצוק מחומרים אחרים, כאלו שהמשוכות הגבוהות רק מדרבנות אותו. הוא הסתער על המערכה חדור רוח קרב ולא הסיר עין לרגע אחד מהמטרה. ידע לבלוע את העלבונות כשצריך ולא נתן להם להרפות את רוחו. הוא השליך לזירה את המוחות הטובים ביותר ולא חסך בשום מאמץ בכדי להשיג את היעד.
והיעד בס"ד הושג. שושלת יהדות ספרד קמה וגם ניצבה, צועדת בגאון ובאחדות בדרכו של מרן וממשיכה להחזיר עטרה ליושנה. ש"ס החדשה-ישנה, באמצעות תפקידיה החדשים בממשלה ובכנסת תעמוד בהתחייבויותיה, תחזור לימי העשייה הגדולים ותניף את דגל העזרה לחלשים ולשקופים. המהפכה חוזרת.
טור מדינה שס בחירות סיכום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד