ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

נעילה שלילית בוול סטריט; גוגל עלתה 2%, פייסבוק 1%

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר אמר אתמול כי סביר להניח שהריביות יעלו עד תום השנה • מאקרו: מדד המחירים לצרכן רשם קריאה חיובית בפעם הראשונה מזה 4 חודשים • מכירות הבתים החדשים בשיא של 7 שנים

  • ה' ניסן התשע"ה
נעילה שלילית בוול סטריט; גוגל עלתה 2%, פייסבוק 1%


המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה ולאחר שגם אתמול ננעל המסחר בירידות שערים, בצל אמירות של בכירי הפד הנוגעות למועד העלאת הריביות. הסוחרים התמקדו היום במספר נתונים מהותיים, ביניהם נתוני האינפלציה ומדד מנהלי הרכש, כמו גם במגמות בדולר ובנפט.

אתמול, כאמור, ננעל המסחר בירידות שערים כאשר בשעות הערב סגן יו"ר הפד סטנלי פישר אמר כי סביר להניח שהפד יעלה את הריבית לפני סוף השנה, אך בכל מקרה שינוי המדיניות יהיה הדרגתי ויתרחש רק כאשר היתרונות יעלו על החסרונות, וכאשר הבנק המרכזי ימשיך לראות שיפור בשוק העבודה ועלייה באינפלציה לעבר יעד של 2%.

אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס מציין היום כי "לאחר נאום ההרגעה של ילין ביום רביעי, סגן הנגידה האמריקאית הפרופ' סטנלי פישר רומז בנאומו כי סביר להניח שהבנק יעלה את הריבית בקרוב. בהודעתו של פישר אין חדש שכן הנגידה פרסה את משנתה לפני מספר ימים אך די בהדעתו של פישר בכדי להלחיץ מעט את הסוחרים".

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר רשם קריאה חיובית של 0.2% בפעם הראשונה ב-4 החודשים האחרונים. זאת, בעיקר בשל עלייה במחירי הדלק והמזון. עם זאת, ב-12 החודשים האחרונים האינפלציה נותרה ללא שינוי ברמה שלילית של 0.1%. מדד הליבה שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% בפברואר. בשוק ציפו לקריאה של 0.2% לאחר שבינואר נתון האינפלציה היה שלילי ועמד על 0.7%-.

עוד התפרסם מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור, שעלה ל-55.3 נקודות, לעומת הצפי לירידה ל-54.9 נקודות, לאחר קריאה של 55.1 נקודות בינואר.

כמו כן התפרסמו נתוני מכירות הבתים החדשים, שעלו ל-539 אלף בפברואר - הרמה הגבוהה מזה 7 שנים. גם הנתון לינואר עודכן כלפי מעלה ל-500 אלף. הצפי היה ל-455 אלף.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את Chesapeake Energy שחתכה את התחזית שלה ל-2015 בעקבות החולשה המתמשכת במחירי הנפט.

פייסבוק ריכזה עניין ברקע לדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו הרשת החברתית מנהלת מגעים עם 6 חברות מדיה לגבי פרסום התוכן שלהן בפייסבוק.

חברת הביוטק Abiomed קיבלה אישור מה-FDA על המוצר שהיא מפתחת.

מניית Estée Lauder שודרגה להמלצת "ביצוע יתר" ע"י אנליסטים בוולס פארגו.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד