ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

קרי: התקדמות בהסכם הגרעין • סיכום שבת

מזכיר המדינה האמריקני מבשר על התקדמות בהסכם עם אירן • צרפת מפגינה עמדה קשוחה • סיכום כל ידיעות השבת

קרי: התקדמות בהסכם הגרעין  • סיכום שבת


מטיילת בת 21 נפלה מגובה ארבעה מטרים בנחל דרגה הסמוך לים המלח. היא חולצה ע"י יחל"צ משטרת מחוז ש"י כשהיא סובלת מחבלה בגב ומצבה מוגדר בינוני. מסוק פינה אותה לבית החולים.

רוכב אופנוע בן 32 נהרג בבוקר שבת בתאונת דרכים בכביש 31 בסמוך ליציאה מערד לכיוון ים המלח. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בו החייאה אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

בשדה יואב שבדרום נפצע קשה רוכב אופנוע בן 35 בתאונת דרכים עצמית. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלת ראש.

שלושה תושבי ירכא בשנות ה-30 נעצרו ע"י משטרת מעלות ונחשדו במעורבות בציד בלתי חוקי, לאחר שברכבם התגלו רובי ציד, כלבי ציד וסכינים שהוחזקו ללא רישיון. הכלבים הועברו להסגר והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם של החשודים.

צעיר כבן 25 נעצר בבית שמש בחשד לאונס צעירה בת 35 וגרימת חבלות של ממש. על פי החשד, שלשום בלילה בפיקניק עם מכרים בפארק סמוך לביתה של הצעירה, לקח אותה למקום מבודד, שם היכה ואנס אותה. היא הצליחה לחזור הביתה ובצהרי שישי הזעיקה את מד"א ופונתה לבית החולים. החשוד יובא הערב בפני שופט.

צעיר כבן 20 נורה בשבת לפנות בוקר ונפצע קשה בטייבה. צוות מד"א ופינה אותו לאחר טיפול ראשוני לבית החולים מאיר בכפר סבא.

פלסטינים דיווחו על מתיישבים רעולי פנים שהגיעו לחירבת עתוואני סמוך לחוות מעון והחלו ליידות אבנים לעברם וכתוצאה מיידוי האבנים נפגעה ילדה פלסטינית בת 6 בראשה ונפצעה באורח קל. ניידות מרחב חברון מנסות לאתור את מיידי האבנים. חקירה נפתחה במרחב חברון.

חדשות חוץ
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע כי סבב שיחות הגרעין הבא מול איראן יחל ביום חמישי. תאריך היעד לחתימה על הסכם מסגרת בין איראן לבין ששת המעצמות חל בסוף חודש יוני, והצדדים מקווים להגיע להסכמה עד סוף החודש.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר כי ישנה "התקדמות משמעותית" בשיחות הגרעין בין איראן למעצמות בנוגע להסכם שיבטיח כי תוכנית הגרעין האיראנית לא תוביל לפיתוח נשק. עם זאת ציין קרי כי עדיין ישנם פערים בין הצדדים.

עלי חמינאי, המנהיג הרוחני העליון של איראן, אמר כי "הסרת המצור המוטל על איראן צריך להיות חלק מההסכם בעניין הגרעין ולא תוצאה של ההסכם". בדבריו במסר לשנה הפרסית החדשה, תקף את נשיא ארה"ב "אובמה דיבר במסר שלו על דברים שקריים כשטען שיש מי שלא רוצה בהסכם. אין באיראן מישהו שלא רוצה פתרון מדיני, אך אנחנו דוחים את מדיניות ההכנעה שמפעיל הצד השני".

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס להתקדמות השיחות הגרעין בין טהרן למעצמות ואמר שניתן להגיע להסכם סופי שיוביל לסיום המחלוקת. "בסבב השיחות הנוכחי עלו דגשים שיכולים להוביל להסכם סופי", אמר רוחאני לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA והוסיף: "אני מאמין שאפשר להגיע להסכם ואין סוגיה שלא נוכל לפתור".

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס אמר בראיון לתחנת הרדיו "אירופה 1" בהתייחסו לשיחות הגרעין עם איראן כי ארצו מעוניינת בהסכם שיבטיח ערובה לכך שטהרן לא תוכל לפתח פצצת אטום. "צרפת רוצה הסכם, אבל הסכם איתן שייתן ערובה אמיתית לכך שאיראן תוכל להשתמש בגרעין למטרות אזרחיות ולא לפיתוח פצצות אטום", אמר פביוס. גורם רשמי בצרפת אמר כי נציגי המדינה בשיחות, דורשים הגבלות חמורות יותר על האיראנים מאשר עמיתיהם ממדינות המערב האחרות. מוקדם יותר נשיא ארה"ב אובמה שוחח בטלפון עם פרנסואה הולנד על שיחות הגרעין בין איראן לשש המעצמות וכן על המצב במזרח אוקראינה.

עשרה בני אדם, בהם תשעה מארגנטינה ואחד מפורטוגל, נהרגו בהתרסקות מטוס קל באורוגוואי. המטוס, שהתרסק ונשרף כליל זמן קצר לאחר ההמראה, יצא מאזור מתוייר שבו אתרי נופש רבים וסמוך לעיר פונטה דל אסטה. הרשויות בארגנטינה פתחו בחקירת נסיבות ההתרסקות.

ארגון הסיוע הבינלאומי "ישראייד" שלח צוות חירום לאיי ונואטו שליד חופי אוסטרליה, כדי לסייע לנפגעי סופות הציקלון שהכו באזור לפני שבוע. זאת, לאחר ש-90% מתושבי האיים נפגעו מהציקלון בדרכים שונות ונותרו חסרי כל.

לאחר שכמעט חודש לא דווח על מקרי אבולה בליבריה, אובחנה אישה כנשאית המחלה בבית החולים שבבירה. "זה המקרה הראשון אחרי 27 ימים. זו נסיגה", מסר דובר מטעם הממשלה.

70 גופות, חלקן כרותות ראש, נמצאו בעיר דמאסק שבצפון ניגריה לאחר שחיילים מצבא ניז'ר וצ'אד כבשו אותה מחדש מידי אנשי ארגון בוקו חראם, שנשבעו לאחרונה לדאעש.

רעש אדמה בעוצמה 5.3 דרגות הורגש במכסיקו סיטי בליל שבת. המכון הגיאופיסי האמריקני דיווח כי מוקד הרעש אותר בעיר פואבלה שבמרכז המדינה, בעומק של 72 קילומטרים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

נשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי, קרא לעמו ולעולם להיאבק במעורבות האיראנית בתימן בשל הכאוס והפילוג ששוררים במדינה. לדבריו, המורדים השיעים-חוטים מייבאים לארצו את האידיאולוגיה של המשטר באיראן ובכך ממיטים עליה חורבן.

שני חיילים אוקראינים נהרגו ושבעה נפצעו בעימותים עם בדלנים פרו-רוסים במזרח המדינה ביממה האחרונה, אף שהצדדים הסכימו על הפסקת אש. כך נמסר מהצבא האוקראיני.

לפחות 12 בני אדם נהרגו בהתהפכות אוטובוס מגשר לנהר בקהיר. כוחות ההצלה המצריים חילצו 15 בני אדם מהמים. מקור במשרד ההגנה המצרי מסר שנסיבות התאונה עדיין לא ידועות.

נער בן 17 נעצר במערב קנדה לאחר שתכנן לנסוע לסוריה ולהצטרף לדאעש והוא מואשם בכוונה לעזוב את קנדה כדי להצטרף לארגון טרור.

המדינה האיסלאמית לקחה אחריות לפיגוע המשולש במסגדים בצנעא בירת תימן בערב שבת, שם נהרגו 137 ולפחות 345 בני אדם נפצעו. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הטיל ספק באמינות ההצהרה, ואמר כי ארה"ב מוסיפה לחקור את האירוע, אך אין כל הוכחה שקושרת בין הארגון, שנוטה לפברק הצהרות למטרות תעמולה, למתקפה הקטלנית. ארנסט הוסיף גם שבשלב זה אין כל הוכחה שדאעש אכן אחראי למתקפה שאירעה שלשום במוזיאון בתוניסיה, אף שגם במקרה הזה נטלה המדינה האיסלאמית את האחריות על ביצועה.
גרעין ארהב סוריה תימן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד