כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ארה"ב מאשימה את ישראל: ריגלתם אחרי השיחות עם איראן

הקרע בין ישראל לממשל ארצות הברית מגיע לשיאו - בממשל האמריקני מאשימים כי ישראל ריגלה בקביעות אחרי השיחות בין איראן לארצות הברית • את העובדה הזו גילו סוכנויות הביון האמריקניות לאחר שיירטו שיחה ובה מידע שנאמר בשיחות סגורות בלבד • ישראל: המקור למידע - גורמים באיראן • משרד ראש הממשלה: טענה שקרית לחלוטין

ברק אובמה ונתניהו, פלאש90
ברק אובמה ונתניהו, פלאש90


ככל שהדד ליין להסכם המעצמות עם איראן הופך קרוב יותר, כך המתח בין ישראל לממשל ארצות הברית עולה ועולה - כעת מאשימים בארה"ב את ישראל בכך שבמשך הזמן שבהן התנהלו שיחות הגרעין בינה לאיראן, הפעילה ישראל ריגול שנועד לסכל את השיחות.

לפי ההאשמות, ישראל השתמשה במידע שאותו השיגה באמצעות הריגול בכדי לשכנע חברי קונגרס כנגד העסקה המתהווה בין איראן למעצמות. מי שמפרסם את החשדות הללו מפי בכירים בממשל הוא ה"וול סטריט ג'ורנל".

בראיון למגזין אומר גורם בכיר בממשל האמריקאי כי "זה דבר אחד שארה"ב וישראל מרגלות אחת אחר השנייה, אבל זה דבר אחר לגמרי שישראל גונבת סודות מארה"ב ועושה בהם שימוש נגד הדיפלומטיה האמריקאית".

על פי המתפרסם בעיתון, חשיפת הריגול התרחשה משום שסוכנויות הביון האמריקאיות הצליחו ליירט שיחות בין גורמים ישראלים, המכילות מידע מוצפן שנאמר אך ורק בשיחות סגורות בין המעצמות ואיראן, מה שמוביל למסקנה הברורה כי מתקיים ריגול.

בישראל כמובן שמכחישים בתוקף, וטוענים שמקור המידע הוא בכלל בגורמים האיראניים שהיו הצלע השנייה בשיחות. בתגובה לפרסום בוול סטריט ג'ורנל מסרו גורמים במשרד ראש הממשלה - "הטענות הללו הן שקריות לחלוטין. מדינת ישראל לא מרגלת אחר ארצות הברית או בעלות ברית אחרות של ישראל. טענות השווא האלו נועדו לערער את הקשרים החזקים בין אמריקה וישראל, כולל הפעילות הביטחונית והמודיעינית שאנו חולקים".
איראן שיחות גרעין ישראל ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד