י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השת"פ המפתיע: יועץ הסתרים של ש"ס והבית היהודי

לראשונה במערכת בחירות, החזיקו שתי מפלגות יריבות יועץ תקשורת משותף במטרה להתמודד עם זליגת הקולות ל'יחד'

השת"פ המפתיע: יועץ הסתרים של ש"ס והבית היהודי


מערכת הבחירות האחרונה סיפקה לא מעט הפתעות, אחת מהן היא ללא ספק היעלמותו של יו"ר מפלגת 'יחד' אלי ישי ומפלגתו מהמפה הפוליטית, זאת בניגוד לכל הסקרים האחרונים שהצביעו על חמישה מנדטים ל'יחד'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחודשים האחרונים שכרו בשתי המפלגות שנפגעו מ'יחד' - ש"ס והבית היהודי - את היועץ האסטרטגי ארי גלהר, המתמחה בציבור הדתי והחרדי,מתוך מטרה לבנות את האסטרטגיה שתמנע זליגת קולות ממפלגות האם, ואם אפשר גם להותיר את 'יחד' מחוץ לכנסת הבאה.

"בהתחלה זה היה שוק מוחלט להבין שגלהר יושב בישיבות אסטרטגיה של הקמפיין, אבל אם קלוגהפט (מנהל הקמפיין של הבית היהודי) החליט אז אף אחד לא אמר מילה", אומר גורם בבית היהודי. "נכון שבסוף לא קראו לו לכל הישיבות אבל עדיין הוא היה בלא מעט מהן, בישיבות שבהן הוחלט על מהלכים משמעותיים. כנראה בסוף הכל עניין של אמון ואם הוא זוכה לאמון מבנט ודרעי אז גם זה הולך".

גורם בש"ס טען מנגד: "אני מניח שאחת הסיבות שלא ראינו עימות בין הבית היהודי לש"ס הייתה על רקע חברותו של גלהר בשני הקמפיינים. בסוף הוא ידע למתן ולהרגיע בקטעים שבהם הייתה פגיעה אחד בשני".

לדברי הגורם, פעילות זו כללה גם שיתופי פעולה בנושאים שונים הקשורים למשרד הדתות והרבנות הראשית לישראל - שם שוררת מתיחות בין הראשון לציון לסגן שר הדתות, זאת במטרה להרגיע את הרוחות בין הצדדים כדי לא להבריח קולות למפלגת יחד. ראוי לציין כי גלהר ניהל את הקמפיין התקשורתי של סגן שר הדתות אלי בן דהן בפריימריז בו הגיע בן דהן למקום השני.

במפלגות מסרבים לומר האם האסטרטגיה של גלהר כללה גם שימוש בקמפיין נגטיבי ומוסיפים כי גלהר היה חלק מהקמפיין הכללי ופעל ממשרדו ולא ישב במשרדי ש"ס והבית היהודי.
גלהר ארי שס הבית היהודי קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד