י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתי לאחרונה חציתם את אירופה בקרוואן?

טיול באמצעות קרוואן כולל לינה בחניונים איכותיים משובצים בנקודות תצפית, קרובים לאטרקציות המובילות, כאלה שמפרגנים לאורחים

  • ג' ניסן התשע"ה
קראוון/קרדיט: שאטרסטוק
קראוון/קרדיט: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק


לו יכולנו לשנע את הבית שלנו לכל מקום בעולם בכל פעם שהתחשק לנו, יתכן מאוד שהיינו פותחים חלון ישירות למפלי הניאגרה או פוסעים מהדלת אל תוך פסגות המושלגות של הרי הדולומיטים, מתעוררים בוקר אחד בלב הפירנאים הפראיים ועוצמים עיניים בסן מאלו המרהיבה בצרפת.

טיול קרוואנים מאפשר לגמוע שטחים נרחבים בזמן קצר יחסית, לזפזפ בין נופים קסומים והכל תוך כדי נסיעה ומחיה בסביבת מגורים ניידת מאובזרת טיפ טופ. נבחרת הקרוואנים נעה בין מודלים פשוטים ובסיסיים ועד סוויטות 5 כוכבים על גלגלים, הכל עניין של העדפה וכמובן פונקציה תקציבית.

מה שבטוח, לא משנה באיזה קרוואן בחרתם לנווט את דרככם ברחבי אירופה, מובטחת לכם חוויה בהרים - מדרכים מפותלות ועד היערות. החופשה כוללת לינה בחניונים איכותיים משובצים בנקודות תצפית, קרובים לאטרקציות המובילות, שמפרגנים לאורחים גם במתקני נופש ופנאי בחיק הטבע. אז לאן תיקחו את הקרוואן?

במעבה היער השחור
הממלכה הירוקה שוורצוואלד המכונה "היער השחור" אידיאלית למשפחות שמטיילות בקרוואנים. דרך הפסגות תיקח אתכם לגבהים אחרים, דרך השעונים המעגלית שמתחקה אחרי שעוני הקוקייה של האזור היא גם אלטרנטיבה אהובה. תוך כדי נסיעה, תוכלו לתצפת על נהר טיטיזי, כפר אייזנבך המציג שעוני קוקייה ענקיים וחנויות בהן תוכלו לקנות שעונים הביתה, העיר פורטוואנגן בה גם פועל מוזיאון השעונים המפורסם. חובבי הספא ישמחו לנווט את קרוואן בדרך הספא של היער השחור, שעוברת בין מרחצאות והיכלים.

ניתן להגיע לאזור היער השחור בנסיעה מציריך או ממינכן ואף מפרנקפורט, כשלאורך הדרך תמצאו חניונים מיוחדים, מרווחים ייעודיים לקרוואנים כמו למשל, חניון השוכן מול אגם טיטיזי המרהיב, חניון בעיר הסטודנטיאלית פרייבורג ואפילו מתחם סמוך לפארק אירופה - אחד מהפארקים הקונספטואליים המיוחדים בעולם, שמעוצב כאוסף של מדינות ומשלב חוויה תרבותית עם מתקנים דוגמת רכבות הרים, סחרחרות, סרטים עתירי אפקטים ועוד.

לאורך אגמי צפון איטליה
אחת האפשרויות היא להציץ מהקרוואן אל עבר אגם גארדה הזוהר בחשיכה וללגום כוס יין תחת כיפת השמיים. אחרי שתערכו פיקניק ליד האגם פעם אחת ותהדסו מיד לביתכם הזמני, תרצו לחנות שוב ושוב ליד אחד מאגמי איטליה.

נסיעה מורונה תוביל אתכם לאגם גארדה התיירותי, משם תוכלו להמשיך לסירמיונה השוקקת, לאגם קומו המוקף בריביירות, מסעדות, מבנים עתיקים. אזור אגמי איטליה מתאים מאוד לקרוואנים, כך למשל, חפשו את חניון Gasparina השוכן סמוך לגארדלנד פארק השעשועים לילדים וחניון נוסף - Piani Di Clodia הכולל גם בריכת שחייה, מסעדה ואינטרנט אלחוטי. הדולומיטים הם יעד נוסף אהוב לטיולי הן בחורף והן בקיץ, מפלים זורמים, טיפוסי הרים, אגמים ואתגרים כמו פארקי חבלים לחובבי האקשן.

טיולי קרוואנים ליד פריז ואמסטרדם
הצד של פריז שטרם הכרתם ייחשף בפניכם ברגע שתתניעו את הקרוואן. צרפת הכפרית נדיבה למטיילים, טבע עשיר, נהרות, מצודות וטירות, בין נקודות העצירה המועדפות בקרב מטיילי קרוואן ניתן למצוא את החניונים ביער בולון העצום בגודלו שמציע גם פארק שעשועים אטרקטיבי לילדים ובני נוער, בעמק הלואר גם יש שפע של מקום לקרוואנים ולטיולי שטח בין הטירות ומנוחה על שפת הנהר. אם בחרתם לסייר בהולנד, תוכלו ליהנות מחניונים משפחתיים עם בריכות שחייה, מתקני שעשועים על שפת האגם ליד הורן ואפילו חניון סמוך לפארק אפטלינג והחביב על משפחות - בשמורת הטבע האפלואה.

רואים את יוון מהקרוואן
עד כמה שיוון נתפשת בתודעה כמדינה של ריזורטים בסגנון הכל כלול, וילות לבנבנות ורביצה ממושכת בקו החוף, הרי שיש מי שממקסמים את הפוטנציאל של הדרכים המיוחדות שעוברות באיים. כך למשל, אזור פלופונסוס בדרום יוון נפלא לטיולים, מציע נהרות זורמים, מגדלי אבן, טירות ומצודות. כרתים אף היא אטרקטיבית בעיניי קהילת נהגי הקרוואנים, במיוחד חאניה בעלת הנמל הוציאני והשווקים התוססים. לחנות בצד ולהתמסר לחיי והנאות העיר. הבית יחכה.

*** הכתבה בשיתוף ארקיע
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד