ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סיכום הקמפיין: אמונת חכמים והצבת מראה • טור

מנכ"ל 'תוצאות אפקטיביות' מסכם בטור אישי את קמפיין הבחירות המורכב והמוצלח שהוביל עבור יהדות התורה

סיכום הקמפיין: אמונת חכמים והצבת מראה • טור


החודשים האחרונים לימדו אותי פרק או שניים. כמי שבידי משרדו הופקד קמפיין הפרסום של "יהדות התורה", את השיעור שלמדתי לא ניתן ללמוד באף בית ספר לפרסום: זהו שיעור באמונת חכמים. לראות בעין ובחוש את המקום שבו פועם הדופק של העם היהודי – בתיהם של גדולי ישראל.

יצאתי ממערכת הבחירות הזו מחוזק באמונת חכמים. למדתי שבסופו של יום, כאשר אנו אומרים שעיני העדה יושבים על ההגה שמוביל את ספינת היהדות החרדית - זו לא מליצה, זו אמת לאמיתה.

דווקא כמי שהיה אחראי על עיצוב האסטרטגיה והקמפיין הפרסומי, נחשפתי לא מעט אל ההתנהלות מאחורי הקלעים. בניגוד לדעה הרווחת של חלק מהמקטרגים, אין תחליף לעבודתם של חברי הכנסת החרדים. תנסו לשבת לפגישה בת שעה עם אחד מנציגי יהדות התורה ותספרו כמה פעמים הפגישה מופסקת לטובת שיחה חשובה.

שלא תבינו לא נכון: לא מדובר בשיחות סרק או בבקשה לראיון עיתונאי. גם לא שיחה דחופה מלשכת ראש הממשלה. שיחות הטלפון השגרתיות הן בעיקר של אזרחים, ראשי ישיבות, מנהלי מוסדות ועמך בית ישראל הזקוקים לסיוע מיידי ודחוף. זאת לבד מאלפי הפניות המטופלות על ידי העוזרים המסורים והלשכות לפניות הציבור.

האמינו לי, כל פנייה נענית. כל בקשה מטופלת. כל נושא זוכה למענה הולם. אתם יכולים לעבור על כל המפלגות בכנסת ותיווכחו בעצמכם: אין לזה אח ורע. תשאלו כל כתב לענייני מפלגות והוא יספר לכם על מידת החריצות שניחנו בה חברי הכנסת של יהדות התורה. כולם, ללא יוצא מן הכלל, פעלתנים, נמרצים, חרוצים ועושים שליחותם נאמנה. לא פלא, שבסקר שפורסם בעיתון "הארץ" עולה כי 95% ממצביעי "יהדות התורה" מרוצים מעבודת חברי הכנסת של המפלגה. המפלגה שהגיעה למקום השני – זוכה רק ל-80% שמרוצים מעבודת הח"כים שלה.

כבוד גדול היה לי ליטול חלק באחת ממערכות הבחירות הגורליות ליהדות החרדית. למי שתהה: לא היה זה קמפיין של נהי ובכי. זו הייתה שימת מראה אל מול עינינו כדי שנדע מה אנו עלולים להפסיד. במבט לאחור, כאשר אנו כבר בשוך מערכת הבחירות, כולנו מבינים, אלו גזירות עשויים להשית עלינו אלו שנמצאים כיום בדרכם למדבר האופוזיציוני.

הבחירות הללו עשו עם כולנו את הבירור שלו היינו זקוקים כל כך: מי לנו, מי לצרנו. ישנם אנשים, שעל פי המראה החיצוני שלהם, נחשבים לחלק מהיהדות החרדית, אך במעשיהם, העניקו למר"צ את המנדט החמישי.

ועוד נקודה חשובה: המחלוקת שקרעה את הציבור החרדי פגעה במנדט השביעי, על אף שנרשמה עלייה של למעלה מ-15 אלף מצביעים מבחירות 2013. הגידול במספר המצביעים לימד אותנו שיעור חשוב: כמות הנאמנים לה' ולתורתו נמצאת במגמת עליה. על אף שבשוליים נמצאים כאלו המנסים למנוע משיירת הנצח לנוע על הדרך המרכזית, השיירה תמשיך. היא ממשיכה כך מימות הר סיני. כאשר גדולי ישראל עומדים בראש המחנה, ורוב מניין ובניין של שומרי התורה והמצוות צועד לאורם, אנו יודעים כי יש מי שמנווט את הספינה, גם אם לעיתים נדמה שהגלים גבוהים והמים עכורים.

הכותב הוא הבעלים של משרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" וניהל את קמפיין ההסברה של "יהדות התורה" בבחירות האחרונות
קמפיין יהדות התורה פרסום מצביעים חכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד