כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ניסה למכור ספר תורה גנוב - ונתפס • וידאו

חשדו של בעל חנות בראשון לציון התעורר כאשר נכנס לחנות אדם שהציע לו לרכוש ספר תורה ב-1000 ש"ח בלבד • החשוד נלכד

מעמד החזרת ספר התורה בתחנת המשטרה. צילום: דוברות חטיבת המשטרה
מעמד החזרת ספר התורה בתחנת המשטרה. צילום: דוברות חטיבת המשטרה


אדם ניסה למכור ספר תורה תמורת 1000 שקלים, ונחשד על ידי הקונה שהתלונן במשטרה. בעקבות כך נתפס האיש והיום (ראשון) הוא מובל להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

הסיפור החל לפני כשבועיים, כאשר תושב ראשון לציון הגיש תלונה במשטרה לאחר שאדם ניסה למכור לו ספר תורה תמורת 1000 שקלים. הקונה הסכים לשלם למוכר רק 200 שקלים, והתחייב לו שיתרום לבית הכנסת עוד כ-300 שקלים. המוכר הסכים והעביר לידיו את ספר תורה.



האיש הקונה, שחשד במוכר כגנב, הצליח לצלם אותו, והגיע עם התמונה לתחנת המשטרה, שם זוהה מיד על ידי בלשי התחנה. במקביל נעשו מאמצים לאיתור המקום ממנו נגנב הספר – בית כנסת בתוך מבנה ישיבה ברחוב מרגולין, ביד אליהו - תל אביב. שווי ספר התורה מוערך ביותר מ- 140,000 שקלים.

החשוד, יליד 74, נעצר על ידי שוטרי תחנת ראשון לציון והובא לחקירה ראשונית, בסיומה נעצר ונכלא. היום (ראשון) הובא בשעות הבוקר להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.

בשבוע שעבר הוזמנו רב הישיבה, גבאי בית הכנסת, בעל העסק שהחזיר את ספר התורה ונציגת המשפחה שתרמה את ספר התורה לבית הכנסת, לתחנת מרכז שפלה, שם קיבל אותם מפקד המרחב, תנ"צ יהודה בן עטר, ובמעמד מרגש הוחזר ספר התורה הגנוב, לידיו של הרב צבי לאו, בנו של הרב הראשי של תל אביב.
ספר תורה גנב משטרה ישיבה חשוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד