י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: "כחלון ידבר עם גפני וכל המחסומים ירדו"

ח"כי יהדות התורה הסבירו למה לא יישבו עם לפיד, מדוע הם מתנגדים לממשלת אחדות ובאלו תפקידים הם מתמקדים

ליצמן: "כחלון ידבר עם גפני וכל המחסומים ירדו"


,
לאחר שהמליצו לנשיא המדינה רובי ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסבירו ח"כי יהדות התורה את עמדותיהם.

יו"ר הסיעה, ח"כ יעקב ליצמן, אמר: "סיעת יהדות התורה והשבת הייתה אצל נשיא המדינה, המלצנו להטיל את ההרכבה על ראש הממשלה הנוכחי מר בנימין נתניהו. הדגשנו את הנושאים החברתיים, הדגשנו את הנושאים הבוערים גם על סדר היום, לשינוי מה שהיה בקדנציה הנוכחית, שלא הייתה כל כך חברתית, הייתה נגד חברתי. הדגשנו שאנחנו מוכנים בממשלה הבאה, אנחנו נדרוש את הדברים שבהסכם הקואליציוני כפי שכל המפלגות דורשים.

"לפי המצב כנראה שיש אפשרות להקים ממשלה של 67 שאנחנו בתוכה. יש אפשרות שהממשלה תאריך ימים ארבע שנים ולא כפי שהיה עכשיו, כי לא יהיו אינטריגות כמו בקדנציה הקודמת".



בנוגע לדרישת כחלון לקבל את תפקיד יו"ר ועדת הכספים, ציין ליצמן: "למה להחליף סוסים טובים שעזרו לכל הציבור, מנעו פיטורים במפעלים, למה פתאום לשנות את זה. אני מבין ששר האוצר החדש יבוא בדברים עם הרב גפני ובפגישה אחת כל המחסומים יורדו".

ליצמן התייחס גם לאפשרות לשבת עם לפיד: "אני אמרתי כבר פעם אחת התשובה היא: לא. מר לפיד היה בן אדם שהשפיל אותו, הרביץ לנו, הוריד אותנו מתחת לקו העוני, עשרות אלפי משפחות, אין סיבה שאנחנו נהיה חברים. זה פשוט חלק ולא צריך להסביר את זה".

גפני הסביר גם הוא למה המליצו על נתניהו: "לגבי ההמלצה לנשיא, ההתלבטות לא הייתה קיימת, כי העם אמר את דברו. יש החלטה ביהדות התורה חד משמעית, שלא מחליפים את העם".

"גם משרד הבריאות וגם ועדת הכספים, זה לא פיקניק. צריך לעבוד קשה יום ולילה. אנשים חושבים שניתן את התפקיד הזה למישהו והוא מניב פירות, צריך לעבוד קשה. היות ואנחנו מפלגה חברתית אנחנו מוכנים לעבוד קשה בשביל העם. לצערי בקדנציה האחרונה, מפעלים נסגרו, מפעלים שבזמן שלי לא נסגרו כי עמדתי בפני הממשלה וביקשתי שישאירו אותם. אנחנו ב'יהדות התורה' הודענו גם לנשיא שאנחנו מוכנים לעבוד קשה בשביל כל העם. ראינו במערכת הבחירות הזו קולות רבים חילונים שלא קיבלנו בעבר, קיבלנו פידבק מהציבור שאינו דתי, ואנחנו מתכוונים ליישם את מה שהציבור אמר לנו".

חבר הכנסת מאיר פרוש דיבר נגד ממשלת אחדות: "אנא חוסו על כבודנו. הייתה מערכת בחירות קשה. העם הכריע. זה לא היה כל כך ברור שנתניהו יקבל את המנדט. אחרי שהעם הכריע ונתן את זה לנתניהו, לנסות ולומר שיש רעיון לממשלת אחדות?! הדבר הזה חודד מבחינתנו. זו התוצאה והעם רצה כך, המלצנו על נתניהו". ,

,






,
ליצמן יהדות התורה ריבלין נשיא המלצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד