ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הגר"ח והגראי"ל: "נזדעזענו לשמוע על האסון"

גדולי ישראל במכתבי תנחומים מיוחדים לרב גבריאל ששון, ששיכל שבעה מילדיו באסון פלטבוש הנורא בשבת שעברה

צילום: שוקי לרר ומתתיהו גולדברג
צילום: שוקי לרר ומתתיהו גולדברג


במלאות שבוע לאסון פלטבוש הנורא, בו נספו שבעה מילדי משפחת ששון, שלחו הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי מכתבי תנחומים נרגשים לאב השכול.

"שמעתי על האסון שקרה לכם בשבוע האחרון, היות שחז"ל גילו לנו שאדם צריך לראות ולהבין שבודאי הכל יהיה לטובה ומי יודע דרכי השי"ת בודאי מכאן והלאה אך טוב וחסד ימצא באהליכם והנני בזה לנחמכם כמו שהורונו חז"ל ןנקוה כי ה' הטוב לא יוסף לדאבה עוד וינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים", כתב הגראי"ל.

גם הגר"ח חרג מדרכו והאריך במכתב בכתב ידו:

"ניסן שמיטה תשע"ה
מכתב תנחומים להרה"צ ר' גבריאל ששון וכל המשפחה החשובה שליט"א, נזדעזענו לשמוע על האסון הנורא אשר כל שומעיו תצלנה אוזניו על הנשמות היקרות והזכות שנחטפו במיתה כ"כ משונה וודאי הוא בעוון הדור וחשיב את לאיתפושי אדרך והשי"ת ישלח רפו"ש במהרה.

"איתא בשבת ל"ג א' בעוון נבלות פה צרות רבות וגזירות קשות מתחדשות ובחורי שונאי ישראל מתים וכו' ושם דף קי"ט ב' אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת והנה אין איתנו יודע על מה ועל מה עשה ה' לנו, אך כל הקרובים אל החלל שרוצים לעשות עילוי נשמה צריכים להתחזק לשמור על צניעות וקדושה ולסלק את כל המכשירים הטמאים המטמאים את נפשות האדם, ולקבל שבת כמה רגעים לפני הזמן ובוודאי יהיה בזה עילוי נשמה לבני נפשות הנקיות, והשי"ת יאמר למלאך הרף ונראה בקרוב בנחמת ציון וירושלים ובניסן עתידים להגאל".





הגרח הגראיל חילול שבת מכשיר נפש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד