י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תביעה נגד עזריאלי: "לא רוצים שחורים"

חברת ישראל נדל"ן המחר שכרה 1200 מ"ר מעזריאלי על מנת לחלקם לעשרות משרדים קטנים ולהשכירם, אולם לטענת החברה, ברגע שהבינו בעזריאלי כי מדובר בציבור חרדי, הם עשו הכול כדי להפר את ההסכמים

תביעה נגד עזריאלי: "לא רוצים שחורים"





האם קבוצת עזריאלי מסרבת להשכיר משרדים לחרדים? כך טוענת חברת ישראל נדל"ן המחר שהגישה לאחרונה תביעה לבית המשפט נגד קבוצת עזריאלי בטענה כי פינתה אותם בכוח מקומה ששכרו במגדלי עזריאלי בתל אביב, מכיוון שהתכוונו להשכיר אותה בשכירות משנה לחרדים.

בתחילה הכול נראה היה ורוד. חברת ישראל נדל"ן המחר שהייתה ממוקמת במגדלי עזריאלי, זיהתה הזדמנות עסקית כאשר גילו שטח המשתרע על פני כ-1200 מ"ר כשהוא ריק. לאחר פגישה עם נציגי השיווק של מגדלי עזריאלי והסכמתם, הם ביקשו לשכור את קומת המשרדים על מנת לחלק אותה למשרדים קטנים ולהשכיר אותם לשוכרי משנה.

לאחר פגישות מוצלחות, שכרה החברה קומת משרדים במגדל עזריאלי המרובע בשטח 1,200 מ"ר, והחלו לשווק את הפרויקט באמצעות מודעות במקומונים ועלוני פרסום בשכונות הציבור הדתי והחרדי. עם החתימה על החוזה, החלו היזמים בתשלום לעזריאלי: 300 אלף ש״ח ערבות כבר בדצמבר.ו349 אלף שח שכירות לינואר- מרץ ב31 לדצמבר.

בעלונים נכתב "199 אלף שקל - עסקת השנה בעזריאלי, כ–25% תשואה שנתית". המודעות הללו הכעיסו את הנהלת עזריאלי. למחרת הפרסום יצרה קשר עם נציגי החברה אחראית השיווק שניהלה את העיסקה מטעם עזריאלי והבהירה כי הנהלת עזריאלי כועסת על הפרסומים.

לאחר שנקבעה פגישה טענה הנציגה בפני נציגת ישראל נדל"ן המחר כי תמהיל השוכרים לא מצא חן בעיני החברה, שכן מדובר בציבור חרדי. "אתם מביאים לנו יותר מדי שחורים וזה לא מתאים לאופי של עזריאלי" אמרה הנציגה של עזריאלי לנציגי חברת ישראל נדל"ן המחר. הפגישה הסתיימה לאחר הסכמות בין הצדדים ונציגי חברת ישראל נדל"ן המחר בטוחים היו כי העסקה נמשכת.

אולם, בפגישה אחרת שהתקיימה, שבועות אחר כך, התרעם עורך הדין של עזריאלי וטען כי ישראל נדל"ן מחר מוכרת משרדים במגדל. אנשי החברה טענו כי "בשום מקום בהסכם לא כתוב שהמיזם מעמיד למכירה שטחים, בכל מקום כתוב שהעסקה היא השכרה ל–24 שנה ו–11 חודשים".

וכך, על מנת לטרפד את הפעילות, ביקשו אנשי עזריאלי תשלום נוסף ולא על פי החוזה של 350 אלף שקל ויזמים ישראל נדל"ן המחר שילמו בהתאם ללקוח הזמנים שקבעו עזריאלי. אולם, גם לאחר העברת הכסף, בחרו בעזריאלי להפר, אנשי ישראל נדל"ן המחר, את ההסכם וקבעו עובדות בשטח.

יום בלבד לאחר העברת הערבות הבנקאית גילו היזמים, אנשי חברת ישראל נדל"ן המחר, שהקומה נפרצה ופונתה, המנעולים הוחלפו, הוצבה שמירה בכניסה וחשבון הבנק שלהם הוקפא בצו משטרה. באותו שבוע, המשטרה זימנה לחקירות אותם ואת שוכרי המשנה שלהם.

לטענת אנשי חברת ישראל נדל"ן המחר, נציגי עזריאלי פרצו למשרדים, לקחו ציוד שהיה שייך לחברה, כמו גם מסמכים עם סוד מסחרי, והציבה מאבטחים בכניסה למשרדים, וזאת למרות שההסכם, מבחינת ישראל נדל"ן המחר, לא הופר כלל וכלל. עם זאת המשפטנים של עזריאלי חזרו וטענו כי חברת ישראל נדל"ן המחר מכרה משרדים בבניין, דבר שבחברה מכחישים מכל וכל.

בחברת ישראל נדל"ן המחר טוענים כי כתוצאה מהאירועים נגרמו להם נזקים כספים אדירים כמו גם עוגמת נפש רבה. "הציגו אותנו כרמאים, בעוד שאנחנו הקפדנו על כל סעיף וסעיף בהסכם ומילאנו את חובתנו אחת לאחת" אומרים היזמים.

בחברת ישראל נדל"ן המחר בטוחים כי העובדה שבעזריאלי הבינו כי הציבור החרדי הוא הציבור העיקרי שמתכוון לשכור את עשרות המשרדים, הם החליטו לחזור בהם ולהפר את ההסכם ברגל גסה.

תגובת קבוצת עזריאלי: "קבוצת עזריאלי מצטערת על כי העיתונות בוחרת לתת במה לאמירות חסרות שחר של גורמים שהתנהלותם במקרה זה נמצאת תחת חקירה משטרתית. קבוצת עזריאלי מעולם לא התקשרה עם חברה בשם ישראל נדל"ן המחר ולא השכירה לה שטחים במגדלי עזריאלי. מרגע שקבוצת עזריאלי זיהתה חשש להטעיה, לכאורה, של ציבור תמים כאילו ניתנת לו האפשרות לחכור ל-25 שנה בתשלום מהוון מראש, שטחים במגדלי עזריאלי, ומיד כשגילתה שככל הנראה קיים ציבור הגון ששם את מיטב כספו אצל גורמים שעשו שימוש נחזה בשמה של קבוצת עזריאלי ובמסמכיה, פעלה קבוצת עזריאלי ללא דיחוי והגישה תלונה פלילית למשטרת ישראל. התנהלותה העסקית והחברתית של קבוצת עזריאלי מדברת בעד עצמה ובוודאי שאינה עושה אבחנה בין שוכרים פוטנציאליים בנכסיה ומקבלת את כולם בברכה".
עזריאלי השכרה משרדים חרדים תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד