כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

היום החל סבב השיחות אצל נשיא המדינה ריבלין

לא צפויה דרמה: היום ומחר יעלו נציגי המפלגות לבית הנשיא להמליץ על ראש הממשלה • הנציגים החרדים יגיעו כבר היום

ריבלין ונתניהו, פלאש90
ריבלין ונתניהו, פלאש90 צילום: פלאש90


עם סיום מערכת הבחירות - הבוקר (א') נפתח סבב הגעת נציגי המפלגות להתייעצות והמלצה אצל נשיא המדינה רובי ריבלין, לקראת הרכבת הממשלה.

המפלגה הראשונה שתפתח את הסבב היא הליכוד, שהגיעה למשכן הנשיא בשעה 10:00. לאחר מכן יגיעו נציגי סיעת 'המחנה הציוני', הרשימה הערבית המשותפת, הבית היהודי, ש"ס, ויהדות התורה.

למחרת ביום שני, יגיעו נציגי סיעת 'יש עתיד', נציגי סיעת 'כולנו', נציגי סיעת 'ישראל ביתנו', ואחרונים ברשימה - נציגי סיעת 'מרצ'.

לפי תוצאות הבחירות, לא צפויה דרמה גדולה סביב ההמלצה אצל הנשיא, מפלגות 'הבית היהודי' וש"ס כבר הודיעו כי ימליצו על בנימין נתניהו לראשות הממשלה.

ח״כ יריב לוין מהליכוד אמר מיד עם צאתו מההתייעצות אצל הנשיא ריבלין: ״הליכוד כמפלגת שלטון גדולה בת 30 מנדטים מחויבת הפעם להחזיק בידיה לא רק עמדות מפתח בתחומי החוץ והביטחון, אלא גם תיקי מפתח חברתיים על מנת לטפל במכלול הנושאים להם התחייבנו במערכת הבחירות.

יו״ר סיעת הליכוד, ח״כ זאב אלקין: "אנחנו מתכבדים להיות כאן היום כמפלגה הגדולה ביותר. אין ספק שהנשיא צודק בדבריו והציבור אמר את דברו בצורה חדה וברורה. הבחירות הפעם היו במידה רבה אישיות בניסיון להגיד ״רק לא נתניהו״ והציבור אמר ״כן נתניהו״.

"על כן הליכוד ממליץ כמובן על בנימין נתניהו כמועמדנו לראשות הממשלה ואני קורא מכאן לכל ראשי המפלגות, בוודאי אלה שמשייכים את עצמם למחנה הלאומי, להמליץ על נתניהו ולנהל מו״מ קואליציוני מהיר בלי משחקים פוליטיים וסחיטות. ישראל זקוקה כמה שיותר מהר לממשלה יציבה ומתפקדת ואני מצפה משאר סיעות הבית לגלות אחריות ולנהוג בהתאם לכך".


"יש לפעול להשלמת הרכבת הממשלה ללא דיחוי. אנו נקיים משא ומתן הוגן עם שותפותינו הפוטנציאליות, מתוך כוונה להקים ממשלה יציבה שתכהן ארבע שנים".

יצויין, כי סביב תפקיד של ראשות ועדת הכספים של הכנסת מסתמן מאבק - משה כחלון מעוניין לקבל לידיו את ראשות הועדה, ולעומתו גם החרדים דורשים זאת כבעבר.

כחלון הבין שאם ועדת הכספים לא בידי חבר המפלגה שעומד בראשות משרד האוצר, יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעביר רפורמות, כמו שאצל שר האוצר לשעבר לפיד הרפורמה של מע"מ אפס נתקעה בוועדה שלא היתה בידי יו"ר ממפלגתו שלו.

ריבלין נתניהו הרכבה המלצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד