י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

האבא זעק במסע הלוויה: "למה שבעה? אחד לא מספיק?" • תיעוד

האבא ספד ונחנק מבכי: "הקב"ה ליקט שבעה שושנים. למה שבעה? אחד לא מספיק? לקח שבעה שושנים זכים וטהורים. אין כאלו ילדים כל כך טהורים"

האבא מספיד במסע הלוויה (צילומסך)
האבא מספיד במסע הלוויה (צילומסך)


אלפים משתתפים בשעה זו במסע הלוויתם של שבעת בני משפחת ששון ז"ל, שנשרפו למוות באסון השריפה הנורא בפלטבוש בשבת האחרונה.

האבא, ר' גבריאל ששון, שלא שהה בבית בסוף השבוע, הספיד מרורים בהר המנוחות.

"הם השושנים, הם הצדיקים, הקב"ה מלקט את השושנים בשיא היופי שלהם - לפני שהם מתקלקלים. וכאן הוא ליקט שבעה שושנים. למה שבעה? אחד לא מספיק? לקח שבעה שושנים זכים וטהורים. אין כאלו ילדים כל כך טהורים.

"17 שנים ראיתי שנפתח עוד פרח ועוד פרח. אסור להספיד בחודש ניסן אבל כיון שמדובר בקרבן ציבור אני חושב שמותר לגמרי".

כאן פרץ האבא בבכי קורע לב והזכיר את היותם עולות תמימות כשכל המשתתפים פורצים בבכי.


צילום: שלמה מור

"צריכים לדעת שהכל זה הקב"ה אנחנו מחזירים את הפיקדון, אנחנו לא מבינים חשבונות שמים הקב"ה חייב אחרת לקחת אותם כקרבן, ובכדי להבין את זה צריך הכנעה גמורה, ובלי הכנעה אי אפשר להתקיים.

"התחלתי ללמוד עם הבן הגדול שלי עמוד גמרא כל יום, הוא רצה לסיים את הש"ס, אבל לא זכינו. הם היו ילדים צדיקים טהורים ממש. בישראל אמרו לנו אתם לא ישראלים, בארה"ב אמרו לנו אתם לא אמריקאים, נכון הילדים שלי היו מלאכים. אשתי מסרה נפשה מיום שהתחתנו עד הרגע האחרון שקפצה מהחלון לבקש עזרה להציל את הילדים, כל יום היא מסרה את נפשה למען הילדים".

במסע ההלוויה משתתף גם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, ראש העיר ניר ברקת, רבנים ואישי ציבור.

מצבן של אם המשפחה גייל ובתה ציפורה נותר קשה, והשתיים עדיין לא מודעות לגודל הטרגדיה שנחתה על המשפחה. העתירו בתפילה לרפואת האמא גילה בת ציפורה, ובתה ציפורה בת גילה.

"בקרובי אקדש"
"מה אפשר לומר כשעומדים לפני שבעה ארונות של ילדים צדיקים. צריכים לקבל את הגזירה, גזירה משמיים. גזירה כל כך קשה", ספד לילדים הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון. "הקדוש ברוך גוזר עלינו כדי ליישר העקמימות שבלב. זה קורבן ציבור. ילדים, כולם קדושים. אנחנו צריכים רבותיי, כשרואים דבר כזה חס ושלום לחזור בתשובה. כפי שאמר האבא אנחנו צריכים כולם להתאחד".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ספד אף הוא לשבעת הילדים, "כל אחד מהילדים הוא פרח של בורא עולם. עולמנו איבד שבע נשמות יקרות כל כך. אפילו האמא לא כאן לנחם אותנו".

"ילדים שלא טעמו טעם חטא נטלת אליך ריבונו של עולם", הוסיף הרב לאו, "ריבונו של עולם מבקשים אנו ממך רפואה לאם ולבת. ריבונו של עולם ראה בעמך המרגישים אחווה - תן לנו להרגיש אחווה בנסיבות אחרות. נחמנו, כי רק אתה יכול לנחמנו משבר כזה".

הגאון רבי משה שפירא, ראש ישיבת פתחי עולם בירושלים, נשא דברים ואמר: "אין אפשרות לדבר. זה דברים שאי אפשר לדבר עליהם. אי אפשר להוריד אותם למילים, אבל הזעקה הזאת היא זעקה שהיא זועקת מורא אלוקים במקדשיך, הקב"ה עושה דין בקדושים וצדיקים. אותה פורענות שבא לעולם היא באה בגלל הקוצים, הם הגדיש, נאכל גדיש הוא כבר נאכל, הצדיקים נפגעים תחילה. השם יעזור למי שנשאר שישלח רפואה שלמה ולאחות ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי אריה שטרן רבה של ירושלים, שאמר: "מדובר בילדים קדושים וטהורים זה נוגע לכולנו לא רק למשפחה היקרה, ובקרובי אקדש שזה צריכה להיות ההרגשה שלנו על האסון הזה. חבל שהילדים חוזרים לארץ במצב הזה. הארץ מקבלת אתכם מתוך אהבה וחיבה ויתקיים בכם הכתוב וכיפר אדמתו עמו. תנוחו על משכבכם בשלום והמשפחה תזכה לראות נחמה".

הרב אברהם יוסף ליזרזון, יו"ר החינוך העצמאי שנשלח על ידי בית הספר הצפון של החינוך העצמאי בסנהדריה בירושלים, הביע את כאבו ואת האבל של החינוך העצמאי - שם למדו הבנות בישראל, "אני שליח שלהם", אמר הרב ליזרזון, "גם לפני שלש שנים משפחת שאער ברחובות חמשת ילדיהם נשרפו והעולם כולו הזדעזע. קשה סילוקן של בחורי ישראל כשריפת בית המקדש. אמרה לי המנהלת שבית הספר לא מתפקד, הילדות זוכרות אותן ואת האמא שדאגה לבנות כל יום במסירות נפש הם כפרה של ישראל".

הגאון רבי אהרן הררי רפול הספיד ואמר: "בליל שבת היה לנו 'תקיעת שופר', לנו לקהילה ולכל כלל ישראל, התקיעת שופר לא היה רק בליל שבת, זה היה עשרים שנה שהיינו עם המשפחה הזאת, שראינו אותם, הם שינו אותנו, את הבית ספר שלנו, את כל הקהילה שלנו. אחת הילדות ביקשה מהמורה לשבת מקדימה, המורה אמרה לה אני צריכה אותך מאחורה כי אני צריכה להסתכל על כל הכיתה, אם תהיי מקדימה אני אסתכל רק עלייך. וכך זה כל ילד אצלם הוא קדוש וטהור. איך אנחנו יכולים להמשיך בלי שבעת הילדים הקדושים האלו? אנחנו צריכים לחיות אותם וזה מה שיחיה אותנו לנצח".

מנהל תלמוד תורה חכמת שלמה בשכונת רמת שלמה בירושלים - בו למדו הילדים - הספיד ואמר: "אחד מבני החבורה שנפטר תדאג כל החבורה. כאן לא מדובר באחד ולא בשתיים ולא בשלש. אני באתי בשם בני החבורה דוד יהושע ומוישי, אתם הייתם מהחבורה שלנו, אז מה נגיד? תדאג כל החבורה. דוד, לפני שנה וחצי נפרדנו, ואמרת לי 'אנחנו לא נפרדים', אמרת נחזור אנחנו לא נפרדים, לזה התכוונת נחזור? שמענו את האבא איזה תעצומות נפש יש לו, אנחנו הכרנו אותו כך כל הזמן, הוא רצה את המקסימום תמיד למרות כל הקשיים. הרב גבריאל הבעיה כאן זה לא בעיה אישית שלך, זה בעיה של כל בני החבורה שצריכים לבכות את השריפה אשר שרף ה', צריכים להתחזק וללמוד מהם את המסירות נפש למען חינוך הילדים וצניעות הילדים".

לאחר מסע ההספדים נשא תפילה המקובל הגאון רבי יעקב עדס שקיבל עול מלכות שמים וה' הוא האלוקים ביחד עם האלפים.

צילום: שלמה מור, יקי אדמקר ומני גירא שורץ










צילום: אורי דייויס - סוכנות הידיעות חדשות 24
























מספיד שבעה נשרפו הר המנוחות תיקון גבריאל ששון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד