ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הישג לגפסו: בית המשפט קיבל חלקית את טיעוניו

ראש העיר המושעה של נצרת עילית, הגיש בקשה לביטול כתב האישום נגדו, שהתקבלה באופן חלקי על ידי בית המשפט

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90


ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, הגיש בקשה לשופטת דיאנה סלע להורות על ביטול כתב האישום שהוגש נגדו מחמת פגמים שנפלו בהליך הגשתו ובצורתו של כתב האישום. בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל באופן חלקי את הבקשה.

בעניין טענתו לפגיעה בזכות לשימוע, נקבע כי לא ניתן לקבל את הטענה כי נפל פגם בהליך השימוע ולא נפל פגם בהתנהלות התביעה בסוגיה ואין מקום לביטולו של כתב האישום. עם זאת, משהשתרש המנהג של עריכת שימוע בעל פה לראשי רשויות מקומיות, מומלץ כי פרקליט המדינה יאפשר להגנה, לפנים משורת הדין, שימוע נוסף בעל פה למשך שעה אחת בלבד, בנושא הפעילים.

בעניין הטענה לאכיפה בררנית, נקבע כי מדובר בשיקול אשר יילקח בחשבון בהמשך ההליך, אולם אין מדובר בסוגיה המצדיקה ביטולו של כתב האישום.

בעניין הטענה בדבר כלליותו של כתב האישום, כבוד השופטת סלע הורתה לפרקליטות לתקן את כתב האישום, באופן שבכל מקום בו באפשרותה להוסיף פירוט של מועדים, שמות ונתונים הניתנים להתייחסות, תעשה כן עד ג' אייר.

רקע:
כזכור, גפסו הורשע בראש חודש אדר בעבירה של לקיחת שוחד. שלב הטיעונים לעונש כבר נפתח אך טרם הסתיים. ביום 5.3.14 הושעה מר גפסו לראשונה מתפקיד כראש העיר בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו, וכן הוטלו מגבלות שונות על כהונתו, ונקבע כי אין מקום לאפשר לו לכהן בתקופת ההשעיה כסגן ראש עיר, כחבר ועדת ביקורת וכחבר דירקטוריון בחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. בהמשך הוארכה תקופת השעייתו פעמיים נוספות ואף הוספה מגבלה הנוגעת לכהונתו כחבר בוועדות לתכנון ובנייה.

בכ"ו אדר הסתיימה תקופת ההשעיה הראשונה של מר גפסו, ולפיכך הוגשה הבקשה נוספת להארכתה.

בבקשה נאמר, כי מסקירת הוראות חוק הרשויות המקומיות (בחירת ראש הרשות וסגניו וכהונתם) נובעת המסקנה המשפטית, כי במקרה בו ראש הרשות הורשע אך טרם נגזר דינו – אין מנוס מפנייה נוספת לוועדה על מנת שתאריך את תקופת ההשעיה עד למתן גזר הדין, אז יוכרע האם יש קלון בעבירה בה הורשע. המשך השעייתו מתבקשת מעקרון טוהר המידות ושלטון החוק, כפי שעולה מהנמקתו המפורטת של בג"ץ, וכן מהחלטותיה הקודמות של הוועדה.
גפסו נצרת ראש עיר השעיה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד