כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"נשנה את החוק המחייב סגן שר להיות ח"כ"

ביהדות התורה שוקלים חלופות בכדי לאפשר לחה"כ אשר להישאר בעשיה הפוליטית • אחת האופציות היא מינויו של ח"כ משה גפני לשר - הוא יתפטר מהכנסת, ואשר יכנס • אופציה אחרת היא מינויו של אשר לשר חיצוני מטעם המפלגה • במידה וגדולי ישראל לא יאשרו זאת, תישקל אפשרות לשנות את החוק הנורבגי ולאפשר גם לסגן שר להתפטר מהכנסת

אי אפשר בלעדיו, ח"כ אשר. פלאש90
אי אפשר בלעדיו, ח"כ אשר. פלאש90


בעקבות תוצאות הבחירות לכנסת ה-20 בהן הפסידה 'יהדות התורה' את המנדט השביעי וח"כ יעקב אשר נותר בחוץ - נשקלים מספר מהלכים שנועדו להשאיר את אשר בתוך המערכת הפוליטית.

גורמים ב'יהדות התורה' אומרים היום (ה') בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי נשקלת האפשרות של מינוי ח"כ משה גפני לתפקיד שר בממשלה, ובכך יפרוש מלכהן בכנסת ויעקב אשר יכנס לכנסת. האפשרות השנייה שעליה דובר היא שח"כ יעקב אשר ימונה לשר חיצוני מטעם 'יהדות התורה'.

הגורם הוסיף ואמר כי המהלכים צריכים לקבל את אישורם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, מנהיגי 'דגל התורה'.

יצויין, כי בקדנציות שעברו גדולי ישראל התנגדו לכך שחברי הכנסת מיהדות התורה יכהנו בתפקידי שרים בממשלה, אלא רק סגני שרים, וזאת בגלל התהליך המצריך שבועת אמונים למדינת ישראל - מהלך שחברי הכנסת לא צריכים לעבור, ורק להצהיר אמונים.

הגורמים הוסיפו כי גם במידה וגדולי ישראל לא יאשרו לנציגי יהדות התורה לקחת תפקיד שר, יישקלו אופציות אחרות כמו שינוי החוק הנורווגי ואפשרות שגם סגן שר יוכל לכהן מבלי להיות חבר כנסת, וכך ייכנס גם חה"כ אשר ואפילו אליעזר סורוצקין הממוקם במקום ה-8.

למרות העלייה בלמעלה מ-10 אלף קולות מהבחירות הקודמות, יהדות התורה לא הצליחה להכניס את המנדטי השביעי וחבר הכנסת אשר - שנחשב לח"כ נמרץ ופעיל והפך מהר מאר לאחד הבכירים ביהדות התורה, נותר מחוץ לכנסת.
אשר כנסת שר יהדות התורה נורבגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד