י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדוע חוששת הפרקליטות לאשר לרב מצגר לצאת לחו"ל?

מחשש שיימלט, בית משפט יכריע בבקשה לצאת לשמחה משפחתית

הרב מצגר בבית המשפט. צילום: פלאש90
הרב מצגר בבית המשפט. צילום: פלאש90


האם הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, יוכל לצאת לשמחה משפחתית באירופה? בפרקליטות מתנגדים לבקשה ומנמקים כי ישנו חשש שימלט מהארץ.

על פי פרסום הערב של גיא פלג בערוץ 2, בפרקליטות הבהירו לבאי כוחו של הרב כי הם מתנגדים ליציאתו מהארץ מחשש שלא ישוב מאימת הדין - לאור החשדות החמורים נגדו. בית המשפט יכריע בימים הקרובים האם לקבל את הבקשה או לדחות אותה.

לאחר שהסתיימה החקירה הסמוייה בעניינו של הרב יונה מצגר (61), בי"ב תמוז תשע"ג, פשטה היחידה הארצית לחקירות הונאה על ביתו ומשרדו, שם הוחרמו מחשבים ומסמכים. הרב נעצר ונחקר באזהרה במשרדי יאח"ה בלוד.

לפני פחות מחודש, בי"ט אדר, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לבא כוחו של הרב מצגר, כי החליט לאמץ את עמדת פרקליט המדינה ופרקליטת מחוז ירושלים, והוא שוקל להעמידו לדין פלילי, זאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

הרב מצגר חשוד בעבירות רבות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, והכל תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו הרם.

על פי החשד, במהלך ביצוע העבירות וכתוצאה מהן, קיבל הרב מצגר סכומי שוחד בהיקף (משוער) של כ-10 מיליון ₪, ומתוכם לקח לכיסו סך (משוער) של כ-7 מיליון ש"ח.

במרבית המקרים על פי החשד, שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. בשל מערכת היחסים הקרובה בין השניים ובשל חלקו בביצוע העבירות, חילק לכאורה הרב מצגר את כספי העבירות, חלוקה אשר במסגרתה קיבל אייזנשטט עשרות אחוזים מכספי העבירות.
יונה מצגר פרקליטות בית משפט שוחד אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד