כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תחקיר אור ירוק: תשתיות לקויות המסכנות את משתמשי הדרך בכביש 596

את החקירה היסודית ערך מומחה לחקר ושחזור תאונות דרכים. אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לשפר את התשתיות בכבישים המסוכנים בהם מתרחשות תאונות רבות"

תחקיר אור ירוק: תשתיות לקויות המסכנות את משתמשי הדרך בכביש 596



עמותת אור ירוק ערכה חקירה מיוחדת לבדיקת מפגעים שקרו בכביש 596, מצומת מי עמי בכביש 65 ועד לצומת עם כביש מספר 6235. את החקירה היסודית ערך מומחה לחקר ושחזור תאונות דרכים מטעם עמותת אור ירוק, שגיבש מסקנות מדאיגות בנושא לסיבות שהובילו לריבוי תאונות הדרכים בכביש זה.

החוקר מציין בדו"ח, כי בשנה וחצי האחרונות נרשמו מספר תאונות דרכים בכביש 596 שבהן נפצעו כתשעה בני אדם ואדם אחד אף נהרג. עוד מציין החוקר, כי רוב התאונות בכביש זה, קרו בגלל תנאי מזג האוויר בחורף.

לאחר חקירה ומיפוי של תאונות הדרכים שנרשמו בכביש זה, הגיע החוקר למסקנה כי ישנן כמה בעיות בכביש. ראשית, אין מעקה בטיחות במספר קטעים, כלומר, רכבים עלולים להדרדר אל מחוץ לכביש במידה והנהגים מאבדים שליטה על הרכב. שנית, העקומות בכביש הן בעלות שדה ראייה מוגבל כך שלנהגים קשה לצפות את המשך הדרך. בנוסף, יש בעיית תמרורים כמו היעדר שילוט "עקומה מסוכנת", "הגבלת מהירות" שמטרתם להתריע בפני הנהג כי עליו להאט ולהיזהר. כמו כן, נמצא כי יש בעיה בתשתיות: אין תאורת לילה ואין שוליים לשם עצירת חירום. עוד מציין החוקר בדו"ח, כי כשהכביש רטוב יש סכנה חמורה להחלקת רכבים, מה שמהווה סכנת חיים ממשית.

עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב לשפר את התשתיות בכבישים המסוכנים בהם מתרחשות תאונות רבות כמו כביש 596: להתקין גדר הפרדה בין המסלולים, לדאוג לתאורה מתאימה ולשילוט מתאים. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים – אילו המדינה הייתה מתקינה את גדר ההפרדה, גם אם הנהג היה עושה טעות, היא לא הייתה עולה לו בחייו".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד