ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הטרדה או מחאה לגיטימית? פרקליט הצמרת תחת מתקפה

עו"ד ששי גז הסביר הבוקר מדוע מרשו, הנאשם בפרשת 'טרור טלפוני', נהג כחוק ולא הטריד, ומאז קיבל גז עצמו מאות שיחות • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מתקשה להסביר מדוע השיחות הללו הן הטרדה ואילו השיחות למפרסמים לגיטימיות

צילום: יוסי רוזנבוים
צילום: יוסי רוזנבוים


בשבוע שעבר, נעצרו 22 בני אדם, בחשד להטרדות אנשי עסקים וחברות על מנת שיפרסמו ב'הפלס'. במסגרת הדיון להארכת מעצרו של החשוד המרכזי, אברהם טריגר, הגיע גם עו"ד ששי גז מצד ההגנה - אם כי לבסוף לא היה צורך להביע התנגדות להחלטה. הבוקר (א) לאחר שהביע את דעתו כי מרשו לא עבר על חוק ההטרדה, החל גם עו"ד ששי גז לקבל שיחות טלפון והטרדות - אלא שהפעם זה הגיע מהצד השני.

מאז שעות הבוקר, עו"ד ששי גז מקבל עשרות שיחות טלפון, לאחר שבראיון לקול ברמה 'הכשיר' את ההטרדות. לאחר הראיון, הופצה הודעה בקבוצות הווטסאפ במגזר, שקראה לצלצל אליו, "אסור להגיד אני מתקשר להטריד אלא אני מתקשר להבין למה, או מתקשר לשאול למה וכו", נאמר בהודעה, אליה צורפו מספרי הטלפון של העו"ד ושל משרדו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר עו"ד ששי גז, כי מאז שעות הבוקר הוא קיבל מאות שיחות לנייד וכן למשרדו. "קיבלתי הרבה שיחות טלפון, לרוב עניתי אפילו בחיוך". לדבריו, בין המתקשרים היו גם תומכי 'הפלס' שצלצלו להתנצל על ההטרדות שהוא מקבל מהצד שכנגד.

עו"ד גז קובל על כך, שאנשים הפכו זאת למשחק ילדים "שוכחים שאני עורך דין, שמייצג רבים וטובים מהציבור החרדי, מכל רבדיו". האם כעת, לאחר שחווית זאת על בשרך, אתה עדיין חושב שזו אינה הטרדה? שאלנו, והעו"ד הגיב שיש הבדל ברור בין להטריד אותו, כעו"ד, לבין מה שמרשו עשה. "מה שמרשי עשה זו מחאה לגיטימית. כשאדם מגלה את דעתו, שאינו רוצה שיתקשרו אליו שוב, אסור לצלצל יותר".

במהלך השיחה ניסינו לברר שוב ושוב מה ההבדל בין מאות שיחות טלפון שהוא מקבל, לבין אלפי שיחות הטלפון אותם קיבלו מנהלי עסקים שלא פירסמו ב'הפלס', אולם לא קיבלנו תשובה שסיפקה אותנו.

אם שיחות הטלפון אליך יימשכו עוד ועוד, האם תשקול לעשות משהו בעניין?

"אשקול בהחלט לבצע כל דבר שמעוגן בחוק, כדי להפסיק זאת. אם על ידי תלונה במשטרה, אם על ידי תביעה אזרחית נגד כל אחד שחייג וגילית את דעתי שאיני מעוניין בכך".



והנה דוגמה לשיחה שהוקלטה בין גז לבין אחד המתקשרים::

אברך: רציתי לשאול אם הטרדה זה הטרדה?
ששי גז: אני לא יודע איזה רב או אדמו"ר נתן לכם אישור לעשות את זה והאם הדת נותנת לכם אישור להטריד ככה?
אברך: אתה הפכת את זה ללגיטימי!
ששי: אני אמרתי שזה לא הטרדה דרך הטלפון אבל אם אדם מתקשר 50/100 פעם ודאי שזה נחשב כהטרדה ונחשב עבירה פלילית.
ששי: אתה יכול להקליט אותי ואני אומר זאת בבירור, אם אדם מחייג יותר מפעמיים /שלוש בניגוד לרצונו זה נחשב כהטרדה, ואם טריגר באמת עשה כך הוא יעמוד למשפט ויקבל את מה שביה"מ יחליט.

בהמשך ששי קצת חוזר בו מדבריו ואומר שוב: "אם אתה מתקשר פעם ואפילו פעמיים ואפילו שלוש זה לא נחשב כהטרדה, אבל אם הוא עושה את זה מהבוקר עד הלילה ודאי שזה נחשב כהטרדה".

"הבעת מחאה לגיטימית"
בדיונים שנערכו בבית המשפט בעניינם של החשודים, טען פרקליטם עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, כי אין מדובר בהטרדה, אלא בהבעת מחאה לגיטימית. הוא אף הביא לדוגמא את העובדה כי "ישראל היום" פרסמו את המספר טלפון של הלשכה של כבל בכנסת. הם קראו לקוראי העיתון להתקשר לשם ו"להגיד לו מה דעתכם על הצעת החוק". השופט, קיבל את הדברים.

ביום רביעי האחרון, עצרה המשטרה לפנות בוקר 22 חשודים בהשתייכות לרשת שהטרידה אנשי עסקים וחברות כדי שיפרסמו בעיתון 'הפלס'. 19 מהם שוחררו בהסכמה למעצר בית ותנאים מגבילים, שניים שוחררו ע"י בית המשפט ללא מעצר בית, ומעצרו של החשוד המרכזי אברהם טריגר הוארך עד ליום שישי, אז שוחרר למעצר בית עד למחר (שני).

גז הטרדה טלפון שיחה תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד