כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שום סיכוי ששמעתם: מאחורי הקלעים של השבוע

לייבל'ה: הבכיה לדורות של ליצמן, פרידה בין שוואקי לבריסקמן, מדור הימורים וזכיות וחידות על זיופי שמות

שום סיכוי ששמעתם: מאחורי הקלעים של השבוע


אפילו הסופר קלאסיקו [טפו טפו] התגלה כמותח יותר מהרכבת הממשלה. לייבל'ה, שסעד במוצ"ש האחרון במסעדת הבשרים הירושלמית לארא על חשבון תחקירן ידוע שכשל בהימור על תוצאות המערכה [ואל דאגה, אם לייבל'ה היה מפסיד, היה בן זוגו מתפנק על סנדביץ' וקפה בסניף הכשר של קופיקס שהושק השבוע בבני ברק], עסק בדיוק בליקוק אצבעותיו כשהגיע הצלצול הטורדני. ביד שמנונית משהו עטף את הסלולר והאזין לבוחש האלמוני.

"בטלן שכמותך", לאט הקול מעבר לקו, "בפעם הבאה תתערב עם ה'גדוילים' באמת, ואז יש לך סיכוי להתפנק בכרטיס לחו"ל". האוויר התרוקן מראותיו של לייבל'ה, אך חרף המאמץ המתחנף חלקית עד מתרפס לחלוטין, לא עלה בידיו להשיג את המידע הנכסף מבן שיחו, עד שמוישה נחת בארץ.

עם נחיתתו, השיג לייבל'ה במרמה מהדובר האגדי של רבני אירופה, מוישה פרידמן, את תמונתו כשהוא צופה בתוצאות הבחירות - היישר ממרכז מנהטן - ומתמוגג כולו. רק לאחר בירור מעמיק עלתה התמונה הבאה: פרידמן, שהימר על אלי ישי, וליתר דיוק - על הראש של אלי ישי, הביס בנוק אאוט ששווה ארוחת מלכות את השדרן המרכזי מוישה גלסנר, עוה"ד זאב לכוביצקי ומרת יעל קליגר.

אם לא די בכך, פרידמן זכה גם בפאקט פרלמנט מהדיוטי פרי לקינוח על חשבונו של קמב"ץ איחוד הצלה משה לוי, לאחר שניחש נכונה את ששת מנדטיה של יהדות התורה. למרות ההישג, נודע ללייבל'ה שפרידמן הספקן אוכל את הלב על שלא הסכים להגדיל את ההימור מול גלסנר לכרטיס חו"לה. מ"מ לייבל'ה מתנחם בתקווה לכרטיס לטולוז - שם תתקיים ועידת רבני אירופה הכ"ט בעוד כחודש וחצי.





ואפרופו הימורים: יש גם מי שהפסיד בהתערבות, שילם והרוויח. יזם הנדל"ן החביב יקי רייסנר המתגורר באלעד התערב עם רועי יעקב - אוהד ש"ס מושבע, האם ברוך מרזל יכהן כחבר בכנסת הבאה. אממה, במקום לבזבז את ההתערבות על ארוחות שחיתות, החליטו השניים כי המפסיד יתרום את סדרת ספרי המופת 'ילקוט יוסף' לבית הכנסת 'שירת נפתלי'. סמוך לבחירות, הריח רועי את הסקרים שצפו את כשלונו, הקדים רפואה למכה והזמין את הסט, אך ברגע האחרון הושלמה הדרמה, ורייסנר אץ רץ וקנה את הסט המפאר את ארון הספרים של בית הכנסת.



ליצמן מציג: שבוע של אחדות, אושר ובכיה לדורות
גדול השלום או השלם גדול מסך חלקיו, מה שבטוח, שמתחילת מערכת הבחירות נצפה שיתוף פעולה מפתיע בין היריבים המושבעים יעקב ליצמן ומאיר פרוש. לייבל'ה משוכנע שאפילו המכורים לדבר לא היו מהמרים על כך מראש, אבל בפוליטיקה כמו בפוליטיקה - יש סיורים משותפים בערד, פגישות במשרדי איחוד מוסדות גור ואפילו שיחות ידידותיות למחצה [עד כמה שליצמן מסוגל להיות ידידותי, כן?] בחגיגות השישים של צאנז בהאנגר 11 בתל אביב, בו נצפו ליצמן ופרוש בצוותא. כל זאת למרות הפיהוקים ולמרות מנחם לייזר שישב שלישי והטה את אזנו לשמוע על איזה תקציבים יוכל לבשר בערוץ הכנסת, מי שנעדר מהאירוע הוא האגודאי לבית אייכלר, שכנראה יצא לסבב עם חיים רבינוביץ המסור, שדאג לעדכן את כל המי ומי שהבוס אירס נכדים ונכדות בלי עין הרע כמסורת בעלזא דאשתקד.





ועוד בענייני ליצמן, שאינו צופה ככל הנראה בערוץ 10, וביום רביעי בערב נצפה ברשת הבית של גור - אושר עד, כשהוא מבצע את חובתו האזרחית כטרום סגן שר ועורך קניות לחג הפסח. לייבל'ה תוהה האם קיים קשר סמוי בין תיק הבריאות לתיק התברואה.





ואחרון מהלוחם האגודאי: ביציאה מלשכת ראש הממשלה בבוקר רביעי, גילה לייבל'ה כי על רכבו של ליצמן מוצמדת עדיין מדבקה של 'בחירה לדורות'. לפי סימני הקילוף שנוצרו בניסיונות השווא להסיר את המדבקה, נראה כי כאן לפחות מדובר בהחלט ב'בכיה לדורות'.





ונשוב לחיים רבינוביץ', שהבטיח בשבוע שעבר את משכנו לארבעת השנים הקרובות בחדרו הנכסף של הרב אייכלר בכנסת - עם זמינות לטייק אווי של מזנון הכנסת, לאחר תפילת ערבית בזכרון משה, הצטלם סלפי עם הלל רבלין המיתולוגי, ואנשי המוזיקה החסידית האותנטית אייזיק האניג ומשה וינטרויב.



לך תוכיח שאין לך חתן
הפצת שווא ביממה האחרונה, הבטיחה ששדרן הרדיו החרדי אבי מימרן - עד לא מכבר מגיש המהדורה המרכזית בקול ברמה, שרגע לפני הקמת 'יחד' עבר לקול חי - יחזור היום שוב לתחנה במרחק רחוב, בתפקיד מגיש התרמה ומבטיח סגולות למאזינים בשידור. מי שחתך קופון על הסקופון, היה הפרשן הותיק יעקב ריבלין, שבישר לעוקביו בטוויטר על 'חזרתו של מימרן'. לייבל'ה המבוהל חשש שב'קול ברמה' יוותרו על תוכנית האב המכוננת פילפוליטיקה, אך מתברר שבתחנה לא פגעו בתוכנית הפופולארית של הפרשן המצייץ ושותפו עורך הדין בלום. מה גם שההר הוליד עכבר, ומימרן נותר על מכונו.

ואפרופו מימרן, מתברר שהשדר חסיד מרן ממשיך לשמור על מורשת רבו ומנצל את מיקום הרדיו בכנפי נשרים בירושלים כדי לסעוד את ליבו אצל 'ציון הקטן'. לייבל'ה שמקפיד גם בשמיטה לא לאכול בית יוסף, לא יכל שלא לתעד.





מיני דרמה התחוללה השבוע ברשתות החברתיות, לאחר שמאן דהוא חמד לצון לדובר חסידות בעלזא שייעל'ה ויינברגר, ופרסם בקבוצות הווטסאפ הכשרות כי הוא אירס את בתו הגדולה בחגיגת השידוכים הבעלזאית שהחלה השבוע כמקובל. היה גם מי שדאג לצייץ זאת בטוויטר, עד שוינברגר כמעט ונאלץ לשכור דובר שידברר את דובר החסידות, ולך תוכיח שאין לך חתן... בכל אופן, ללייבל'ה נודע כי שעות לאחר מכן התקשרו שדכנים להציע שידוך לבת המהוללה, והאמת והשלום אהבו לתפארת בית בעלזא.

ומושך בחוטים אחר, הרב שמואל מקלב והגנים, ליווה השבוע את השר המיועד לענייני ירושלים ניר ברקת בסיור במוסדות החינוך בעיר.



הפינה התורנית
שורת האירועים התורניים השבוע, ששיאה במעמד הפאר של 'דרשו', החלה כבר ביום ראשון במעמד 'בישורון מלך' - מאות בוגרי ישיבות ומוסדות 'ארחות תורה' מכל רחבי הארץ הגיעו למרכז האירועים רויאל גרדן בצומת ירקונים בפתח תקווה ונהנו מהפקת ענק. רק לאחר שאחרון המשתתפים חזר לביתו, יכלו המארגנים אפרים זילברברג וצוות אפקט לנוח מעט בחוץ.





ובאירוע המרכזי של השבוע, שהתקיים בשלישי האחרון ב'יד אליהו', כבש כוכב הזמר החסידי אלי הרצליך את הפסגה בהופעה בליווי תזמורת "המנגנים". לייבל'ה השיג תיעוד ייחודי של הרצליך באימונים.

צילום: משה ביטון




ולאחר שחה"כ אורי מקלב הוציא במסגרת הקשר עם הבוחר בשנת 2014 רק 49,578 שקלים, ומתוכם 5,820 שקל על כיבוד קל (מורגנבסר, די כבר לנשנש), הוא הגיע ברביעי לקהילת 'בני תורה' בהר נוף, כדי לכתוב אות בספר התורה לזכרם של ארבעת הקדושים. על הצד האמנותי של המעמד: הזמר אבי מילר והקלידן אשר גבאי.





ואילו שמוליק גרינברג, הסגן של בית שמש ששמע על רבנים וגדולי ישראל שהגיעו לאפיית מצות קרובה לעיר, מיהר לסייע בידם וחיש הגיע למקום והתעמק בעבודתו בקודש של הגאון רבי יעקב אדלשטיין בעת הכנת מצה שמורה.



שוואקי והאמרגן - הסוף
אם אם עדיין עומדים, רצוי שתשבו: זה הזמן לחשיפה מטלטלת בתחום המוזיקה - יעקב שוואקי, מגדולי הזמר החסידי ומי שפרץ לתודעה הישראלית בדיסק 'שמעתי' לאחר שהתגלה על ידי האמרגן המיתולוגי יוחי בריסקמן, נפרד מהאחרון ויצא לדרך חדשה. לייבל'ה מקווה ששוואקי לא יגיע לדרגה של האח יוסף חיים וימצא אמרגן חדש, עם זאת, הוא שמע ממקורביו של שוואקי ש'קשה עלי פרידתכם' בשל ענייני ממון הנידונים בין השניים.

ואם במוזיקה עסקינן, ליפא שמעלצר הגיע לבורו פארק והשתתף במעמד חנוכת המוזיאון החדש על מלחמת העולם השנייה שבונה אגודת ישראל. במסגרת ההופעה, 'דפק' ליפא משקפי שמש והעניק חיוך רחב למצלמה.





יוסי האוסדורף, המפיק הנודע של משפחה שעזב לפני כשנה את המערכת בהר חוצבים בירושלים, החל בחמישי האחרון את עבודתו כמנהל מחלקת יחסי הציבור בבולטון פוטנציאל הבריסקאי. האוסדורף מיהר לשגר תמונה בדף הפייסבוק.





וגם הצלמים, למרות עבודתם בתיעוד גדולי ישראל בהכנות לחג הפסח, לא שוכחים לדרוש בשלומה של אריאלה ממפעל הפיס. לייבל'ה צעד ברחובות בני ברק וגילה את הצלם הוותיק יהודה פרקוביץ מנסה את מזלו בפעם המי יודע כמה ורוכש לוטו. לייבל'ה מאמין שפרקו קיבל את ברכתו של הרבי מאשלג, אך לא בטוח לאיזה זכיה הברכה יועדה.





ואיך אפשר בלי מאפיית מאמי'ס הירושלמית, ששלזינגר הג'ינג'י מנשנש שם חופשי. השבוע פגש לייבל'ה במקום את איש החסד והעסקן הרפואי חזקי ברוין, מנכ"ל ארגון 'יד אברהם'.





ולאחר שסיים לנשנש, פנה הג'ינג'י לבית המשפט כדי לסקר את עצורי הטרור הטלפוני, ולא ויתר על סלפי נוצץ עם ישראל כהן והעו"ד.



פינת המזל טוב:
למוטי בוקצ'ין, דובר ארגון זק"א, שכינס את כל הזק"איסטים ושאינם תחת קורת מרכז האירועים קונקורד לחגיגת ענק של בר מצוות בנו איתמר בהשתתפות המונים, ובראשם כאמור הרבי מנדבורנה ירושלים. לייבל'ה הגיע ואף קיבל באחד ממתנות השי דיסק און קי 8 גיג'ה בייט במתנה. מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן, שחגג באותו הלילה את יום הולדתו ה-40, הופתע "לפנים", רק שלצערו היה זה בצירוף עוגת קרם עסיסית, שהותירה את חותמה על חולצתו הבוהקת.







ומזק"א לחברה קדישא: ברכת מזל טוב ליו"ר ח"ק תל אביב, הרב אברהם מנלה, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה ומוצלחת.

פינת החידה השבועית:
חידה 1: יעקב במקום משה

מי הוא העיתונאי שטעה במסע ההלוויה הדומע של שבעת הכבשים התמימים שנספו באסון פלטבוש, ובמקום הגאון רבי משה שפירא שספד בכאב - הכריז כל העת על הגאון רבי יעקב שפירא - ראש ישיבת מרכז הרב? [במאמר המוסגר ובשל הצורך בגילוי נאות, מן הראוי לציין שגם כותב באתר הבית נפל בנידון, אך לאחר שהתקשרו כמה מתלמידיו הנזעמים של הגר"מ - תוקנה הטעות, מה שלא קרה בשני יומונים ידועים, שנשארו עם הרב יעקב שפירא].

חידה 2: משה במקום יעקב

ומי הוא העיתונאי ש'נפל' בטוויטר ובישר לעם ישראל כי בדינר של צאנז בהאנגר 11 בנמל תל אביב - הייתה יממה קודם תצוגה של קסטרו ולמחרת הדינר הופעה של משה פרץ. לצערו של המצייץ, כתב רכילות המקורב לבית משפחת רפאלי מיהר לתקן ולהסביר כי תצוגה של קסטרו הייתה לפני חודשיים בגני התערוכה וההופעה היא בכלל של קובי פרץ.
רכילות ליצמן האוסדורף מימרן פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד