א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הנשיא ריבלין: "הרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה"

ריבלין נאם עם פתיחת התייעצויות עם המפלגות ואמר - "על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים, יש להקים את הממשלה בזריזות"

ריבלין עם נציגי הליכוד.  צילום: מארק ניימן/לע"מ
ריבלין עם נציגי הליכוד. צילום: מארק ניימן/לע"מ


נשיא המדינה, ראובן ריבלין נאם עם פתיחת ההתייעצויות עם המפלגות השונות, ואמר: "בדמוקרטיה הרוב מכריע, והרוב ביטא את רצונו בצורה ברורה בבחירות אלה".

ריבלין: "תפקידו של הנשיא לאחר הבחירות הוא לשמש נאמן הציבור, ולהניע את תהליך הרכבת הממשלה באופן המהיר ביותר והשקוף ביותר, הקדמת ההתייעצויות נועדה להגשים את שתי המטרות הללו.

"על רקע האתגרים הביטחוניים והחברתיים שלפנינו, והצורך החיוני בתקציב, יש לפעול להשבעתה של ממשלה חדשה בהקדם האפשרי. עם פתיחת ההתייעצויות, אני קורא לנבחרי הציבור לעשות כל שביכולתם לזרז את ההליך ואת המשא ומתן הקואליציוני, כדי לאפשר למערכת לשוב ולתפקד כנדרש.

"עברנו מערכת בחירות סוערת ורווית יצרים, זו העת להתחלת תהליך האיחוי והריפוי של החברה הישראלית, הממשלה שתתגבש אמנם נבחרה על ידי רוב אזרחי ישראל - אך היא תצטרך לתת מענה לכלל אזרחי ישראל".

בעת קבלת סיעת המפלגת המחנה הציוני במשכנו אמר הנשיא: "אנו מקבלים את ההכרעה הדמוקרטית בהרכנת ראש ובכבוד מלא. לצד זאת אני מברך אתכם על ההישג אליו הגעתם בבחירות. זכיתם לאמונו של ציבור גדול ויהא עליכם לשמש לו שופר.

"גם אם תבחרו לשמש בהנהגת האופוזיציה, נכון לכם אתגר מורכב. יש לתת ביטוי למי שלא הגיעו לעמדת הנהגה ולצד זאת לנהוג בשום שכל כאשר טובתה של מדינת ישראל עומדת לנגד עיניכם".
ריבלין נשיא נאום מפלגות דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד