כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

קווי הנייעס חוגגים: בית המשפט דחה את ההחלטה

בשורה משמחת לצרכני הנייעס: בית המשפט העליון דחה את ההחלטה בנושא ואת סגירת הקווים בפועל עד אוגוסט

צילום אילסטורציה: פלאש 90
צילום אילסטורציה: פלאש 90


בית המשפט העליון דחה את ההחלטה בעניין קווי הנייעס וקווי התוכן,

עורך הדין ישי שריד, פרקליטם של העותרים, אומר ל'בחדרי חרדים' כי ניתנה החלטה "בשלב זה המצב הקיים ישאר בעינו, עד לדיון הבא בהרכב של שלושה שופטים, שיתקיים בחודש אוגוסט".

בדרך כלל, דברים כאלו לא קורים תוך ימים, ועל פי ההערכה ההחלטה תישאר כך עוד מספר חודשים.

כזכור, בתאריך ו' טבת הודיע משרד התקשורת, כי החל מכ"ו שבט תופסק הפעלת קווי המידע הסלולארים. כמה מנפגעי ההחלטה עתרו לבית המשפט העליון נגדה, וניתנו מספר פסיקות שדחו את תאריך הסגירה במספר שבועות. כעת, ההחלטה נדחתה בכמה חודשים.

רקע:
ב-28.12.14 החליט משרד התקשורת לסגור את "קווי התוכן", אשר חלקם משמשים ארגוני חסד להעברת מידע לפעילים בנוגע לשינוע נכים או מזון, אחרים משמשים משפחות גדולות שאין ברשותן את האמצעים הטכנולוגיים לעדכן זה את זה לגבי שמחות ועדכונים משפחתיים, יש שמעודכנים בהם על מידעים הנוגעים לחיי הקהילה סביב השעון וקיימים גם קווים ייעודים לעיוורים, נכים, חולי סכרת ועוד.

במכתב שנשלח כחודש וחצי לפני הבחירות לשר התקשורת, ראש-הממשלה בנימין נתניהו, בידי עורך-הדין ישי שריד, נכתב בין היתר: "נוכח השלכותיה החמורות של ההחלטה אנו פונים אליכם בשם מרשיי בדרישה לבטל את התיקונים ברישיונות, ובכל מקרה להשהות את תחילת ביצועם. מובן שלאור פרק הזמן הקצר שנותר עד לכניסתה לתוקף של ההחלטה אין ביכולתנו להעלות על הכתב את טיעונינו המנומקים במלואם, ולפיכך מרשינו שומרים על זכותם להעלותם בפני כל ערכאה מוסמכת אם וכאשר יידרשו לכך. בהתאם להחלטה, יאופשר להפעיל קווי מידע קולי בתעריף רגיל רק באמצעות "קוד גישה רשתי" או באמצעות "מספר טלפון נייח". הווה אומר שכל אותם קווי מידע קולי הפועלים כיום, לא יוכלו להמשיך לפעול במספרים שלהם, גם אם לא יגבה בעל הרישיון דמי קישוריות בגינם".

במשרד התקשורת הגיבו לאותה הפנייה, כי: "מבחינה עמוקה שערך המשרד בנושא עולה כי קיימת פרקטיקה בלתי תקינה בשוק, מצד חלק ממפעילי הסלולר, לרבות המפעילים הסלולריים הווירטואליים. בעידן בו רוב המפעילים מספקים שירות הכל כלול,

"המשרד סבור כי אין מקום לחלוקת הכנסות המתקבלות מהעברת תשלומי קישור גומלין נייד, העומדים על 7 אגורות לדקה, בין מפעיל הסלולר המארח לבין ספק שירותי החדשות, כמו גם ספקי שירותים אחרים. מדובר בניצול פרצה שאיפשרה למפעיל הסלולר המארח להרוויח סכומים ולחלוק אותם עם ספקי שירותים, על חשבון מפעיל המוצא.

"במטרה למנוע פגיעה בציבור המעוניין בשירותים כגון המראות ונחיתות, מודיעין תחבורה ציבורית ועוד, המשרד החליט לאפשר לספקי השירותים הללו לספק ללקוחות שירותים אלה, באמצעות חיוג למספר טלפון נייח – שעלותו עומדת על אגורה אחת בלבד, או באמצעות חיוג למספר טלפון רשתי (מתן שירות רק למנויים באותה רשת מארחת – דהיינו – ללא גביית מרווח בגין מקטע השימוש ברשת אחרת).

"בנוסף, המשרד מאפשר מתן שירותים אלה, באמצעות חיוג למספרי טלפון בקידומות 1900, 1901, 1902 וזאת בתעריף של שירותי פרימיום".
נייעס קווים דחייה סגירה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד