י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגדה חדשה עם מסורת עתיקה

לעדה התימנית מסורת קדומה, עתה יצא לאור הגדה מיוחדת לעדה, הכוללת מנהגים, איורים ופירושים

הגדה חדשה  עם מסורת עתיקה


ההתעוררות שהחלה בדורנו בין יהודי תימן לחזק את בדקם של מנהגי אבותיהם, מנהגים שיסודם בקדמוני-קדמונים ושנשמרו בדקדוק דורות רבים, מקבלת חיזוק נוסף בספר המיוחד הזה - הגדה של פסח כפי מנהגי תימן המקוריים, שנוסחהּ מוגה ומדוייק ע"פ כתב ידו של רבי יחיא צאלח (מהרי"ץ) גדול רבני תימן לפני כשלוש מאות שנה, והדינים שבה ערוכים מחדש ומנוסחים בהקפדה ע"י אחד מגדולי רבני תימן בדורנו הגאון רבי יצחק רצאבי, ראש מוסדות 'פעולת צדיק'.

הרבה טרח העורך להוציא דבר מושלם מתחת ידו, כולל אפילו עיצוב ההגדה עם דפים צרים כדי שהיא תתפוס פחות מקום על השולחן העמוס של ליל הסדר, אותיות גדולות לנוסח פנים ההגדה, תרגום בעברית שורה מול שורה לפסקאות בארמית ולפיוטים בערבית שמקובל לאומרם בליל הסדר, ועוד ועוד.

הדובדבן שבקצפת הזו, הם עשרות תמונות שממחישות את דרך קיומם של המנהגים שכבר אינם מובנים מאליהם לצעירי העדה, כאשר התמונות אינן באות להמחשה בלבד - אלא מהוות כלי ממשי לדיוק בהלכה, שכל פרט שבהן לובן ואושר ע"י הגאון רבי יצחק רצאבי.

אפילו המנהג העתיק לצרור בטלית את חצי המצה השמור לאפיקומן ולקושרה על השכם מתואר באגדה זו בסדרה של תמונות, כך שאין איש מיוצאי תימן שיוכל לומר שאינו יודע כיצד בדיוק יש לו לקיים את מנהג אבותיו אפילו בעניין צדדי.

העורך הרב מאיר ליאור לוי עשה עבודה מדוייקת ומושלמת, תאווה לעיניים ממש, כהמשך לסדרת ספרי ההלכה שלו 'אור ההלכה' המלאים בצילומים ובהמחשות, ויישר כוחו.


אַגַּדְתָּא דְּפִסְחָא – עֲדַת קְדוֹשִׁים הגדה של פסח בנוסח ק"ק תימן.נערך ונסדר ע"י הרב מאיר ליאור לוי. ירושלים, אור ההלכה, תשע"ד. קסז עמ'.
למעוניינים ניתן לפנות ל : [email protected]
הגדה של פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד