י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ירושלים: רחוב בעיר ייקרא על שם הרב שך

ועדת אישים אישרה קריאת רחוב בעיר על שם הגראמ"מ שך זצ"ל • ההחלטה טעונה אישור ועדת השמות העירונית ומועצת העיר

ירושלים: רחוב בעיר ייקרא על שם הרב שך


ועדת אישים בעיריית ירושלים, אישרה בישיבתה ביום ראשון לקרוא שם של רחוב בעיר על שמו ולזכור הטהור של הגראמ"מ שך זצ"ל. כעת צריכה ההחלטה לקבל את האישור של הוועדה המייעצת לשמות של העיריה, ולאחר מכן לקבל את האישור הסופי של ועדת השמות העירונית ומועצת העיר. יצויין, כי טרם נקבע היכן יהיה הרחוב שייקרא על שמו.

כזכור, חברי עיריית ירושלים, יו"ר סיעת "יהדות התורה" אליעזר ראוכברגר, וסגן ראש העיריה ישראל קלרמן, פנו כבר לפני זמן רב אל הגורמים השונים בעיריה, כולל ראש העיר, ניר ברקת, וראשי הוועדות העוסקות בהחלטה אודות קריאת שמות של רחובות בעיר, בבקשה לקרוא רחוב בירושלים על שמו של הגראמ"מ שך זצ"ל, שנפטר לפני יותר מ-13 שנה.

לפני כחודש פנה ראוכברגר בשנית למר שמשון ניר, העומד בראש ועדת אישים, המאשרת את האישים עליהם יקראו שמות של רחובות, והביע תמיהה מדוע עד כה טרם דנה הוועדה בבקשה לקרוא רחוב על שם הגראמ"מ שך זצ"ל. בתגובה לפניה נוספת זו, הוחלט בוועדה להביא את הנושא לדיון בישיבת ועדת אישים שהתקיימה ביום ראשון האחרון, ואכן הוועדה אישרה את הבקשה.

על פי הפרוצדורה המקובלת בעירית ירושלים, לאחר אישור ועדת אישים תובא ההצעה לאישור של הוועדה המייעצת לשמות בראשה עומד השופט יעקב טירקל, ולאחר מכן, ההחלטה הסופית נתונה לוועדת השמות העירונית המורכבת מחברי מועצת העיר ואישים נוספים.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, הביע תקווה כי ההליך יסתיים בהקדם, וימצא רחוב מרכזי ומכובד שיקרא על שמו הטהור של מי שהקים את תנועת "דגל התורה" והנהיג ברמה ובגאון ציבור גדול ורחב ובראשו עולם התורה ובני הישיבות בישראל במשך שנים רבות.
אישים רחוב ירושלים ראוכברגר הרב שך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד