י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חקירת ההתרסקות: האם המטוס שידר אותות מצוקה?

חקירת ההתרסקות הקטלנית של המטוס הגרמני: דיווח - נמצאה הקופסא השחורה של המטוס • אובמה הציע סיוע בחילוץ

מטוס החברה שהתרסק, ארכיון: ויקי
מטוס החברה שהתרסק, ארכיון: ויקי


חברת התעופה הגרמנית "ג'רמן ווינגס" הודיעה כי מחקירת ההתרסקות עלה שהמטוס החל לאבד גובה זמן קצר לאחר שהגיע לגובה השיוט, ואז המשיך לצנוח במשך כ-8 דקות בגובה של כ-6,000 רגל, ל משך כ-2000 מטר - בשלב זה נותק הקשר עם רשויות הפיקוח בצרפת והמטוס התרסק.

ההתרסקות אירעה באזור הררי ליד העיירה דינייה-לה-באן שהגישה אליו קשה מאוד. בין הנוסעים, 67 אזרחי גרמניה ו-45 מהם אזרחי ספרד. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, נמצאה הקופסא השחורה של המטוס שהתרסק.

מחקירת פרטי המקרה עולה כי לטייס היו יותר מ-10 שנות ניסיון בחברת "ג'רמן ווינגס" ובחברה האם לופטהאנזה. בשעה זו לא ברור עדיין האם הטייסים שידרו אות מצוקה כפי שדווח תחילה.

על פי אחד הדיווחים ב-11:47 שידר הטייס אות מצוקה שבו קרא: "מצב חירום, מצב חירום". אולם משרד התעופה הצרפתי הודיע כי המטוס לא שידר אותות מצוקה - "מגדל הפיקוח הוא שהחליט לשלוח את האותות לאחר שאבד הקשר עם המטוס".

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי על הטיסה שהו קבוצה בת 16 תלמידים ושני מורים מהעיירה 'הלטרן' בצפון מערב המדינה, שחזרו מטיול שנתי בברצלונה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיבל תדרוך בעניין התרסקות המטוס, ארצות הברית הציעה להעניק סיוע במאמצי חילוץ הגופות ושברי המטוס ממקום ההתרסקות.

לופטהאנזה מסרה בתגובה ראשונית לאירוע כי "זהו יום שחור לחברה. אנו עדיין לא יודעים מה קרה לטיסה". קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחה עם הולנד והביעה זעזוע מהאסון.

יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג שוחח עם שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, והביע את תנחומיו על תוצאותיה של התאונה האווירית הקשה שארעה בשמי מדינתו.
מטוס ישראל טיסה התרסקות אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד