כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

15.5 שנות מאסר למחבל מ'צוק איתן'

תושב עזה הורשע על שבמהלך 'צוק איתן' הטמין מטען בסמוך למנהרה בפתח גן ילדים, במטרה לנסות לחטוף חיילים

15.5 שנות מאסר למחבל מ'צוק איתן'
דוצ


15 וחצי שנות מאסר נגזרו במסגרת הסדר טיעון למחבל בת 24 שנלכד במהלך המבצע "צוק איתן", כך גזרה שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

המחבל מחמד אבו דראז, תושב עזה, נלכד במהלך לחימה על יד מנהרה בפתח גן ילדים עזתי במטרה להפעיל מטענים, לירות, ולנסות לחטוף חיילים. כאשר כוחות צה"ל התקדם הם ירו אש כבדה לכוון חוליה ואלה לא הצליח כלל לירות או מטען. נאשם נתפס בפריצת חיילים לבית שבו הסתתר להפעיל.

מכתב האישום עולה כי במהלך שנת 2003, בעת שהמחבל היה קטין, הוא הצטרף לקבוצת לימודי דת של החמאס ומידי פעם שינה את קבוצות הלמידה. בשנת 2009 פגש הנאשם במסגרת לימודי הדת פעילים אחרים של החמאס, והשתתף איתם בלימודים עד לחודש אפריל 2014.

במהלך שנת 2010, ביקש הנאשם להצטרף לגדודי עז-א-דין אלקסאם, והוא התקבל לגדודים והצטרף לאימונים צבאיים במסגרת זו. במספר הזדמנויות, עבר הנאשם אימונים צבאיים, כולל שימוש בנשק חם ולימוד הפעלה והנחה של מטעני חבלה.

במהלך חודש יולי 2014, במהלך מבצע "צוק איתן", הנאשם, בהנחיית מפקדיו בחמאס, הצטייד באפוד קרבי, ברובה סער, בתחמושת וברימונים וארב לכוחות צה"ל.

במסגרת זו, קיבל הנאשם הוראה להתמקם בבית מסוים בסמוך למסגד כשהוא מצויד גם במטען חבלה המכונה "טלויזיה" ולהמתין במארב לחיילים. במקביל, פעילים נוספים התמקמו בסמוך ליד מנהרה שפתחה קרוב לגן ילדים כדי להרוג חיילי צה"ל או לנסות לחטוף מי מהם.

הנאשם וחברי חולייתו, מיקמו את מטעני החבלה סמוך לבית והמתינו להפעילם עת יגיעו חיילים לשם. כאשר התקרבו חיילי צה"ל למקום, ירו לעבר הנאשם וחברי חולייתו תחמושת רבה אשר סיכלה את ניסיון הנאשם וחבריו להפעיל את מטעני החבלה או להשיב אש לעברם.

כך קרה שהנאשם וחלק מהאחרים שהיו איתו נעצרו על ידי כוחות צה"ל שנכנסו לבית, ובכך נמנעה הפגיעה בחיילים אלה אשר תוכננה בידי הנאשם וחבריו.

השופטת בפסק הדין: "אין ספק, כי מעשי הנאשם חמורים וקשים. הוא העמיד את חיילי צה"ל בפני סכנות של ממש ורק בשל מיומנות החיילים, לא נגרמו אבידות בנפש בשל מעשי הנאשם וחבריו".

כאמור, על אבו דראז נגזרו 15.5 שנות מאסר בפועל, ושנה נוספת על תנאי.
מנהרה עזה צהל מחבל הורשע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד