י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

רכב המנהלים האידיאלי? הכירו את פולקסווגן ג'טה

לוי ריבלין לקח את הפולקסווגן ג'טה לסיבוב והופתע מחדש. וגם מה אמרו הטרמפיסטים על ארץ המוצא של הרכב? "אלה ברכב" עם פולקסווגן ג'טה

רכב המנהלים האידיאלי? הכירו את פולקסווגן ג'טה
לוי ריבלין


לכתוב על פולקסווגן ג'טה זה להיכנס לסחרור. ולא, לא בגלל הג'טה ספציפית אלא בשל העובדה שמדובר בסיגמנט התחרותי ביותר. סיגמנט המנהלים/משפחתי. הסטיישנים, המיני-ואנים, הג'יפים והמיני כבודם במקומם מונח, אבל הם מהווים מעט מזעיר לעומת סיגמנט המנהלים/משפחתי.

המתחרות העיקריות של הג'טה הן מאזדה 3, טויוטה קורולה ויונדאי I35

אבל אניח זאת כבר עכשיו על השולחן למרות רצוני להיות אובייקטיבי, הג'טה עולה על כולנה. המאזדה יותר מרשימה, הקורולה מגיעה עם הנדוניה המכובדת שלה והיונדאי עם המרווח הבלתי נדלה שלה, אבל הפייט שהג'טה נותנת משאיר המון אבק על כל המתחרות. היא לא סופרת אף אחת ממטר, למרות החסרונות שלה ועל אף שהיא לא חפה מביקורות.

נתחיל מהמראה. בגרסת ה-1.2 שעליה נסעתי אין כל שינוי חיצוני מגרסת ה-1.4. שתיהן זהות לחלוטין. המראה של הג'טה מכובד ומאופק אבל אין לו כריזמה משגעת כמו של המאזדה 3, היונדאי או אפילו הקורולה. נראה שמישהו שם "נתקע" עם האיפוק ולא הצליח לפרוץ קדימה. יש כאלו שמדברים סרה בכל המראה שלה אך הביקורת שלי נסובה בעיקר על אחורי המכונית. בעוד שפניה של הג'טה מכובדות יחסית ומרשימות, הבאגז' שלה נראה סובייטי לחלוטין. לא מוצלח ולא מושך. כמין "שטאנץ" בלתי מוצלח. כאמור, המאזדה 3 נראית הרבה יותר אטרקטיבית ופורצת, מעין מכונית ספורט-אלגנט, ה-i35 נראית שובבה ועכשווית ואפילו הקורולה זכתה בעיצוב מעניין משהו.



"אל תסתכל בקנקנן" אמרו רבותינו, ולכן נכנס לתוך הג'טה. כשנכנסים ומתיישבים בה, מקבלים מיד תחושת אכזבה. מושב הרכב כה נמוך שקשה מאוד להתרגל אליו. חבל, כי באותו כסף יכלו בפולקסווגן להרים את המושב בכמה וכמה סנטימנטרים ולהקנות למכונית את העוצמה שכה אופפת אותה. חבל גם שהגרמנים לא יכלו לפרגן עם מושבים בהירים שיגדילו לעין את רוחב המכונית, בפרט כשהיא כבר רחבה ונדיבה במיוחד. תענוג.

יש כאלו שיחלקו על איכות החומר של הג'טה בתואנה שהיא מיוצרת במקסיקו. נכון, הג'טה מיוצרת במקסיקו כיוון שהיא מיועדת בעיקר לציבור האמריקני, אבל אני אישית לא הרגשתי באיכות גרועה של המושבים וההרכבה בשל כך. במאמר המוסר, צריך לזכור שגם הטויטוה קורולה למשל, מיוצרת בטורקיה, והיא לא מגיעה עם איכות יפנית אמיתית. טורקיה היא המייד אין צ'יינה החדש.

הלאה. מבט על הדשבורד מגלה אותו רך מאוד ונעים למגע בדיוק כפי שמכונית איכותית צרכיה להיות. ההגה חף מלחצנים מיותרים ונראה עוצמתי. בנקודה הזו הדעות חלוקות. ישנם כאלו, כמוני למשל, שחוסר האבזור בהגה חסר ומציק להם. אז נכון, זה נועד להקנות עוצמה להגה עטוף העור של הג'טה אבל בשנת 2015 המחסור בכפתורים האלו בהישג יד ממשי חסר, מעצבן ואפילו הופך את הנהיגה לקשה יותר. יהיו כאלו שיאמרו שהעוצמה של פולקסווגן חשובה על פני כל ציעצוע, חשוב ככל שיהיה, וכי החוסר באביזרים על ההגה נועד דווקא להבליט את הפלוס של הג'טה. לא השתכנעתי. המחסור בבקרת שמע, דיבורית בלוטות' ובקרת שיוט מייגעים.

למרות שהמושבים רכים ונוחים הם לוקים בחוסר תמיכה לירכיים ולמותניים, והתוצאה הסופית לא נוחה לאורך זמן, אבל כשנוגעים בדוושה הכול משתנה. ההרגשה של המנוע העוצמתי שמתעורר לחיים ומזניק אותך קדימה ב"בום" אחד מחפה -על כל הלקויות של הג'טה. ברכבים המתחרים לא תמצאו את התחושה המטריפה הזו שמעניקה לג'טה מערכת הTSI המורכבת ברכבי פולקסווגן. סיבה חשובה נוספת לעובדה שהג'טה מרגישה נמרצת כל כך, נעוצה גם בתיבת ההילוכים החדשה בעלת המצמד הכפול ושבעת ההילוכים - הDSG המשודכת לה וההופכת כל מנוע לגיבור אספלט. זו גם הסיבה שהג'טה מתגלה חסכונית למדי – ליטר דלק לכל 13 ק"מ בממוצע. בפועל, לא רק על הנייר.



כשהג'טה שועטת היא לא חשה בעליות, אפילו הקשות שבהן או בעיקולי דרך. יש לה בעיה קלה של רעידות ביציאה לדרך, אבל היא מתגברת עליהן בשניה בודדת ואין בעובדה הזו כדי לגרוע ממנה. היא פשוט מחוברת לכביש בקורות פלדה ומחליקה עליו כאילו היתה יד המלטפת פרווה עדינה. המתלים לוקחים היטב מהמורות ופסי האטה וכל קילומטר הופך לחוויה בלתי נשכחת. כמובן שיש מכוניות שנותנות הנאה גבוהה בהרבה מהג'טה, אבל כאמור כאשר אנו אוחזים בסיגמנט הזה, הג'טה מספקת את הסחורה.

ולמרות כל אלו מחירה של הג'טה משתווה למתחרות שלה ועומד על 128,000 ש"ח. מי שיכול להרשות לעצמו רכב חדש, ישמח לדעת שהוא לא צריך להוסיף סכום נוסף כדי לשדרג את חווית הסיעה שלו עשרות מונים.

לקראת סיום, אני רוצה לנגוע בנקודה נוספת, ששמעתי שוב ושוב מאנ"ש שזכו לקבל טרמפ בג'טה, והיא מוצאה הגרמני. אז אמנם, לא מדובר בפרט טכני כזה או אחר, אבל בציבור החרדי העניין של מוצרים מגרמניה תופס מקום חשוב ויש רבים שסולדים מנסיעה על רכב גרמני. הייתי מופתע לראות כמה אינסטינקטים עורר הרכב. אז אמנם האיכות מצוינת וכל שקל שווה את ההשקעה אבל אצל חלק מבני הציבור החרדי מסתבר כי השיקול הזה שווה יותר מאיכות..

וממש לסיום, שיקול נוסף המתווה החלטה חשובה במגזר החרדי - הבאגז' של הג'טה ממש ענק ומעורר השראה. בפעם הראשונה שפתחתי אותו נפלט לי "וואוו" חרישי. 510 ליטר של נפח תא מטען הם באמת המון ולמרות שמכניסים ומכניסים לתוכו עוד ועוד דברים, נשאר מקום רב.

פולקסווגן ג'טה סיבוב מבחן נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד