י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאבק ביבנה: מי הורס מבנה ישיבה?

טרקטורים הרסו מבנה ישיבה בעיר תוך כדי חילול ספרי התורה שהתגוללו בעפר • העירייה: חוקיות המבנה לא סודרה

הטרקטורים בהריסת המבנה. (באדיבות המצלם)
הטרקטורים בהריסת המבנה. (באדיבות המצלם)


מבני ישיבת 'כתר תורה' בעיר יבנה נהרסו בליל שישי האחרון ותושביה החרדים של העיר מביעים זעזוע מההריסה.

ישיבת 'כתר תורה' קנתה לה שם ברמה החינוכית והלימודית שבה, ומהווה מקום תורה חשוב לעשרות תלמידים. מתנהלת על ידי מוסדות 'נצח זכריה' בראשותו של ראש המוסדות, הרב מתתיהו הגרי.

על פי עדויות אנשי צוות הישיבה, הגיעו עובדי העירייה כגנבים בחשיכה, נוהגים על טרקטורים של עיריית יבנה - בליווי כוחות גדולים של מאבטחים ובכירי העירייה, אל קריית הישיבה הממוקמת בפאתי העיר, והחלו בהריסה טוטאלית של מבני הישיבה והמוסדות, כאשר ארון הקודש וספרי הקודש מתגוללים בעפר.

רבני העיר בראשות המרא דאתרא, הגאון רבי דוד אבוחצירא, מ"מ ראש העיר, רפאל כהן, וחברים במועצת העיר, נזעקו יחד עם תושבי העיר למקום, ועמדו שם מופתעים ונדהמים אל מול גודל ההרס והשחתת המבנים, תוך פגיעה חמורה בקדושת המקום. תלמידי הישיבה, נערים צעירים, עמדו ממררים בבכי מול ההרס הנורא שהתרחש לנגד עיניהם.

ראש המוסדו,ת הרב מתתיהו הגרי, שהגיע למקום ישירות משדה התעופה, שם נחת בשובו משליחות לחיזוק המוסדות - קרע את בגדיו ופרץ בבכי. הנוכחים התיישבו על הקרקע וקוננו באמירת סליחות.

לדברי הנהלת הישיבה השטח עליו הוקמו המוסדות נמצא מזה כשלש שנים בתהליכי הקצאה, ועיריית יבנה אף אישרה זאת במסמך רשמי. כל ניסיונות הנהלת המוסדות להידבר עם ראש העיר, צבי גוב ארי, נדחו בתקיפות. מדובר בישיבה היחידה הקיימת כיום בעיר יבנה, ונראה שהדבר אינו משמח את ראש העיר, שלא נמנע מלהתבטא נגד הקמת ישיבות בעיר.

רבני העיר בראשות המרא דאתרא, הגאון רבי דוד אבוחצירא, אישי ציבור וראשי מוסדות תורה ביבנה, מתכוונים לקיים השבוע עצרת מחאה המונית ברחובה של עיר - למחות על הפגיעה החמורה בישיבה הקדושה ובמוסדות התורה.

תגובת עיריית יבנה ל'בחדרי חרדים: "בצמוד לתחנת המשטרה המקומית, על שטח ציבורי של עיריית יבנה, הקים הרב מתתיהו הגרי הלוי באמצעות עמותת 'נצח זכריה' את הבניה המפורטת להלן ללא היתר בניה, ללא אישור הקצאת השטח הציבורי, ללא תשלום מסים ומים תוך התחברות פיראטית לחשמל, תוך סיכון רב של כל הנמצאים במבנים הבלתי חוקיים. ראוי להדגיש כי העמותה ומנהלה פלשו ללא רשות כדין לקרקע ציבורית ונהגו בה מנהג בעלים תוך הוספת מבנים בלתי חוקיים והרחבת שטח הפלישה שלא כדין.

בשנת 2012 הוצאו צווי הפסקת בניה מנהליים לבנייה וצו הריסה מנהלי לבניה שלא כובד. לאחר שהרב לא ביצע את הצו הגישה העירייה ביום 3.3.15 באמצעות היועצת המשפטית, עוה"ד שפירא-אלטמן, כתב אישום כנגד העמותה והרב. בחלוף הזמן ובהעדר כל התייחסות לכתב האישום, ובשעה שנציגי העמותה לא טרחו לפנות את השטח הציבורי ואף לא פנו לבית המשפט לבטל/לעכב את הצו, הוחלט לבצע את פינוי המתחם.

אנו דוחים מכל וכל את הטענה בדבר התנכלות לכאורה מצידו של ראש העיר או מי מטעמו, ההפך הוא הנכון. אנו מצרים על כי חרף הזמן הרב שניתן להם לא טרחו האחראים מטעם העמותה להסדיר את הנושא, תוך התעלמות מוחלטת מכל ההתראות והפניות בנושא.

בעיר יבנה קיים מזה שנים שיתוף הפעולה ויחסים הנפלאים בין דתיים וחילוניים והדבר יימשך גם בעתיד.
יבנה מאבק ישיבה מוסדות רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד