כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סערה: השב"כ אסר על חייל מבת עין לפגוש עו"ד

על עורך הדין עדי קידר מאסר לפגוש את אלעד יעקב סלע, חייל שנחשד בהדלפת מידע לגורמי ימין קיצוניים

עדי קידר. צלם:פלאש 90
עדי קידר. צלם:פלאש 90


חוקרי השב"כ הודיעו הלילה (ד) לעורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, כי הוציאו צו איסור מפגש עם עו"ד למשך חמישה ימים כנגד אלעד יעקב סלע (25), חייל בשירות סדיר בחטיבת עציון שנעצר לפני כשבועיים בחשד להדלפת מידע מסווג לגורמי ימין קיצוניים.

בארגון חוננו אומרים כי מדובר בשערוריה, שכן החייל עצור כבר למעלה משבועיים ונחקר הן בידי המשטרה והן בידי חוקרי מצ"ח אשר הטיחו בו את כל החשדות והודיעו כי החקירה בעניינו עומדת להסתיים ומחר (ה') תוגש הצהרת תובע. עורכי דין ובני משפחה פגשו את החייל ושוחחו עמו ולכן נראה כי מניעת המפגש כעת נועדה לשם לחץ פסול על החייל בכדי לאלצו להודות במעשים המיוחסים לו - הדלפת מידע למתיישבים.

בנוסף מציינים בחוננו, כי חוקרי השב"כ מנעו בתחבולות עוד בטרם ניתן צו איסור מפגש, את כניסתו של עו"ד אביחי חג'בי שהגיע מטעם חוננו למתקן החקירה לבקשת החייל.

בארגון חוננו אומרים הערב: "מדובר בהתנהלות המתאימה למדינות אפלות. לקחת חייל אב לשני ילדים הסובל מבעיות רפואיות לא פשוטות ו"להעלים" אותו במרתפי השב"כ בלי ייצוג משפטי, והכל בטענה שהעביר מידע למתיישבים? האם הפכנו לרוסיה?" תמהים בחוננו.

החייל בדרגת רב טוראי, תושב ההתיישבות בת עין, שמשרת במסגרת פרויקט "שחר" לגיוס חרדים, נעצר בחשד שמסר לפעילי ימין פרטים דוגמת מעצרים מתוכננים בהתנחלויות, ככל הנראה במטרה לסכל אותם. החשד התעורר בקרב קציני צה"ל, לאחר שהגיעו יממה לפני מעצרו ליישוב בו מתגורר על מנת לעצור חשודים בתקיפת פלסטינים, אך להפתעתם פעילי ימין המתינו להם ותקפו אותם. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה ועצרה את החייל בחשד ששימש כחפרפרת.
קידר ייצוג חייל צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד