י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אור ירוק קוראת להתקנת פסי האטה במעברי החציה המסוכנים

ביום שבת נכנסה לתוקפה התקנה שמחייבת נהגים להאט לפני מעבר חציה אם בסמוך לו ישנו הולך רגל. אור ירוק: במקום להוציא תקנות חדשות, משרד התחבורה צריך לדאוג לפסי האטה במעברי החציה המסוכנים

אור ירוק קוראת להתקנת פסי האטה במעברי החציה המסוכנים


בשנת 2014 חלה עלייה דרסטית במספר הולכי הרגל שנהרגו בכבישים: 124 הולכי רגל נהרגו בשנת 2014 בכבישים, 30 בני אדם יותר לעומת התקופה המקבילה בשנת 2013 – עליה חדה של כ-32%.

אתמול, שבת (28 במרץ), נכנסה לתוקפה תקנה חדשה בתקנות התעבורה, המחייבת את הנהגים להאט לפני מעבר חציה בכל פעם שישנו הולך רגל בסמוך לו. עד היום, נהגים חויבו להאט לפני מעבר חציה רק אם הולך הרגל הוריד את רגלו לכביש, כלומר, החל לחצות את מעבר החציה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.

עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "התקנה החדשה אינה מספיקה בכדי להציל את הולכי הרגל מתאונות הדרכים. הנתונים המדאיגים הנפרסים על פני שנים מחייבים את משרד התחבורה והרשויות המקומיות להתקין פסי האטה וכיכרות תנועה בסביבת מעברי חציה מסוכנים ובמיוחד בסביבת בתי ספר, גני משחקים ובאזורי ריכוז קשישים גבוה. ריסון מהירות הנסיעה הוא שיכול להציל את חייהם של ישראלים רבים בכל שנה, ולא התקנה החדשה".
עמותת אור ירוק פסי האטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד