י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבי מרימינוב: "תפרוץ מלחמת אזרחים בארה"ב"

האדמו"ר מרימינוב, ששירטט מפות למציאת נעדרים, קורא לעלות לארץ ומגלה: "אני נשאר בארה"ב, אין לי רשות לעלות"

האדמו"ר מרימינוב. צילום: (באדיבות המצלם)
האדמו"ר מרימינוב. צילום: (באדיבות המצלם)


האדמו"ר מרימינוב, שביקר בפלורידה בקהילות המורכבות מיהודי דרום אמריקה ומהגרים מצרפת, נתן הוראה חד משמעית ליהודים לעזוב ולעלות לארץ וטען כי תפרוץ מלחמת אזרחים בארה"ב.

האדמו"ר אמר: "תעזבו כל זמן שעוד ניתן. המצב יחמיר ויהיה קשה לנוע ממדינה למדינה, אחרי מלחמת העולם השניה באו הניצולים ושאלו למה גדולי ישראל ואדמו"רים לא הורו ליהודי אירופה לעזוב בזמן ולהגר לישראל או לארה"ב בטרם פרצה המלחמה? והאמת צריכה להיאמר: אמרו ועוד איך אמרו, התחננו ליהודים אנא ברחו מאדמה הבוערת, אבל חלק מהגזירה היה 'שלא הקשיבו'.

"היום", אמר הרבי מרימינוב, "תקשיבו לי טוב טוב יהודים יקרים, מי שבידו לקום ולנסוע ולעלות לארץ הקודש שיקום ויעשה זאת בהקדם כשעדיין ניתן, זה כולל חלקים נרחבים מדרום אמריקה ורובה של אירופה.

"גם ארה"ב תהיה מקום סכנה במלחמה ועדיין מוקדם להורות לאיזה מדינה בתוך ארה"ב תשרוד, אבל חלקים רבים יחרבו וירעלו, גם מלחמת אזרחים תפרוץ בתוך ארה"ב ומדינות יתנתקו מהממשל הפדרלי. ארה"ב לא תשמש כמקום פליטה אבל כן ישאר כאן שארית הפליטה. ארץ ישראל תהיה המקום הבטוח ביותר לשרוד את המלחמה, אף על פי שגם שם יעברו קשיים נוראים",

לגבי שליחי חב"ד אמר האדמו"ר כי הם יכולים להישאר עדיין במקומם, כל זמן שיש להם מה לעשות בפועל ממש, אך עליהם לעודד את היהודים לעלות לארה"ק ולברוח, יש לשקול ולהתייעץ כל מקום שהפעילות תסתיים - השליחות מסתיימת ועליהם לקום ולעזוב את העיר בו הם פעלו,

"לו הייתי יכול בעצמי לעשות זאת הייתי קם ועולה לארץ ולחונן את עפרה אבל מה אעשה שאין לי רשות לעשות זאת - מהשמים מעכבים אותי בנתיים להישאר כאן בארה"ב".

בנוסף הסביר הרבי ואמר: "אני הגבר מהיחידים בזמננו שיכול לומר זאת כי כבר התפרסם בכל העולם שעיני צופות למרחקים, כמו איתור הילד לייבי קלצקי הי"ד ושלושת הבחורים בחלחול ועוד עשרות נעדרים, במקום שאחרים אין להם רשות לראות ולהורות, ונשתלתי בדו הזה על ידי הקב"ה ובהשגחה פרטית וכמפורסם שכשאני נאלץ לדבר לרבים ולתת הוראות אני עושה זאת כשהשכינה מדברת מתוך גרוני, ובכל מקום ששמי מגיע, כבר ידוע שהמקשיבים לי ישכונו בטח".

מקורבי האדמו"ר מדגישים כי השיחה נאמרה לקומץ קטן של מתפללים אחרי תפילת שחרית בבית כנסת מקומי של יוצאי דרום אמריקה וצרפת.
רימינוב שרטוט ארצות הברית הגירה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד