י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

התרסקות המטוס: 'ממצא משמעותי' בבית הטייס

משטרת גרמניה דיווחה, כי בחיפוש בביתו של אנדריאס לוביץ, טייס המטוס שהתרסק, התגלה 'ממצא משמעותי'

התרסקות המטוס: 'ממצא משמעותי' בבית הטייס
מותר לשימוש


האם להתרסקות המטוס שלשום של "ג'רמן ווינגס" בדרום צרפת יש קשר לטרור? בארצות הברית מעריכים שלא. כך לדבריו של דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.

במהלך היממה האחרונה, משטרת גרמניה ביצעה חיפושים בשני הבתים בהם התגורר הטייס, בדיסלדורף ובמונטבאוור. מהבתים הוחרמו מסמכים ומחשבים, על מנת לנסות להבין את מניעיו. החוקרים בצרפת ביקשו מה-FBI להצטרף לחקירת ההתרסקות.

במהלך החיפושים שערכה משטרת גרמניה בפאתי דיסלדורף בביתו של אנדריאס לוביץ, נמצא "ממצא משמעותי" שהמשטרה מתייחסת אליו כרמז. לפי שעה, לא ידוע מה נמצא, אך המשטרה הבהירה כי לא מדובר במכתב התאבדות.

על פי הדיווחים, טייס המשנה אנדראס לוביץ, אזרח גרמניה בן 28, שינה את נתוני הטייס האוטומטי מ-11,500 מטר ל-30 מטר, מה שכמובן הוביל להתנגשותו בצלע הר והתרסקות המטוס עם 150 נוסעים ואנשי צוות. ישנם גם דיווחים כי סבל מדיכאון ושחיקה בעבודה.

מהאזנה לקופסה השחורה שנמצאה בין הריסות המטוס שעשה את דרכו מברצלונה לדיסלדורף בגרמניה והתרסק בהרי האלפים הצרפתיים, עולה כי טייס המשנה ניצל את צאתו של קברניט המטוס מתא הטייס, סירב לפתוח את דלת הקוקפיט במשך 10 דקות, במהלכם הפנה את ההגאים לירידה חזקה שהביאה להתרסקות המטוס, והתעלם מקריאות מגדל הפיקוח. כך לדבריו של אחראי החקירה התובע הכללי של מרסיי, בריס רובן.

"הנוסעים התחילו לצעוק ממש לפני הפגיעה בקרקע. מהקלטות עולה שעד הרגע האחרון הם לא היו מודעים לכך שהם עומדים להתרסק" הוסיף רובן, אומר כי "היה ניסיון מכוון להשמיד את המטוס".

טייס המשנה לוביץ התחיל לעבוד בחברת הבת שלה "ג'רמן ווינגס" בספטמבר 2013 מיד לאחר שסיים את הכשרתו, ומאחוריו 630 שעות טיסה. קברניט המטוס פטריק סונדרהיימר טס יותר מ-6,000 שעות והחל את עבודתו ב"ג'רמן ווינגס" מאז מאי 2014. קודם לכן הוא עבד ב"לופטהנזה" וב"קונדור".

בתגובה לדיווח לפיו טייס המשנה נעל את הקברניט מחוץ לתא הטייס, דובר איגוד התעופה האזרחי בגרמניה, מטיאס פון ראנדו, הודיע אמש (ה') כי הוחלט לחייב את כל חברות התעופה במדינה על נוכחותם של שני אנשי צוות בתא הטייס במהלך טיסות.

הוראה דומה העבירה גם שרת התחבורה של קנדה, ליסה רייט, לדבריה יש להתחיל יישום ההוראה החדשה באופן מיידי. "אם בן אדם אחד עוזב את תא הטייס, שני טייסים אחרים מחוייבים להישאר בתא הטייס יחד" הודיע אף חברת הלואו-קוסט הנורווגית, "אייר שטאל".

יחד עם זאת, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל טענה כי קשה להבין שטייס המשנה אכן גרם להתרסקות בכוונה תחילה. "משהו כזה הוא מעבר לתחום של מה שניתן לדמיין", אמרה מרקל. "זה משא כבד עבור קרוביהם של הקורבנות".
מטוס התרסקות טייס חיל האוויר חיפושים בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד