י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הוארך מעצר החשוד המרכזי בפרשת 'טרור טלפוני' • וידאו וגלריה

המשטרה הודיעה בבית המשפט כי צפוי מעצרם של שמונה בני אדם נוספים המעורבים בסדרת ההטרדות של חוגי 'הפלס' • מרבית העצורים שוחררו למעצר בית בהפקדת ערבויות • האזינו לראיון עם עו"ד המייצגת את הנפגעים ב'קול ברמה'

צלם:יוסי רוזנבוים
צלם:יוסי רוזנבוים


האם "קו המאבק" הוא חוקי? בית המשפט בפתח תקווה אישר את פתיחת הקו מחדש, ובלבד שלא יהיו הפניות של שיחות מתוך הקו החוצה.

בית משפט השלום בפתח תקווה שיחרר ללא תנאי מעצר בית שנים מהחשודים בפרשת "הטרור הטלפוני", מעצרו של חשוד שלישי הוארך ביומיים, ולאחר שיחרורו הוא ישאר במעצר בית למשך ארבעה ימים. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה כי צפויים 8 מעצרים נוספים.

לאחר גל המעצרים במהלך הלילה (רביעי) בו נעצרו 22 חשודים בחשד להשתייכות לרשת שהטרידה בטלפון אנשי עסקים ומפרסמים, מרבית הנחקרים קשרו את עצמם למעשים, שוחררו בהסכמה 19 חשודים, בתנאים מגבילים של מעצר בית למשך חמישה ימים ותנאים נוספים. שלושה נוספים, הובאו בצהרים לבית משפט השלום בפתח תקווה.



אחד העצורים (39) ששמו נאסר לפרסום, חשוד לטענת המשטרה בהטרדות טלפוניות. הוא סירב להצעת המשטרה להשתחרר כמו 19 הנוספים, ודרש שלא יושת עליו מעצר בית למשך חמישה ימים. פרקליטו עו"ד קרבצוב, טען בפני השופט כי בביתו תשעה ילדים, והוא אינו יכול להיות כלוא בביתו. בית המשפט נעתר לבקשתו, והוא שוחרר לביתו ללא מעצר בית.

עצור נוסף, אברהם טריגר, מי שמפעיל ומנהל את 'קו המאבק', נחקר ושיתף פעולה עם חוקריו. המשטרה דרשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים. לטענת המשטרה, ועל פי הודאתו, הוא פרסם מספרי טלפון של בעלי חברות וביקש לצלצל אליהם ו'למחות' כביכול על כך שהם אינם מפרסמים את החברה בעיתון "הפלס".

במשטרת ירושלים אומרים כי כנגד כלל החשודים יוגש כתב אישום בהליך מהיר בתקופה הקרובה.

"אני לא יכולה לחיות פה"
לדברי המשטרה זה חודשים ארוכים אשר מנהלי עשרות חברות בישראל מוטרדות על ידי אוהדי העיתון, עד כדי כך שבמהלך ימים שלמים המנהלים מותקפים במאות טלפונים, הודעות ומיילים, וכן מאות שיחות למשרדים ובפקסים של החברה, דבר אשר משבית את העבודה. "זה הגיע למצב שאחת העובדות בחברות כתבה בדואר פנימי, 'טוב שאני יוצאת לחו"ל, אני לא יכולה לחיות פה'".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ דנינו היה מעורב אף הוא באופן אישי בתחילת החקירה, כאשר טרם נודעו מימדי מסכת ההטרדות. "בהתחלה לא קלטו את התופעה. אם הוגשה תלונה בירוחם, אשדוד, בני ברק או ירושלים, התופעה לא היתה מוסברת ולא ידועה ככלל. כאשר התמונה החלה להתבהר שמדובר בהיקף רציף של הטרדות והנחיות לציבור החרדי של אותו ציבור שהשתייך לעיתון "הפלס", הוחלט על ידי המפכ"ל שכל התיקים, כל התלונות ירוכזו במקום אחד. מדובר בכ-100 תיקים שנפתחו והיקף עצום של חומר, פקסים, טלפונים, מיילים ומסרונים".

האזינו לראיון ב''קול ברמה' עם עורכת הדין הלוי, המייצגת חברות בפרשה, בתוכנית "פותחים עניין" בהגשת יהודה שלזינגר ושמואל בן עטר.


לגבי אברהם טריגר, מי שהקים ומנהל את 'קו המאבק', אמרו במשטרה כי הוא חשוד בסחיטה באיומים, "מאחר וכל העבירה של ההטרדות בטלפון לוו באמצעים שונים כמו למשל איומים, איומים ברצח.. כמו למשל אנו לא נרפה מאותה חברה עד אשר תסכים לפרסם בעיתון "הפלס". זה בדיוק סחיטה באיומים, באמצעים של הפחדה, טרור ואיומים".

טריגר היה מעדכן בקו, לדוגמא "היום אנו מטרידים את תנובה, למנכ"ל החברה הקישו 1", בכך הקל על המטרידים שלא יחייגו את כל המספר וכו'. "כל שנותר לעשות אחרי שנכנס למערכת זה ללחוץ 1,2,3 והוא מטריד את כל המשק", ציינו במשטרה.

אולם למרות החקירה הסמויה הארוכה, נציג המשטרה בדיון לא ידע להשיב לשאלת עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, כמה כסף הפסידו בחברות המוטרדות טרה, אסם, מטרנה, חב' חשמל, קוקה קולה, לשכת הפרסום הממשלתית וכו'. מעבר לכך, גם לא ידעו להגדיר את המטרידים כקוראי עיתן הפלס. לשאלה האם יש הודעה מוקלטת של טריגר להטריד בשעות הלילה המאוחרות, הודו במשטרה כי הוא לא אמר זאת.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של טריגר בשבעה ימים, אך השופט נעתר לבקשת עורך הדין וקיצר את המעצר ליומיים, עד ליום שישי. בנוסף, אמר כי במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בחקירה, דבר שיצריך את הארכת מעצרו שוב, טריגר ישוחרר אוטמטית ביום שישי בתנאים מגבילים, לארבעה ימי מעצר בית בביתו, ערבויות והפקדות כמקובל.

החשוד השלישי, ששמו נאסר לפרסום, מפעיל מאות קווי טלפון, ובהם 'קו המאבק', שהמשטרה החרימה את המחשבים שלו וכן את מכשירי הטלפון שלו. המשטרה ביקשה לשחררו למעצר בית, דבר שלא הוסכם ע"י השופט, והוא שוחרר בתנאים של הפקדה וערבויות של כספים כמקובל.

כמו כן, השופט אביב שרון הסכים לבקשת פרקליט החשוד, ואישר את פתיחת הקו מחדש לאחר שנסגר הבוקר. בניגוד לעמדת המשטרה, השופט אמר כי החשוד אינו צריך להאזין לכל הודעה והודעה המתפרסמת בקו, ולוודא שהיא אינה קוראת להטרדה.

צילום: יוסי רוזנבוים














הטרדות קו מאבק הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד