כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

12 שנות מאסר לצעיר ערבי שניסה לחטוף אזרחים

המחבל הורשע והודה בכך שעל רקע רצונו לגרום לשחרורם של אסירים ביטחוניים החליט לחטוף אזרח ישראלי לצרכי מיקוח

12 שנות מאסר לצעיר ערבי שניסה לחטוף אזרחים
פלאש90


12 שנות מאסר ו-4 חודשים נגזרו על תושב הרשות הפלסטינית בגין נסיון חטיפה בגליל התחתון לשם רצח וסחיטה.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש במסגרת הסדר טיעון, לפני שנה בשבת חול המועד פסח תשע"ד, נכנס מוראד על חסין בן ה-26 לישראל בניגוד לחוק. על רקע רצונו לגרום לשחרורם של אסירים ביטחוניים שמרצים מאסרים ארוכים או מאסרי עולם, החליט לחטוף יהודי לצרכי מיקוח.

בבוקר שבת הגיע מוראד וקרוב משפחתו הקטין לישוב אבטליון שם שידל את הקטין לחטוף יהודי אך הקטין סירב. בהמשך נכנס מוראד לאתר בניה באבטליון, והצטייד בסכין לצורך החטיפה. הוא הגיע לביתם של אלה וישראל שי באבטליון שבמקרה ההורים לא היו בבית. לאחר שנקש על דלת הכניסה ישראל שי פתח את הדלת, מוראד תקף את ישראל והתפרץ לבית. ישראל הצליח לדחוף את המחבל אל מחוץ לבית ונעל את הדלת.

מוראד לא התייאש וניסה להיכנס לבית דרך דלת זכוכית מגינת הבית לאחר שחתך את רשת הדלת עם הסכין ואיים לנפץ את דלת הזכוכית באמצעות אבן גדולה שמצא במקום. ישראל שלף אקדח לעבר מוראד שהחל לסגת משטח הבית, ובהמשך ירה ישראל לעבר רגליו של המחבל ומוראד נמלט.

משנכשלה תוכנית החטיפה, ייצר המחבל בעראבה 4 בקבוקי תבערה. ביום ראשון המחבל נעמד סמוך לשולי כביש 7955, סמוך לישוב אבטליון, והמתין להגעת רכבים של יהודים. בסמוך לשעה 19.00, נהג אחמד נסאר מעראבה לכיוון הישוב הררית, הסמוך לישוב אבטליון, ברכב מסוג פורד פוקוס, כשלצידו ישבה אחותו. משהבחין מוראד ברכב, ובסוברו כי מדובר ברכב של אדם יהודי, הוא יידה בקת"ב אחד לעבר הרכב. בקבוק התבערה התנפץ על גלגל הרכב והתלקח, ואז יידה המחבל בקת"ב נוסף לעבר רכב אחר, בכוונה לפגוע בנהגו, כשהוא נוסע בנתיב תחבורה, ברכב ולסכן את בטיחותם.

ביום שני הכין ארבעה בקבוקי תבערה נוספים, נעמד סמוך לשולי כביש המחבר בין הישובים אשחר ואשבל. בסמוך לשעה 19.30, נהג אבנר נצר מקיבוץ אשבל לכיוון כרמיאל, ברכב מסוג טויוטה, כשלצידו ישבה רונית אלטשולר. משהבחין ברכב, הוא יידה בקת"ב אחד שלא פגע ברכב, בקבוק התבערה התנפץ על הכביש והתלקח סמוך לרכב שהמשיך בנסיעה לעבר כרמיאל.

למחבל 5 הרשעות קודמות, בין היתר בגין עבירות יידוי אבנים, איסור מסחר בכלי ירייה, כניסה לישראל שלא כחוק, ניסיון לקשירת קשר לסחר באמצעי לחימה, שיבוש מהלכי משפט והצתה על רקע לאומני.

השופט רון שפירא מבית משפט המחוזי בחיפה גזר עליו 12 שנות מאסר ו-4 חודשים, בנוסף גזר עליו מאסר מותנה של שנתיים.

בנוסף, על המחבל לשלם פיצויים בסך 11,000 ש"ח, על פי החלוקה הבאה: בסך 8,000 ש"ח לאלה וישראל שי, 2,000 ש"ח לאחמד נסאר ו-1,000 ש"ח לאבנר נצר.
חמאס מחבל חטיפה בקתבים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד